Olisi mukavaa saada lisää mac kavereita omalle ystävälistalle ichattiin nyt on jo kertynyt n. 13 kpl ikä haarukka 14-52 itse olen 31v. Minut sieltä löytää roopemac@mac.com nikillä. Keskustelu aiheina ihan mikä vaan.
"toivottavasti kesä lähtis käyntiin ja aurinko paistais välillä risukasaankin"
Kannattaa muistaa, että iChat = AIM = ICQ. Eli muitakin kun macistejä voi listalle lisätä (jos kelpuuttaa). ICQ on ainakin omassa kaveripiirissäni se yleisin, MSN Messenger kakkosena. Ohjelmana käytössä Adium.
Jep on mun listassa muutama pc:n käyttäjä mutta olisikin kivaa kun sain lisää macin käyttäjiä juttelemaan.
Ichatissa voi tehdä huoneen jossa voi keskustella monta yhtä aikaa ?+G ja sit huoneen nimi, yleensä me kavereiden kanssa ollaan käytetty huoneen nimenä suomi ja kyllähän siihen huoneeseen pääsee muillakin ohjelmilla jos ei ole ichatti käytössä, mutta en tiedä pääseekö messangerilla.
Ainaskin aim ohjelmalla pääsee joka on netscapen mukana.
Laitoin nyt sut ensimmäisenä työpaikan/kodin ulkopuolisena buddy listille. Ite olen mtoivo@mac.com. Apua voi ichatin kautta saada nopeastikin erilaisiin verkko yms. ongelmiin, toki jutella voi muutenkin . Viimeaikoina oon harrastellut live-videostriimausta suoraan nettiin quicktime broadcasterilla. Helppoa ja ilmaista. Pari testaajaa ei tietty ikinä oo pahasta..
AIM-tunnukseni on infamousaltern. Saa kysellä erilaisista webiin liittyvistä asioista (HTML, CSS, PHP, MySQL), Delphi-ohjelmoinnista, käytettävyydestä tai keskustella aivan muuten vain.
AMA-EDIT:
Tässä oli vain Tompun sähköpostiosoite, joten en viitsi palauttaa sitä, mutta jatkan palauttamista. Tomppu itse onkin jo matkalla banaanisaarille ja jääkin sinne.
Viimeksi muokannut amanita, 16.2.2014 klo 17.23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onkos kellään tietoa, onnistuuko ICQ numerolla kirjautuminen iChattia käyttäen? Laitoin käyttäjätunnukseksi ICQ numeroni ja login-palvelimeksi login.icq.com, mutta ohjelma ilmoittaa joka kerta "Ei voida yhdistää kohteeseen 'AIM' - AIM-palvelin on tilapäisesti poissa käytöstä."
.Mac tunnuksella kirjautuminen käyttäen tuota samaista palvelinta onnistuu...
Itseni löytää .mac-osoitteella sami.lempinen tai MSN-puolelta hotmail-osoitteella lempinen. Kysyä saa mistä vaan, mutta apua osannen antaa parhaiten UNIX-puolella.