Joo, just noita, tuota Macbookia mä olin leikisti ostamassa ja pyysin myyjältä ensin tilinumeron, että voin sen maksaa ja sitten pyysin vielä puh.nro:n että voin varmuuden vuoksi soittaa niin turvallisempaa maksaa tuntemattoman tilille. Kysyin, että missä v*tussa mun näytönohjain on. Ei kuulemma tiennyt yhtään mistä mä puhun. Sanoin, että ostin torista näytönohjaimen ja maksoin sen myyjän tilille enkä koskaan sitä saanut. Nyt sä annoit mulle tilinumeron mikä yllätys yllätys sattui olemaan tismalleen sama tilinumero kuin sillä näytönohjain-kauppiaalla, aika erikoinen sattuma. Sen jälkeen sanoi, että lähettikin näytönohjaimen edellisenä päivänä. Sit kun sanoin, että sä maksat rahat takas välittömästi tai teen rikosilmoituksen niin lupas maksaa ja mun pitäis sit lähettää näytönohjain takas kun se tulee. No lienee sanomattakin selvää, että se ei tullut, kuten ei tullut rahatkaan takaisin tilille.
Eihän tuolla torissa enää uskalla kauppaa tehdä muuten kuin kasvotusten. Oon elämäni aikana huuto.netissä tehnyt melkein 10000 kauppaa ja kertaakaan ei ole kusetettu. Nyt kun pitkästä aikaa kaksi tuotetta ostin torista (näytönohjaimen ja ssd-levyn) niin molemmat paljastuivat huijareiksi, piti tällä viikolla kaksi rikosilmoitusta tehdä. Tuntuu, että varsinkin noissa pc-komponenttien kauppaajissa huijareita on ties miten suuri prosentti, kun teinit niitä aika paljon kauppaa. Jotain muita tuotteita mitä on tullut ostettua torinkin kautta aiemmin, esim. kalliimpaa hifi-laitteistoa, jota teinit ei yleensä käytä, niin ei ole minkäänlaisia ongelmia aiemmin ollut.
Ja tää on vielä p*rseestä, että eihän nää sankarit saa oikeastaan minkäänlaisia sanktioita. Saa aika pitkään ja vapaasti ihmisiä kusettaa ennen kuin joutuu päiväksikään istumaan, mut meneppä nuuskaa pimeästi myymään, että valtioei saa verotuloja niin samantien lävähtää ehdotonta vankeutta.