Testaaminen on yksinkertaista mikäli myymälä suostuu siihen.
Ja mikäli homma pelittää usb-liitäntäkaapelilla on nämä kaksi ongelmaa ratkaistu. Mutta entäpä käyttömukavuus - kuinka moni teistä mahdollisesti käyttää iPadia työssään kannettavan sijaan? Ja millaisiin hommiin siinä tapauksessa? Ja mistä syystä mieluummin iPad kuin kannettava. Molemmissa on sekä ne huonot, että hyvät puolet.
Jo iäkkääseen iPadiini minulla on olemassa irtonäppäimistö, koska olen onnettoman kymmensorminen. Minä en tiedä missä nämä kirjaimet ovat, mutta sormeni tietävät. Kyseinen irtonäppäimistö on kuitenkin vähän onneton tähän tehtävään - semmoinen turhan pieni. Eli sormet eivät "luonnollisesti lepää näppäimistöllä". Mutta ehkä näitäkin on fixumpia versioita ja jos on ja jollain teistä on käytännössä kokemusta, niin miten se eroaa kannettavan näppäimistön käyttömukavuudesta? Onko ero oleellinen (kuten mielestäni se on nykyisen pienen näppäimistöni kanssa)?
Sitten tullaan siihen iPadin valintaan eri ominaisuuksien viidakossa. Millaiseen käyttöön nämä eri ominaisuudet oikein ovat? Tarkoitan sitä, etten halua hankkia jotain hilavitkutinta vain mahdollisimman hienojen speksien perusteella, vaan sellaisen jossa ne valitut speksit ovat tarpeen, eikä vain tarpeettomana koristeena. Ja kun ominaisuuksia näistä lukee, niin toinen aina toistaan vielä kehittyneempi tms. Mutta minulle ei nämä määritteet sano juurikaan mitään, ymmärrän toki että toinen on toistaan nopeampi, että muisti on suurempi tai näyttö tarkempi, mutta mitä nämä erot arkikäytössä tarkoittava? Mietin onko mitään järkeä hankkia sim-korttipaikallien vai ei, kun on käytössä kuitenkin se iPhone, jota iPad ei ilmeisesti vielä kuitenkaan voi korvata. Ja sitten huomasin, että WiFi liitettävyyden ohessa joissakin mainitaan cellular --- mikä ihmeen cellular, mihin sitä voi tarvita?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)