Nyt toivon tietenkin, että täältä löytyisi joku Ajas asiakashallintaohjelmaa käyttävä eläinlääkäri, hammaslääkäri, fysioterapeutti tai muuten vaan ihan mahdottoman fixu nörtti, joka osaa sujuvaa "ultrablondia".
Nimittäin olen epätoivoisesti yrittänyt saada kyseisen asiakashallintaohjelman laskutustietoja toimimaan. Ei vain onnistu, ei sitten millään. Olen tehnyt kaikki kommervenkit kaksoistunnistus ja appikohtainen salasana, olen kokeillut apple ID:lla, iCloud osoitteella, niin käyttäjätunnuksella ja koko osoitteella. Ei vaan onnistu. Olen käynyt keskustelua ohjelman tukihenkilön kanssa. Hän neuvoi minua kokeilemaan gmaililla. Ei ole viidenpenninpyörylän vertaa minua miellyttävä ajatus, mutta ajattelin ainakin kokeilla. Se tyssäsi siihen, että google ilmeisesti haluaa myös rahastaa näistä appikohtaisista palveluista, sillä "vähemmän turvallisten sovellusten salliminen" olisi edellyttänyt G-suiteen sitoutumista.... Aivan liikaa minulle, peljän kokeilun vuoksi.
Kai se nyt voi toimia helpomminkin?
Minä kuitenkin olen nyt onnistunut käyttämään icloud-sähköpostia jopa iki-virityksellä Thunderbirdista hyvän aikaa. Kieli keskellä suuta olen yrittänyt tehdä kaiken oikein.
Voiko ongelma olla, että apple ID:ni on vanha iki-sähköpostiosoitteeni? Pitäisikö minun jotenkin poistaa täysin iCloud-sähköpostini ja perustaa uusi apple ID:tani riippumaton? Voisiko se auttaa asiaa?
Ohessa linkki Ajas-ohjeistukseen näistä smtp-asetuksista - mitä teidän mielestä näihin pitäisi kirjoittaa?
http://asiakaskortisto.com/wiki/Asetuks ... tint.C3.A4