Uusi MACBOOK on keskuudessamme
-
-
Viesti Kirjoittaja designed »
Mitä siihen akkuun tulee niin: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284 on hyvä ohje ensilataamiseen, poikkeaa katutiedoista jonkin verran.
-
Viesti Kirjoittaja johannyt »
Joo olinkin lukenut jo ton kalibroinnista, käyttöoppaassa sanottiin tosin että ensimmäisen viikon aikana pitäis kalibroida, eikä oikein ekasta latauksesta sanottu mitään.designed kirjoitti: Mitä siihen akkuun tulee niin: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284 on hyvä ohje ensilataamiseen, poikkeaa katutiedoista jonkin verran.

-
-
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Sieltähän niitä löytyi. Vain "mopomallia" oli jäljellä kaksi tsipaletta, mutta sehän minua kiinnostikin. Tuli varattua toinen...maanantaina täytyy hakea 8)
Ensin sanoivat, että ei tästä mitään opiskelija-alennusta heiltä saa, mutta soittivat vielä perään, että opiskelijahinta 1095,-.
Officelinellähän taisi olla tarjouksessa vielä halvempi, mutta eivät luvanneet konetta edes ensi viikoksi.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Noh, Storen osoittama oikea edu-hintahan on jotain 1061, siihen me Varristakin tilattiin... Toisaalta Tektori ei taida edes olla Applen edussa, jolloin antoivat alen omistaan. Kuinkahan lienee?Legge kirjoitti:Ensin sanoivat, että ei tästä mitään opiskelija-alennusta heiltä saa, mutta soittivat vielä perään, että opiskelijahinta 1095,-.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja mkio »
Siinä MB:n vieressä kun oli G4-iBook niin tuli verrattua näyttöjäkin, tuo uusi glossy on kyllä kuin toiselta planeetalta kontrastin ja värientoiston osalta, heijastuksia totta kai on mutta ne omaksi yllätykseksi eivät haitanneet niin paljoa kuin olin luullut. Näppäintuntuma oli todella hyvä vaikka ensin totesinkin että "onpas legomaisen näköiset näppäimet". Piti ottaa sanoja takaisin

Tehokkaamman valkoisen Macbookin varasin itselleni, ensi viikolla lupaili niitä saapuvaksi mutta enpä jaksa olla liian optimistinen että vaikka heti maanantaina tulisi jo puhelu ja saisi hakea koneen pois. Todennäköisempää joskus myöhemmin kuitenkin; enpähän ainakaan hermostu odottamiseen

On tässä jo tuota vekotinta kuolattu sen verran että pakko se oli tilata *droool*
Ai niin, kaukosäädin ja sen käyttö vakuutti, löytyy tarpeeksi iso fontti kun sitä käyttelee omassa valikossaan ja osaa hakea koneelta musiikit ja videotiedostot ihan automaagisesti - ominaisuus, jota tulee varmasti käytettyä.
Niin, ja tuo musta Macbook siellä Varimportissa ei hilseillyt - myyjäkin kertoi kuulleensa että sellaisia yksilöitä on kuulemma ollut muttei heille ole osunut moisia.
-
Juu, näin ymmärsin myyjän puheesta, että eivät ole edussa. Tod.näk. siis hyvää hyvyyttään auttavat köyhää opiskelijaaRepe Ruutikallo kirjoitti:Noh, Storen osoittama oikea edu-hintahan on jotain 1061, siihen me Varristakin tilattiin... Toisaalta Tektori ei taida edes olla Applen edussa, jolloin antoivat alen omistaan. Kuinkahan lienee?Legge kirjoitti:Ensin sanoivat, että ei tästä mitään opiskelija-alennusta heiltä saa, mutta soittivat vielä perään, että opiskelijahinta 1095,-.

Toisaalta olisin kyllä kiltisti maksanut sen 1130 egeäkin, kun koneen saa heti maanantaina...
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Taitaa meillä olla koneet samassa rekassa. Helsinkiin kerkesi ainakin omani mutta nähtävästi menee maanantaihin toimitus...designed kirjoitti:Onneksi olkoon! Mun oma pongahti 36h hiljaisuuden jälkeen tänä aamuna Turussa trackerin mukaan, kunhan nyt selviäisivät koko työpäivän aikana 300km matkasta...
-
Jos on hätähousu, niin eikös sinne voi soittaa ja sanoa, että tulee itse noutamaan paketin? Näin tein ainakin DHL:llän kanssa, kun meinasi DS Lite juuttua viikonlopuksi varastoon lojumaan.heifetz kirjoitti:Taitaa meillä olla koneet samassa rekassa. Helsinkiin kerkesi ainakin omani mutta nähtävästi menee maanantaihin toimitus...designed kirjoitti:Onneksi olkoon! Mun oma pongahti 36h hiljaisuuden jälkeen tänä aamuna Turussa trackerin mukaan, kunhan nyt selviäisivät koko työpäivän aikana 300km matkasta...
-
-
Viesti Kirjoittaja stuffe »
Vaadit suomenkieliset ohjeet sieltä mistä olet koneen ostanut.kenkka kirjoitti:terve. macbookkini saapui juuri kotiin. avasin sen ja huomasin että siinä on ruotsinkieliset ohjeet. en tajua niistä mitään, joten mitäs nyt teen..? pitääkö minun ladata kone ennen käyttöjärjestelmän asentamista? mitä pitää ottaa huomioon kun asennan käyttöjärjestelmää?
-
Eikös siinä kuitenkin ole käyttis valmiina, ellet ole jotain ihme versiota ostanut (pitäähän siinä tietty alkuasetukset laittaa kuntoon).kenkka kirjoitti:terve. macbookkini saapui juuri kotiin. avasin sen ja huomasin että siinä on ruotsinkieliset ohjeet. en tajua niistä mitään, joten mitäs nyt teen..? pitääkö minun ladata kone ennen käyttöjärjestelmän asentamista? mitä pitää ottaa huomioon kun asennan käyttöjärjestelmää?
Lataat akun täyteen, ja sen jälkeen kone hyrräämään (jos ei jaksa odottaa, niin voihan sitä tietty käyttää alkuun verkkovirralla, kuten tuossa ylempänä on puhetta). Ohjeet kannattaa tietty vaatia ostopaikasta, kuten sanottu.
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eiköhän hyvä tapa ole ladata ekalla kertaa noin 16 tuntia. Ja latauskaapelin päässä on pieni valo. Se on oranssi kun lataa ja vihreä kun akku on täynnä.kenkka kirjoitti:kuinka kauan ton tarttee antaa ladata? ja mistä tiiän et se on ladannu.
Tässä vaan on se valo pieni piste. Entisissä malleissa merkkivalo oli rengas siinä laturin päässä.
Mutta aika makea peli tuntuu olevan. Johan eka työkaveri kerkes tuumata, että tuollaisen vois vaikka ostaa seuraavaksi.
-
Viesti Kirjoittaja designed »
No vähän oli tietysti toivomus, että selviäisivät itse 300km matkasta mutta eivät näköjään selvinneet. Kyllähän sitten voisi käydä hakemassa jos paketti olisi Vaasassa tai jotain mutta ei nyt sitten. paholainen paholainen. Arvatenkin olen tietysti maanantain reissussa ja kone tulee 15min lähtöni jälkeen.Legge kirjoitti:Jos on hätähousu, niin eikös sinne voi soittaa ja sanoa, että tulee itse noutamaan paketin? Näin tein ainakin DHL:llän kanssa, kun meinasi DS Lite juuttua viikonlopuksi varastoon lojumaan.heifetz kirjoitti:Taitaa meillä olla koneet samassa rekassa. Helsinkiin kerkesi ainakin omani mutta nähtävästi menee maanantaihin toimitus...designed kirjoitti:Onneksi olkoon! Mun oma pongahti 36h hiljaisuuden jälkeen tänä aamuna Turussa trackerin mukaan, kunhan nyt selviäisivät koko työpäivän aikana 300km matkasta...
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
KeleLegge kirjoitti:Jos on hätähousu, niin eikös sinne voi soittaa ja sanoa, että tulee itse noutamaan paketin? Näin tein ainakin DHL:llän kanssa, kun meinasi DS Lite juuttua viikonlopuksi varastoon lojumaan.heifetz kirjoitti:Taitaa meillä olla koneet samassa rekassa. Helsinkiin kerkesi ainakin omani mutta nähtävästi menee maanantaihin toimitus...designed kirjoitti:Onneksi olkoon! Mun oma pongahti 36h hiljaisuuden jälkeen tänä aamuna Turussa trackerin mukaan, kunhan nyt selviäisivät koko työpäivän aikana 300km matkasta...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Näyttö oli superduperhyvä ja näppäimistökin aivan loistava entiseen verrattuna.
Kone kuumeni ainoastaan virtakaapelin kohdalta, mikä ei vaikuta sylikäyttöön juurikaan.
hitsinpitsi kun ei voinut prota testata.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Minulla tuli mukana enklanninkielinen ohjekirja. Mahtaako suomenkielistä olla (vielä) olemassakaan? Vaadi tosiaan vähintään englantilaista tilalle, varmaan lähettävät.kenkka kirjoitti:terve. macbookkini saapui juuri kotiin. avasin sen ja huomasin että siinä on ruotsinkieliset ohjeet. en tajua niistä mitään, joten mitäs nyt teen..? pitääkö minun ladata kone ennen käyttöjärjestelmän asentamista? mitä pitää ottaa huomioon kun asennan käyttöjärjestelmää?
Konetta ei tarvitse ladata. Piuha seinään ja Kirjaan kiinni vaan. Käyttis on myös jo asennettu, sen kun painat virtanappia ja käyt läpi setupin. Jos sinulla on kaapeli- tai ADSL-liittymä, kaikenmaailman asetuksia ei tarvitse tehdä, skippaa ne vaan rauhassa.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka