Uusi MACBOOK on keskuudessamme
-
-
Perskuta
Viesti Kirjoittaja matti503 »
Pankkitili kevenee ja samalla päänsärky isonee
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
no onneks on viä Clotameja.
En usko että itselleni tulee mitään maanantaipäivän kappaletta, sillä 7kk odotus ja viallinen laite olisivat liian suurta ironiaa.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Juu, mutta olen minä ainakin saanut G4-Minin tilauksen jälkeen jonkun kuitin myös jälkeenpäin postitse.Futudia kirjoitti:Entiä mikä täälä nääsvillessä on käytäntö sitten muihin pisteisiin nähren, mutta ku aikoinaan HAIN ibookin niin TNT:llä kuitin löivät käteen koneen luovutuksessa, ja taasen kun macbookki TUOTIIN TNT:n toimesta, niin meikäläisen kuitti oli ynnätty sinne kivaan pikku muovitaskuun paketin kyljessäkermit kirjoitti:Kuitti pitäisi tulla joskus myöhemmin postissa, ehkä kuukauden kuluttua.stoosh kirjoitti:Ovatko Apple Storesta MacBookinsa tilanneet saaneet ostoksensa mukana kuittia? Itse en ole, mutta verotukseen pitäisi sellanen saada...
-
Viesti Kirjoittaja tuo.mas »
Luin jostain että jonkun kone ei nostanut megahertsejä niin korkealle 100% loadissa kuin pitäisi, tämän takia tämä varmaankin kannattaa testata. Säikähdin itse ensin kun kone jäi jumittamaan pitkään 1,8GHz kohdalle.
En tiedä pitäisikö tässä huolettaa vai ei. Tämä kone heiluttelee kaksi kertaa prossutehoja 1000MHz saakka kun käytetään 100% teholla. Ei muuten mutta tulee mieleen heti esimerkiksi nauhotustilanne jossa raidat pyörii, hirveät määrät efektejä ja sitten kone päättää LASKEA nopeutta vaikka siltä vaadittaisiin ehdottomasti täydet tehot, tuuletin saa minun puolestani pyöriä kuin turbiini.Ensimmäisellä yrityksellä lämpötila ei edes noussut niin korkealle (maksimi oli 88°C) eikä prossun teho kertaakaan mennyt ales, vaan se toimi koko ajan 2GHzin teholla.
Onko nyt niin että muiden masiinat eivät juuri tipauta kellotaajuutta jos kumpaakin Corea rasitetaan 100%?
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
-
Viesti Kirjoittaja kuussi »
On tullut näitä sivuja varsin tiiviisti lueskeltua kohta puolisen vuotta mutta kirjoittelu on jäänyt vähiin kun ei omakohtaisia kokemuksia maceistä ole häävisti.
Onneksi siihen on juurikohta tulossa muutos kun pistin oman macbookini tilaukseen. Tilaus muuten onnistui mainiosti myös Nordean Visa Electron kortilla, kunhan kortista oli verkkokäyttö aktivoitu Solopalvelussa.
Nyt onkin sitte kuumottavat pari viikkoa edessä.
-
Viesti Kirjoittaja designed »
Eikös iMac G5ssä ollut mini-VGA tai joku muu stuntti? Intel iMacin adapterit käyvät suoraan, sillä ne ovat mini-DVI, taitaa olla käytössä myös 12" PowerBookissa(?). Itse ainakin tilasin adapterin koneen mukaan Apple Storesta.peetee kirjoitti:Millaisen mini-DVI to video adapteri tulisi macbook:iin hommata jotta sais kuvan esim. tv:seen? ei ainakaan käynyt sama joka iMac G5:seen käy.?
Kuussi: Tervetuloa joukkoon!
matti503: Voi se maanantaikappale silti iskeä, itse odottelin kolme vuotta ennen kuin hankin mäkin ja silti piti pistää bumerangina takaisin ensimmäinen iMac... Voisi muuten kuvitella sen näytön pinnoitteen olevan ongelma kupruillessa, oli kyse kiillosta tai matasta.
-
Viesti Kirjoittaja johannyt »
Huomasin macrumorsista että meidän koneet taitaa olla samassa lähetyksessä. tässä mun viimesimmät tiedot apecodesta:designed kirjoitti: Mitä toimittamiseen tulee niin viime viikon maanantaiyönä tilaukseen pistetty Macbook (valkoinen 2,0GHz, 80Gt, vakiomuistit) lähti ilmoituksen mukaan liikenteeseen joskus torstai-perjantai -akselilla ja on trackerin mukaan lennolla Singaporesta (ilmeisesti Hollantiin, jossa se kai ottaa bluetooth-näppiksen ja minidvi-video adapterin mukaansa) - tosin sitä se on ollut jo 36h, joten odottelen mistä kone seuraavaksi pongahtaa esiin.
30 may 06 86 14 booking slot obtained CNSHA50 30 may 06
30 may 06 30 10 departed direct NLAMS07 31 may 06
30 may 06 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 01 jun 06
26 may 06 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 01 jun 06
Toivotaan että tällä viikolla tulisi!
Mulla lähtö viivästy pari päivää kun oli jotain ongelmia luottokortin katevarauksen kanssa. Jouduin muutaman kerran soittamaan pankkiin ja Applelle, mutta ongelma onneksi korjaantui itsestään.
-
-
Viesti Kirjoittaja Zalasar »
En itse ainakaan maanantaina Officelinessa mitään huomannut. Eilen saapu oma musta MB kotiin ja pinnoitteessa sen enemää kuin näytössäkään ei ollut mitään vikaa.Saunatonttu kirjoitti:Se "kupla" oli siis mustan näytössä suurinpiirtein tolla alueella
Voi käydä itse tarkistamassa OfficeLinessa, mutta kyllä se mun mielestä näytti siltä kuin se pinnoite olisi hajonnut.
Uutena MAC käyttäjänä ihmeteltävää riittää. Aivan maanalaisen paikan hienoa!!!! Kyllä osaa kone ja käyttis olla hienoa yhdistelmä tehoa ja käytettävyyttä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toivottavasti uudet Mac ostajat eivät kauhistu näitä tsiljoonia lämpo keskusteluja sekä hilseily juttuja.... MACistit on kuitenkin kaikki enemmän tai vähemmän ylitatarkkoja koneistaan. Eli pienetkin viat yms. aiheuttavat ison härkellin. Selväähän on että kaikilla valmistajilla on maanantaikappaleita mutta vialliset tuotteet korvataan/vahdetaan eli hätää ei pitäisi olla.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
...onnistui mainiosti myös Nordean Visa Electron kortilla, kunhan kortista oli verkkokäyttö aktivoitu Solopalvelussa.
Nyt onkin sitte kuumottavat pari viikkoa edessä.[/quote
Tuosta tulikin mieleeni, että mikä mahtaa olla se raja visalla tilatessa nordealla? Muistelin että jotain 2000 e...
PRKL unohtui hakea visa pankista...
-
Viesti Kirjoittaja johannyt »
Sen saa kyllä ihan itse määrittää kun haet kortin.Erño kirjoitti: Tuosta tulikin mieleeni, että mikä mahtaa olla se raja visalla tilatessa nordealla? Muistelin että jotain 2000 e...

-
-
Viesti Kirjoittaja peetee »
Kiitoksia selvennyksestä. Meni sekasin nuo liittimet. Pitänee tilata tuollainen mini-DVI liitin sit.designed kirjoitti:Eikös iMac G5ssä ollut mini-VGA tai joku muu stuntti? Intel iMacin adapterit käyvät suoraan, sillä ne ovat mini-DVI, taitaa olla käytössä myös 12" PowerBookissa(?). Itse ainakin tilasin adapterin koneen mukaan Apple Storesta.peetee kirjoitti:Millaisen mini-DVI to video adapteri tulisi macbook:iin hommata jotta sais kuvan esim. tv:seen? ei ainakaan käynyt sama joka iMac G5:seen käy.?
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Ja tänään voidaan lisätä, että sekä kone että kuitti tuli tällä kertaa samana päivänä, mutta eri reittejä. TNT:n hemmo toi koneen, posti ostokuitin.kermit kirjoitti:Juu, mutta olen minä ainakin saanut G4-Minin tilauksen jälkeen jonkun kuitin myös jälkeenpäin postitse.Futudia kirjoitti:Entiä mikä täälä nääsvillessä on käytäntö sitten muihin pisteisiin nähren, mutta ku aikoinaan HAIN ibookin niin TNT:llä kuitin löivät käteen koneen luovutuksessa, ja taasen kun macbookki TUOTIIN TNT:n toimesta, niin meikäläisen kuitti oli ynnätty sinne kivaan pikku muovitaskuun paketin kyljessäkermit kirjoitti:Kuitti pitäisi tulla joskus myöhemmin postissa, ehkä kuukauden kuluttua.stoosh kirjoitti:Ovatko Apple Storesta MacBookinsa tilanneet saaneet ostoksensa mukana kuittia? Itse en ole, mutta verotukseen pitäisi sellanen saada...
-
-
- Ylläpitäjä
-
-
-
Viesti Kirjoittaja jaapinen »
Kuten myös, itsekin seuraillut foorumia jo pidemmän aikaa. Powerbookin kohdalla jo vakavasti harkitsin siirtymistä, mutta silloin erinäiset syyt estivät hankinnan. Nyt viimeistään MacBookin ilmestyttyä olen päättänyt heittää hyvästit Ikkunoiden ihmeelliselle maailmalle ja siirtyä Mac-aikaan.kuussi kirjoitti:Noniin.. Uusi käyttäjä ilmottautuu jälleen!
On tullut näitä sivuja varsin tiiviisti lueskeltua kohta puolisen vuotta mutta kirjoittelu on jäänyt vähiin kun ei omakohtaisia kokemuksia maceistä ole häävisti.
Uutena käyttäjänä kuitenkin hieman hämää tuo lämpökeskustelu, mikä on käynnissä käytännössä jokaisella mac-foorumilla. Eli taidan silti vielä hetken odottaa mihin suuntaan tilanne kehittyy...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Huhu, meitsin kone menikin Amsterdamiin Arhemin sijasta. Nyt träkkerissä lukee että 'potential connection delay'Torax kirjoitti:31 May 2006 15:29 Helsinki Delivered
31 May 2006 12:44 Helsinki Out For Delivery
31 May 2006 09:33 Helsinki Import Received
29 May 2006 15:52 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 May 2006 15:48 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
27 May 2006 23:35 Suzhou Shipped From Originating Depot
26 May 2006 11:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka