iifoto
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iifoto
Viesti Kirjoittaja Teemunomena »
mulla ongelmia iphoton kanssa, ei pysty raahaamaan tai siirtämään kuvia millään tietämälläni konstilla, aikaisemmin kyllä toimi vain hiiren vas. nappia painamalla ja raahaamalla, vaan ei enää siirry mihinkään kuvat. Olenko onnistunut laittamaan jonkin väärän asetuksen päälle vaiko pitääkö marssia koneen kanssa korjaamolle, koneeni on vuoden vanha iMac 20". iPhoto versio 5
Mitä muuta ohjelmaa suosittelette iPhoton tilalle kun jotenkin tuntuu epäloogiselta muutenkin.
Mitä muuta ohjelmaa suosittelette iPhoton tilalle kun jotenkin tuntuu epäloogiselta muutenkin.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Kokeile ensimmäiseksi korjata levyn oikeudet Levytyökalulla ja heitä pois iPhoton asetustiedosto.
com.apple.iPhoto.plist >> / Käyttäjät / Omanimesi / Kirjasto / Preferences-kansiosta.
Jos iPhoton logiikka ei aukea, niin lue vaikka tämä viestiketju: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... ht=iphoton
Jos edelleen tuntuu siltä, että ei ole sinun ohjelmasi, niin eiköhän sopiva softa löydy.
com.apple.iPhoto.plist >> / Käyttäjät / Omanimesi / Kirjasto / Preferences-kansiosta.
Jos iPhoton logiikka ei aukea, niin lue vaikka tämä viestiketju: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... ht=iphoton
Jos edelleen tuntuu siltä, että ei ole sinun ohjelmasi, niin eiköhän sopiva softa löydy.
-
iifoto
en pääse tuohon käyttäjät osaan asti, tai en löydä sitä. tumpelo kun olen näiden systeemien kanssa. tuo com.apple.iPhoto.plist löytyy spotlightilla vaan siihen loppuu mun osaaminen.
-
Avaat Macintosh HD:n (tai mikä kovalevysi nimi nyt onkaan) ja sieltä avaat Käyttäjät (voi olla Users nimellä, jos on enkuksi) ja sitten oman kotikansiosi (mökin kuva). Sen sisältä löytyy Kirjasto (voi olla Library jos enkuksi) ja sieltä preferences.
Sitten sen sisältä se com.apple.iPhoto.plist hemmettiin. Voit tehdä myös Spotlightin kautta.
Korjasitko levyn oikeudet Levytyökalulla jo? (Ohjelmat >> Lisäohjelmat)
Sitten sen sisältä se com.apple.iPhoto.plist hemmettiin. Voit tehdä myös Spotlightin kautta.
Korjasitko levyn oikeudet Levytyökalulla jo? (Ohjelmat >> Lisäohjelmat)
-
iifoto
Kiitos neuvoista, monien vaiheiden jälkeen taisin onnistua, vaati kyllä monta yritystä ja verenpainekin ehti jo vähän nousemaan, ei meinannut suostua tuo ´plist´ juttu suostua roskikseen lähtemään, menihän se kun vähän ravisteli, sitten vaati vielä uudelleen käynnistyksen mutta nyt näyttäis pelaavan.
-
-
iifoto
Vaikea sanoa, kun ottaa kuvakkeesta kiinni ja lähtee raahaamaan roskiin niin ei tapahdu mitään, se on kuin ´väyrynen´ , juuri kun luulet päässeesi eroon se on taas edessäsi.
eli raahaamalla koitin, ei vaan tapahtunut mitään, monesti piti koittaa, sitten en edes muista miten se lopulta lähti jotenkin oudosti, tässä tulee ihan vanhat windows aikaiset ongelmat mieleen.
taitaa olla mun koneella joku onkelma.
eli raahaamalla koitin, ei vaan tapahtunut mitään, monesti piti koittaa, sitten en edes muista miten se lopulta lähti jotenkin oudosti, tässä tulee ihan vanhat windows aikaiset ongelmat mieleen.
taitaa olla mun koneella joku onkelma.
-
-
iifoto
pitää kokeilla, mulla kyllä pieniä aavistuksia että koneellani on nyt joku pieni ´microsoft´, pitänee viedä huoltoon, tuo raahaamisominaisuus on tosiaan välillä kateissa ja joskus tapahtuu niin että kun koitat raahata jotain niin ei tapahdu ensin mitään ja kun päästät otteen irti hiirestä niin simsalabim, pikku viiveellä homma toimii sittenkin.
Asiasta vähän toiseen haluaisin kysyä vielä tuosta iPhotosta kun ihmettelen vähän mikä vikana kun poltan cd:lle kuvia sillä niin mun dvd-soitin ei edes ymmärrä niitä kuvia (uusi panasonic) mutta kun hehkutan vanhan microsoftin käyntiin ja polttelen NERO:lla niin jo toimii. Haluaisinkin siksi tietää onko tuo iPhoto yleensäkin vähän paska ja mikä ohjelma toimisi mäkissä paremmin, siis YKSINKERTAINEN JA HELPOSTIKÄYTETTÄVÄ, mä kun en todellakaan ole expertti näiden vehkeiden kanssa, mun mielestä ohjelmat vaan pitäisi tehdä juuri minunkaltaisilleni toopeille, miksi minun pitäisi olla joku ohjelmistoexpertti osatakseni polttaa cd:lle kuvia?
Asiasta vähän toiseen haluaisin kysyä vielä tuosta iPhotosta kun ihmettelen vähän mikä vikana kun poltan cd:lle kuvia sillä niin mun dvd-soitin ei edes ymmärrä niitä kuvia (uusi panasonic) mutta kun hehkutan vanhan microsoftin käyntiin ja polttelen NERO:lla niin jo toimii. Haluaisinkin siksi tietää onko tuo iPhoto yleensäkin vähän paska ja mikä ohjelma toimisi mäkissä paremmin, siis YKSINKERTAINEN JA HELPOSTIKÄYTETTÄVÄ, mä kun en todellakaan ole expertti näiden vehkeiden kanssa, mun mielestä ohjelmat vaan pitäisi tehdä juuri minunkaltaisilleni toopeille, miksi minun pitäisi olla joku ohjelmistoexpertti osatakseni polttaa cd:lle kuvia?
-
Jos poltat levyn suoraan iPhotosta, niin se poltetaan "iPhoto-muodossa". Eli levy näkyy iPhotossa Kirjasto-näkymänä. Eli jos poltat sieltä, niin eivät tule toimimaan soittimessa.
No Nerohan on polttosofta ja iPhoto on jotain muuta...
Neroa vastaava ohjelma Macille olisi Roxion Toast Titanium. Paras ja helppokäyttöisin poltto-ohjelma, näin uskaltaisin väittää. iPhotosta on helpoo vetää kuvat Toastin ikkunaan ja painaa polta nappia.
http://roxio.com/en/products/toast/index.jhtml
Toast on maksullinen, mutta jokaisen sentin arvoinen. Kyllä noita ilmaisiakin ohjelmia löytyy.
Edti: Unohdin mainita, että voit polttaa levyjä myös suoraan Finderista. Eli luot työpöydälle poltettavan kansion ja vedät kuvat iPhoton ikkunasta sinne.
Poltettavan kansion luominen ja käyttö
Voit luoda poltettavan kansion ja helpottaa tiedostojen siirtoa CD- tai DVD-levylle.
Valitse Finderissa Arkisto > Uusi poltettava kansio.
Anna kansiolle nimi ja lisää CD- tai DVD-levylle lisättävät kohteet (esimerkiksi kuvat, dokumentit, kansiot tai ohjelmat).
Avaa kansio Finderin ikkunassa kaksoisosoittamalla sitä ja aloita sitten poltetun levyn luominen osoittamalla Polta.
Aseta tyhjä tai päällekirjoitettava levy tietokoneeseen ja seuraa näytöllä näkyviä ohjeita.
Ohjeet Mac-ohjeista
No Nerohan on polttosofta ja iPhoto on jotain muuta...
Neroa vastaava ohjelma Macille olisi Roxion Toast Titanium. Paras ja helppokäyttöisin poltto-ohjelma, näin uskaltaisin väittää. iPhotosta on helpoo vetää kuvat Toastin ikkunaan ja painaa polta nappia.
http://roxio.com/en/products/toast/index.jhtml
Toast on maksullinen, mutta jokaisen sentin arvoinen. Kyllä noita ilmaisiakin ohjelmia löytyy.
Edti: Unohdin mainita, että voit polttaa levyjä myös suoraan Finderista. Eli luot työpöydälle poltettavan kansion ja vedät kuvat iPhoton ikkunasta sinne.
Poltettavan kansion luominen ja käyttö
Voit luoda poltettavan kansion ja helpottaa tiedostojen siirtoa CD- tai DVD-levylle.
Valitse Finderissa Arkisto > Uusi poltettava kansio.
Anna kansiolle nimi ja lisää CD- tai DVD-levylle lisättävät kohteet (esimerkiksi kuvat, dokumentit, kansiot tai ohjelmat).
Avaa kansio Finderin ikkunassa kaksoisosoittamalla sitä ja aloita sitten poltetun levyn luominen osoittamalla Polta.
Aseta tyhjä tai päällekirjoitettava levy tietokoneeseen ja seuraa näytöllä näkyviä ohjeita.
Ohjeet Mac-ohjeista
Viimeksi muokannut AppleFarmer, 25.5.2006 klo 23.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iifoto
Ennen kuin lähdet kiikuttamaan konettasi huoltoon, niin voisit käynnistää koneesi OS X-asennuslevyltä C pohjassa ja ajaa levynkorjauksen Levytyökalulla (aukeaa Lisäohjelmat-valikon alta, kun olet bootannut DVD:ltä).Teemunomena kirjoitti:mulla kyllä pieniä aavistuksia että koneellani on nyt joku pieni ´microsoft´, pitänee viedä huoltoon
Sitten suosittelisin jonkin OS X-huolto-ohjelman käyttöä, esim. Cocktail tai OnyX.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka