Tuo WeekCal äkkiseltään näyttäisi aika hyvältä, mutta onko se vain iPadille ja iPhonelle oleva sovellus? Minä tarvitsisin sellaisen, joka toimii myös MacBookilla.
Näin vähän aavistelinkin ja valitettavasti kalenterin on ensisijaisesti toimittava kannettavassa, kännykkä ja pad-ominaisuudet ovat minun arjessani sitten vain se garnish.
Eli ominaisuudet joita tarvitsen on kannettavalla toimiminen ja muutosten jäljittäminen, eikä liikaa hienoja ominaisuuksia, sekä kovin mielellään mahdollisuus vaikkapa yhdistää dokumentteja varaukseen asiakkaan aikavaraukseen linkitys esim. muistiinpanoihin.
Onko tämä aivan mahdoton toive?
- ainakin siltä on vaikuttanut, kun olen kokeillut erilaisia tarjolla olevia sähköisiä kalentereja. Tosin olen kokeillut lähinnä huokeahintaisia. En ole halunnut tämän kokemuksen perusteella ottaa riskiä lunastaa kalista kalenteriohjelmaa, joka osoittautuisi sitten minun tarpeelleni yhtä huonosti toimivaksi kuin nämä halvemmat ovat osoittautuneet.
Joten vinkkejä otan vastaan eri vaihtoehdoista - niistä hiukkasen hinnakkaamistakin.
Kiitos.
Jos laitat tarvittavat dokumentit esimerkiksi Dropboxiin niin Applen kalenteriin saat tehtyä linkin siihen. Linkin käyttö edellyttää tietenkin verkkoyhteyttä mutta toisaalta linkki on edelleen jaettavissa asiakkaalle.
Tämä ei kuitenkaan ratkaise sitä minulle hyvin oleellista asiaa, eli muutosten jäljittämistä. Ainakaan toistaiseksi en ole keksinyt miten se Applen kalenterissa tehdään.
Tuo Fantastical 2 vaikuttaa lupaavalta, mutta siitäkään en ole keksinyt kuinka voi, tai voiko yleensä lainkaan, jäljittää tehtyjä muutoksia kalenterimerkintöihin.
Noin yleisesti ottaen - onko sellaisia ohjelmia juurikaan, jotka tallettavat muutoshistoriaa? TimeMachine on asia erikseen.
Microsoftin Wordissä on jäljitysmahdollisuus mutta ei muissa MS Officen ohjelmissa.
Ohjelmistokehittäjillä on omat versionhallintatyökalunsa tähän.
Tietokannoissa tämä on kauan kaivattu ominaisuus mutta vissiin vain suomalainen Solid tähän pystyi vaivatta. Lohkoketjut perustuvat tähän mutta ne softat eivät ole mitään pientä.
Mitä se muutoshistoria pitäisi olla - tapahtumaidenttistä, tunti-identtistä vai tapahtuman sisällä teksti- tai muu tietoidenttistä. Vai ihan yksittäisen kirjoitusvirheen korjauksen tasolla?
Osaatko kuvitella käyttöliittymän toiveillesi?
Viimeksi muokannut homenamsi, 6.2.2018 klo 23.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lähinnä minun toiveeni on, että mikäli olen syystä tai toisesta tullut vaikkapa siirtäneeksi jonkin kalenterimerkinnä toiselle päivälle, niin voisin tarkastaa milloin olen tämän kämmin tehnyt (siihen on voinut olla pätevä syykin) ja miltä päivältä/kellonajalta kyseinen merkintä on alunperin kotoisin.
Eli tarve olisi tapahtumaidentisen muutoslokin näyttö. Tuskin löytyy.
Itse vaivautuisin sen tekemään käsityönä (Ccopy/Paste) kopioimalla edellisen merkinnän ja sijoittamalla sen uudeksi ja merkkaamalla vanhat jollain ’Obsolate’ merkinnällä.
Historia sitten ’Haku’-toiminnolla - tapahtumaidenttinen tunniste tarpeen.
Eiväthän tapahtumat linkity kuin visuaalisesti eikä homma sovi jatkuviin tuntisäätöihin. Eikä peukalolla graafisessa käyttöliittymässä tehtyihin hienosäätöihin.
Viimeksi muokannut homenamsi, 6.2.2018 klo 23.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.