Minulla oli ensimmäinen versio käytössä noin vuoden, hankittuani sen ASAP ulkomailta reissun aikana. Kello oli ensimmäinen ns. älykello ja harjoittelun osalta olin käyttänyt sekalaisesti sykemittaria vailla erikoisempia ominaisuuksia.
Kellon yhteistoiminta puhelimen kanssa oli mielestäni erinomaista ja siihen en tässä avauksessa mene syvemmälle. Äidilleni hankin Series 2 laitteen aktiivisuuden seurantaan ja siihen käyttöön se on loistava.
Käytin kelloa rohkeasti ilman mitään lisäsuojaa paljon ulkona epäsiistissä työssä ja esimerkiksi maastopyörä enduroa ajaessani - saldona yksi näkyvä naarmu näytössä. Nämä ovat ”kulutuselektroniikkaa” ja jos menee käytössä rikki niin sitten ostetaan uusi - en ala vaihtelemaan kelloa eri käyttötarkoituksiin. Olin tyytyväinen.
Ensimmäisen version akunkesto oli luokaton - minun normaalissa käytössä akku kesti kyllä päivän, alle tunnin liikunnan loggauksella, mutta pelivaraa ei jäänyt yhtään. 4-6 tunnin liikunnan loggauksesta selvisi epävarmasti ja se oli lopulta syy kellosta luopumiseen.
Olen käyttänyt toista ääripäätä - Suunto Ambit 3 Peak HR:ää puolentoista vuoden ajan. Kuten arvata saattaa, jotain kaipaamiani ominaisuuksia puuttuu

Aloin katselemaan Series 3:sta ”sillä silmällä” ja mietin nyt seuraavaa liikettäni. Akunkesto lupaa jo parempaa, vaikka ei vielä aivan loistava olekaan.
Sykemittaus ranteesta ei riitä vielä sykevälivaihtelun mittaamiseen - toki Fenix 5 tekee sen vain vyön kanssa 3 minutissa. Unen seuranta ei onnistu nykyisellä akunkestolla - puhelin loggaa sen ilman sykettä. Olisipa kiva kun olisi laite joka tekisi kaiken ja toimisi kuin junan vessa

Erillisen sykevyön käyttö näyttää onnistuvan uusimmilla - miten käytännössä? Parittaako kello tutun vyön harjoituksen alussa vai vaatiiko askartelua?
Oletko käyttänyt kelloa pyöräillessä ohjaustankoon kiinnitettynä - miten akunkesto pakkasella?
Onnistuuko sykevälivaihtelun mittaaminen sykevyötä käyttäen jollain erillisellä apilla ja jos niin miten sen taltioituminen?
Pystyykö eri urheilutiloja muokkaamaan? Nimeämään, valitsemaan asetuksia - esim GPS pois sisäliikunnassa jne.
Entäpä palautumisen arviointi? Onko tähän joku ratkaisu perustuen rannesykkeeseen, aktiivisuuden seurantaan ja logattuun urheiluun?
Näihin kysymyksiin en ole löytänyt vastausta

Millaisia muita ajatuksia?