Applestoresta saat tilauksen jälkeen heti sen tunnuksen, millä seurata toimitusta.janisjoplin kirjoitti:Ok. Millä tunnuksella sä pääsit käyttään tota TNTN palvelua?
Korjatkaa jos olen väärässä

Viesti Kirjoittaja Erño »
Applestoresta saat tilauksen jälkeen heti sen tunnuksen, millä seurata toimitusta.janisjoplin kirjoitti:Ok. Millä tunnuksella sä pääsit käyttään tota TNTN palvelua?
Viesti Kirjoittaja Zalasar »
M-C, olet kohtalotoveri! Keskiviikkona kun soittelin TNT:lle niin sanoivat että keskiviikkona sen sun Macci pitäis olla ovella. Ha, taitaa tulla samassa kuormassa.Monte-Cristo kirjoitti:Suzhou on miljoonakaupunki (näitä meinaan riittää Kiinassa) Kiinan itärannikolla Jiangsun maakunnassa. Näköjään historiallinen paikka, tituleerataan mm. Aasian Venetsiaksi. Suzhoussa vaikuttaisi olevan paljon uuden teknologian teollisuutta, epäilemättä myös Applen koneita valmistava tehdas.jkarjanl kirjoitti:Mikä on tuo "Suzhou" -niminen paikka? Googlella vilkaistessa sain käsityksen että olisi Kiinan suunnassa, sielläkö näitä tehdäänkin?
Oma MacBookkini tosiaan lähti sieltä eilen, saapumispäivä on TNT:llä aikaistunut päivällä keskiviikkoon 31.5.
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Otetaas sille. ;) Ensimmäinen Mäkkini tämä MäkPuuk on, ja myöhemmin pöytäkoneenikin korvautuu valkoisella koneella.Zalasar kirjoitti: M-C, olet kohtalotoveri! Keskiviikkona kun soittelin TNT:lle niin sanoivat että keskiviikkona sen sun Macci pitäis olla ovella. Ha, taitaa tulla samassa kuormassa.
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Viesti Kirjoittaja enemen »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Eurot kehiin vaan!enemen kirjoitti:Oli minunkin sitte pakko liittyä joukkoonne. Olen jo jonkusen aikaa suunnitellut siirtymistä maciin ja nyt macbookin tultua hommahan alkaa olla selvä.
Minulla olisi kuitenkin teille viisaille yksi kysymys. Ottaisinko perus vai sen 2,0-mallin.
En tee mitään hurjia temppuja koneella, vaan se tulisi musa/elokuva/surffaus käyttöön, ja kai niitä opiskelujuttujakin joskus pitäis tehdä officella.
Mutta, sitä mitä minulla ei ole, mutta mihin olisi tarvetta on DVD-poltin.
Joten kannattaisiko minun tässä tilanteessa ostaa ihan perus macbook ja erikseen halvemman dvd-polttimen tai sitten laittaa eurot kehiin ja ostaa integroidun?
Miten on toimivuuden kannalta jne.?
Viesti Kirjoittaja MacTwist »
Itsellä vähän sama pulma. Tuo huonompi prossu ei paljoa eroa 2,0GHz:stä, joten se ei minua haittaa, ja DVD-poltinta en nykyisessäkään koneesa paljoa ole käyttänyt, joten voisin ehkä ostaa erikseen ulkoisen DVD-polttimen halvemman MacBookin kaveriksi, mutta jos joskus tulee kuitenkin tarve polttaa jotain DVD:lle jotain tien päällä niin tuo integroitu olisi kätevä. Pari-kolme viikkoa taidan vielä pohdiskella, katsotaan sitten kumpaan päädyn...enemen kirjoitti:Oli minunkin sitte pakko liittyä joukkoonne. Olen jo jonkusen aikaa suunnitellut siirtymistä maciin ja nyt macbookin tultua hommahan alkaa olla selvä.
Minulla olisi kuitenkin teille viisaille yksi kysymys. Ottaisinko perus vai sen 2,0-mallin.
En tee mitään hurjia temppuja koneella, vaan se tulisi musa/elokuva/surffaus käyttöön, ja kai niitä opiskelujuttujakin joskus pitäis tehdä officella.
Joten kannattaisiko minun tässä tilanteessa ostaa ihan perus macbook ja erikseen halvemman dvd-polttimen tai sitten laittaa eurot kehiin ja ostaa integroidun?
Viesti Kirjoittaja mickeyyy »
Jos rahaa on toki kannattaa ostaa se siinä samassa, tehoakin tulee hieman lisää. Kone tosin saattaa käydä kuumempana kun on tehokkaampi(?). Itse olen ostamassa tota köykäsempää mallia ihan sen takia kun polttava dvd löytyy jo pöytäkoneesta.enemen kirjoitti:Oli minunkin sitte pakko liittyä joukkoonne. Olen jo jonkusen aikaa suunnitellut siirtymistä maciin ja nyt macbookin tultua hommahan alkaa olla selvä.
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Viesti Kirjoittaja stuffe »
No kyllä minulla viimeinen innostus tuli intel-prossujen ja boot campin kautta. On se kuitenkin hyvä että voi tarvittaessa lainehtia windowsinkin myrskyisillä vesillä. Itse tosin olen harkinnut MBP:tä paremman näytönohjaimen takia, mutta aion joka tapauksessa odotella vielä alkusyksyyn josko lastentaudit parannettaisiin siihen mennessä.Monte-Cristo kirjoitti:Olisi mukava tietää, moniko täällä on hankkimassa ensimmäistä Mäkkiään MacBookin muodossa. Etteivät vaan tämä Intel-muutos ja Boot Camp olisi tehneet tehtäväänsä, vai mikä tähän nähtävästi suureen uusien mäkistien määrään on vaikuttanut?
Omalla kohdallani nuo ainakin olivat melko ratkaisevia asioita, vaikka aloitinkin Macin hankinnan harkitsemisen jo ennen Intel-uutispommia.
Viesti Kirjoittaja krabba »
Viesti Kirjoittaja samppah »
Jos nyt "musiikintekoa" vanhalla kottaraispönttö-Macilla ei oteta huomioon, niin täysin kokematon olen Macien suhteenMonte-Cristo kirjoitti:Olisi mukava tietää, moniko täällä on hankkimassa ensimmäistä Mäkkiään MacBookin muodossa. Etteivät vaan tämä Intel-muutos ja Boot Camp olisi tehneet tehtäväänsä, vai mikä tähän nähtävästi suureen uusien mäkistien määrään on vaikuttanut?
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Eli jos ei harrasta vakavissaan 3D-pelejä, pääsee samoihin tehoihin käsiksi huomattavasti halvemmalla.I installed the Intel-native Final Cut Studio (one piece of this professional suite, Motion, wouldn’t even install on an iBook) on the 1.83GHz model, and found everything quite useable. (Apple says that Final Cut Studio is not supported on systems using Intel’s GMA950 graphics processor, but I found that it worked just fine.)
Viesti Kirjoittaja samppah »
Pelkkää prossutehoa vertaillessa noissahan ei mitään eroa ole, molemmissa on sama määrä cachea ja sama väylänopeus. Liekö kehitystä sitten tapahtunut softapuolella, ajureissa jne, MacBookin hyväksi. Käsittääkseni testit tuolla Prolla on tehty jo aiemmin.Jonzalez kirjoitti: "Kuluttajakannettava" MacBook on testin mukaan nopeampi esim. Photoshop CS2:n pyörittämisessä Rosettan alla kuin esim. "ammatti" isoveljensä 15 " MacBook Pro? (Molemmmat 2.0 GHz:n Core Duo). Sama toistunee kunhan saadaan Universal Binaryt kehiin?
Viesti Kirjoittaja jacketti »
Viesti Kirjoittaja Tajuste »
tietotekniikan kulku on tällästa. aina oma kone päivittyy uudella mallilla, saattaahan tuo harmittaa, mutta iBook on silti hyvä kone.jacketti kirjoitti:Hyvä säkä, kuukausi sitten ostin ekan mäkkini (ibook g4 12") ja nyt tulee samalla hinnalla "pikkasen" parempi kone..nyt on vielä niin, että kun on uusi macbook tullut myyntiin, ei kukaan maksa melkein uudesta ibook g4:stä kunnon hintaa...eikä varmaan oo enää mitään palautusoikeuksiakaan
Viesti Kirjoittaja nick- »
Itselläni on käytännössä sama tilanne, mutta en ole ottanut tuosta mitään paineita. iBook riittää käyttötarpeisiini enemmän kuin hyvin. Tietysti tehoa ei ole koskaan liikaa, mutta tällaistahan tämä tietokoneiden ostaminen on.jacketti kirjoitti:Hyvä säkä, kuukausi sitten ostin ekan mäkkini (ibook g4 12") ja nyt tulee samalla hinnalla "pikkasen" parempi kone..nyt on vielä niin, että kun on uusi macbook tullut myyntiin, ei kukaan maksa melkein uudesta ibook g4:stä kunnon hintaa...eikä varmaan oo enää mitään palautusoikeuksiakaan
Viesti Kirjoittaja joonahe »
iBook oli ostohetkellä mielestäsi hyvä tietsikka, sitä se on edelleen. Jos tietotekniikassa itkee menetettyjen tehojen ja ominaisuuksien perään, loppuu rahat aika äkkiä ja samalla järki päästä. iBookissa on etujakin MacBookiin nähden, tällä hetkellä universaalia softaa on melko vähän, eli Intel Macit eivät näytä vielä parasta osaamistaan. iBook on viimeisen päälle tehty kokonaisuus, jonka tekemisestä Applella on vuosien kokemus. MacBook on lajinsa ensimmäinen ja sitä kautta niitä palautetaan monta prosenttiyksikköä enemmän takuuhuoltoihin. Hyvä kone se on se iBookikin!jacketti kirjoitti:Hyvä säkä, kuukausi sitten ostin ekan mäkkini (ibook g4 12") ja nyt tulee samalla hinnalla "pikkasen" parempi kone..nyt on vielä niin, että kun on uusi macbook tullut myyntiin, ei kukaan maksa melkein uudesta ibook g4:stä kunnon hintaa...eikä varmaan oo enää mitään palautusoikeuksiakaan
Viesti Kirjoittaja jacketti »
Totta, tuli taas parempi mieli Tänks!Bookissa on etujakin MacBookiin nähden, tällä hetkellä universaalia softaa on melko vähän, eli Intel Macit eivät näytä vielä parasta osaamistaan. iBook on viimeisen päälle tehty kokonaisuus, jonka tekemisestä Applella on vuosien kokemus. MacBook on lajinsa ensimmäinen ja sitä kautta niitä palautetaan monta prosenttiyksikköä enemmän takuuhuoltoihin. Hyvä kone se on se iBookikin!
Viesti Kirjoittaja toitsu »
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”