Moro,
Onko kellään kokemusta tästä allofmp3.com sivustosta? Uskaltaako sieltä ostaa musiikkia?
Näyttäis olevan aika halpaa, vähän liiankin halpaa..
Noilla hinnoilla voi musiikkia ostella enemmänkin, mutta tuollainen venäläinen nettikauppa hieman arvelluttaa.
allofmp3.com - kokemusta?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
allofmp3.com - kokemusta?
Viesti Kirjoittaja Omerta »
-
Viesti Kirjoittaja man9 »
Joo siinähän oli kyse jostain Venäjän tekijänoikeuslaissa olevasta reiästä tai koko lain olemattomuudesta.
Joka tapauksessa itse testasin sitä. Sinne pitää ostaa latausoikeutta (minimi 10 EUR) jonka jälkeen voit ladata matskua 0.02 snt / megatavu. Tässä itsellä ainakin oli aika voimakas tunne siitä ettei kaikki mene ihan laillisesti, tai ettei ainakaan artistille hirveen isoa siivua tosta lohkea.
Se on sääli, kosa AOMP3 on mun mielestä selkeästi paras digimusaverkkokauppa - ei drmää, saat itse valita laadun sekä tiedostoformaatin ihan kattavasta valikoimasta, ja downloadaus toimi nopeasti.
Latasin 10 euron piikkini pois mutta sittemmin en ole lisää ostanut. Luottokortillakaan ei ole näkynyt mitään muiden tekemiä hämäriä ostoja.
Joka tapauksessa itse testasin sitä. Sinne pitää ostaa latausoikeutta (minimi 10 EUR) jonka jälkeen voit ladata matskua 0.02 snt / megatavu. Tässä itsellä ainakin oli aika voimakas tunne siitä ettei kaikki mene ihan laillisesti, tai ettei ainakaan artistille hirveen isoa siivua tosta lohkea.
Se on sääli, kosa AOMP3 on mun mielestä selkeästi paras digimusaverkkokauppa - ei drmää, saat itse valita laadun sekä tiedostoformaatin ihan kattavasta valikoimasta, ja downloadaus toimi nopeasti.
Latasin 10 euron piikkini pois mutta sittemmin en ole lisää ostanut. Luottokortillakaan ei ole näkynyt mitään muiden tekemiä hämäriä ostoja.
-
Viesti Kirjoittaja vhild »
Jonkin verran olen levyjä imuroinut. Maksut menevät Hollantilaisen maksufirman kautta eikä maailmanlaajuisesti ole ollut häiriöitä. Itse en pode moraalista krapulaa, sillä 95% ostamastani musiikista olen aikoinaan hankkinut LP-levyinä ja tekijänoikeusmaksut näin ollen jo kertaalleen suorittanut. Lisäksi valikoimaan kuuluu todellisia harvinaisuuksia joita ei CD:llä edes ole uudelleenjulkaistu.
-
Viesti Kirjoittaja Karive »
Onko kellekään tullut mieleen muu kuin esittäjän palkkion maksu ja levy-yhtiön raha-asiat?
Tarkoitan tällä sitä, että loppujen lopuksi suurin osa kohutuista tekijänoikeusmaksuista päätyy levy-yhtiön ja lakimiesten kassaan.
Haluan kysyä miksei välillä ajateltaisi tavallisen musiikinharrastajan näkökulmasta? Minä saattaisin haluta jonkin suosikkibändini kellarikeikan äänitteen vaikka soundi olisikin ruvella eikä kaikesta edes saisi selvää. Tuollaista ei kenenkään kannata julkaista cd:nä, tai ainakin hinnan pitäisi olla melko suolainen. Sen sijaan nettipalvelimella kovan fanin ja aktiivisen harrastajan tarpeet voitaisiin tyydyttää kohtuurahalla ilman että asian takia tarvisi tehdä konkurssia. Tästä huolimatta materiaalia voisi julkaista suolaiseen hintaan cd:llä kunhan huolehtii esim. hyvästä vihkosesta mukaan tms. Toisaalta miksei jonkinlaista perusvihkosta voisi yhtähyvin tarjota netissä? Kuljetuskulut ainakin säästyisivät.
Mikä estää "laillisia" tai ainakin moraalisesti kestävämpiä yrityksiä ottamasta oppia AllOfMP3:sta? Panostettaisiin vaan kiltisti erikoisjulkaisujen tarjoamiseen netissä.
Tarkoitan tällä sitä, että loppujen lopuksi suurin osa kohutuista tekijänoikeusmaksuista päätyy levy-yhtiön ja lakimiesten kassaan.
Haluan kysyä miksei välillä ajateltaisi tavallisen musiikinharrastajan näkökulmasta? Minä saattaisin haluta jonkin suosikkibändini kellarikeikan äänitteen vaikka soundi olisikin ruvella eikä kaikesta edes saisi selvää. Tuollaista ei kenenkään kannata julkaista cd:nä, tai ainakin hinnan pitäisi olla melko suolainen. Sen sijaan nettipalvelimella kovan fanin ja aktiivisen harrastajan tarpeet voitaisiin tyydyttää kohtuurahalla ilman että asian takia tarvisi tehdä konkurssia. Tästä huolimatta materiaalia voisi julkaista suolaiseen hintaan cd:llä kunhan huolehtii esim. hyvästä vihkosesta mukaan tms. Toisaalta miksei jonkinlaista perusvihkosta voisi yhtähyvin tarjota netissä? Kuljetuskulut ainakin säästyisivät.
Mikä estää "laillisia" tai ainakin moraalisesti kestävämpiä yrityksiä ottamasta oppia AllOfMP3:sta? Panostettaisiin vaan kiltisti erikoisjulkaisujen tarjoamiseen netissä.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Eihän artisti ole pakotettu solmimaan sellaista sopimusta levy-yhtiön kanssa joka ei ole heille mieluinen. Kun valitsen hyllystä levyn, hyväksyn samalla sen kuinka he ovat bändinä ja yhtiönä keskenään sopineet tulonjaosta ja oikeuksista. Ja voihan artistikin perustaa levy-yhtiön, tai vaikkapa sinä..
Mielestäni julkaisuiden tasolla ei pitäisi kyllä laskea sen kustannuksia asiakkaalle. Paskaa ei kannata julkaista ja laatu taas maksaa. Laadukas ladattava live videokuvalla olisi kyllä ihan toinen juttu.
Mielestäni julkaisuiden tasolla ei pitäisi kyllä laskea sen kustannuksia asiakkaalle. Paskaa ei kannata julkaista ja laatu taas maksaa. Laadukas ladattava live videokuvalla olisi kyllä ihan toinen juttu.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka