Mulla on JVC soitin, jossa aux-in ja mini dock, jonka hinta oli kai huimat 20 eukkia. Toimii kyllä myös suoraan mikkipiuhasta mutta dockin kautta ääni on parempi.
Ja Renaultissa on valmiiksi tuhkakupin alla sopivan kokoinen lokero iPodille...
Saispa vaan jotkut järkevät kaiuttimet jostain. 4 tuuman erillissarja (Kangoon kaiutinpaikat on pienet) on älyttömän hintainen.
Mä tilasin kuun alussa itselleni 1-sarjan BMW:n. Joudun odottamaan sen saapumista elokuun puolelle saakka, mutta kovasti olen jo pohtinut tuota iPodin liittämistä ko. autoon. Autossa on valmiiksi aux-in-liitäntä, mutta eikös tuo musiikki lähde iPodista silloin aika huonolaatuisena ja mahdollisesti pitäisi volyymirajoituksetkin saada iPodista pois?
iPod interface bemariin maksaa jotakin 400 euroa + asennus, joten se on muutaman uuden iPodin hintainen. Onko teillä kokemuksia tuollaisista suorista iPod-integroinneista auton järjestelmään? Kyllähän se hienolta kuulostaa, että voi ratista vaihtaa kappaletta, esittäjä, albumi, kesto yms. näkyvät sitten cd-soittimen näytössä, mutta onko se todella 600-700 euron arvoista ja kuinka suuri ero on analogisen ja digitaalisen äänen välillä autossa? Kavereiden autoissa olen iTripillä iPodia kuunnellut, mutta sen järjestelmän äänenlaatu on kyllä niin heikko/vaihteleva että sellaisella en rupea uudessa autossa korviani särkemään.
Eli käyttökokemuksia kaipaisin iPodin suorasta kytkennästä auton audiojärjestelmään.
wille kirjoitti:Mä tilasin kuun alussa itselleni 1-sarjan BMW:n. Joudun odottamaan sen saapumista elokuun puolelle saakka, mutta kovasti olen jo pohtinut tuota iPodin liittämistä ko. autoon. Autossa on valmiiksi aux-in-liitäntä, mutta eikös tuo musiikki lähde iPodista silloin aika huonolaatuisena ja mahdollisesti pitäisi volyymirajoituksetkin saada iPodista pois?
iPod interface bemariin maksaa jotakin 400 euroa + asennus, joten se on muutaman uuden iPodin hintainen. Onko teillä kokemuksia tuollaisista suorista iPod-integroinneista auton järjestelmään? Kyllähän se hienolta kuulostaa, että voi ratista vaihtaa kappaletta, esittäjä, albumi, kesto yms. näkyvät sitten cd-soittimen näytössä, mutta onko se todella 600-700 euron arvoista ja kuinka suuri ero on analogisen ja digitaalisen äänen välillä autossa? Kavereiden autoissa olen iTripillä iPodia kuunnellut, mutta sen järjestelmän äänenlaatu on kyllä niin heikko/vaihteleva että sellaisella en rupea uudessa autossa korviani särkemään.
Eli käyttökokemuksia kaipaisin iPodin suorasta kytkennästä auton audiojärjestelmään.
Itse käytän sekä mini-dockia että kuulokeliitäntää eri autoissa ja laatu riittää autokäyttöön hyvin. Ei kannata mielestäni nuo merkkisovellukset. Seuraavana on mielessä istuttaa autoon normaali pöytä dock jossa olisi kaikki kytkennät valmiina.
Posti toi Saksasta muutama päivä sitten minulle tuollaisen edellisellä sivulla mainitun Alpine CD-9850Ri -soittimen. Ja lyhykäisen käyttökokemuksen perusteella voin sanoa, että hieno peli on. Hinta oli 235 euroa, eli aikalailla perus-soittimen hintainen. Komentaa Nanoa erittäin vilkkaasti ja artistin, albumin sekä kappaleiden selaukset toimivat erittäin jouheasti. Alpinen oma käyttölogiikka on minulla vielä harjoittelun alla, mutta se ei liene soittimen syytä =)
Mulla käytössä RoadTrip lataa samalla iPod:in ja lähettää huomattavasti tehokaammin kuin iTrip ja toimii myös uusissa iPodeissa koska toimii Dokin tapaan
Mac Pro 2 x 3 GHz Quad-Core Intel Xeon/ 8Gt / 240 Gt + 240 Gt + 950 Gt (10.5.1)
Apple Cinema Display 30
MacBook 15 2,4 GHz Intel Core 2 Duo / 4Gt / 140Gt (10.5.1)
Apple iPod 60GB white
Mulla on kuukauden vanha Skoda Octavia, jonka vakioradion CD-vaihtajatuloon kytkin Dension ice<Link Plussan telineellisen version ja siihen Nanon. Nyt toimii kappaleiden vaihdot ja kelaukset suoraan ratista ja Nano lataantuu samalla.
Ilmeisesti toi Bembon systeemi on myös sukua Dension, tosin sillä erotuksella, että BMW osaa lukea myös ID tagit. Mulla kappaleiden tiedot näkyy vain iPodin näytöllä.
Kaveri jolla on ollut iTrip käytössä on ainakin aika kateellinen tälle. Lisää löytyy densionin sivuilta http://www.dension.com
Pystyykö tuossa densionin systeemissä ohjailemaan soittoa iPodin kautta, vai ainoastaan soittimesta. Duunikaveri kyseli tänään iPodista töissä kun harkitsee moisen hankkimista vanhaan Volvoonsa.
bandha kirjoitti:Pystyykö tuossa densionin systeemissä ohjailemaan soittoa iPodin kautta, vai ainoastaan soittimesta. Duunikaveri kyseli tänään iPodista töissä kun harkitsee moisen hankkimista vanhaan Volvoonsa.
Pystyy, mutta aika kankeasti; Eli ensin valitaan (radion nappeja käyttäen) iPodin valikosta Use iPod UI tms. ja tämän jälkeen iPod otetaan irti johdosta ja hetken päästä laitetaan takaisin. Nyt iPod antaa vain äänen ulos ja ohjaus hoidetaan iPodissa. Kun haluaa takaisin radiokäyttöön, otetaan iPod taas irti ja hetken päästä kytketään takaisin.
Ei siis pysty käyttämään samanaikaisesti molemmilla tavoilla.
traktori kirjoitti:Mulla on kuukauden vanha Skoda Octavia, jonka vakioradion CD-vaihtajatuloon kytkin Dension ice<Link Plussan telineellisen version ja siihen Nanon. Nyt toimii kappaleiden vaihdot ja kelaukset suoraan ratista ja Nano lataantuu samalla.
Ilmeisesti toi Bembon systeemi on myös sukua Dension, tosin sillä erotuksella, että BMW osaa lukea myös ID tagit. Mulla kappaleiden tiedot näkyy vain iPodin näytöllä.
Kaveri jolla on ollut iTrip käytössä on ainakin aika kateellinen tälle. Lisää löytyy densionin sivuilta http://www.dension.com
Hommasin myös tuommoisen iceLink Plussan, kun tuli vastikään autoa vaihdettua, ja tässä nykyisessä 'tuli matkassa' integroitu soitin. Positiivinen yllätys oli että myös ID3 tagit toimii, vaikkei niille tukea Densionin puolelta luvattukaan. Hankintapaikka oli maxcount.de, ja toimitukseen kului noin viikko. Hinnat on (auto)mallikohtaisia, selviää tarkemmin tuolta sivuilta. Lyhyen käytön perusteella olen ihan tyytyväinen vempeleeseen, helpottaa iPodin käyttöä pirssissä merkittävästi.
Kottarainen kirjoitti:Tänään tulleessa Volvo-viestissä lueteltiin kaikki 40-50 sarjaa suuremmat mallit joihin iPod-systeemi asennetaan. Kun auton tilaa normaalisti ja haluaa iPod-varustuksen audiojärjestelmään se tehtaalla siihen asennetaan. Saahan sen myös tietysti siihen jälkeenpäin ja tuon paketin hinta ilman asennuksia on 242 euroa.
Kottarainen kirjoitti:Tänään tulleessa Volvo-viestissä lueteltiin kaikki 40-50 sarjaa suuremmat mallit joihin iPod-systeemi asennetaan. Kun auton tilaa normaalisti ja haluaa iPod-varustuksen audiojärjestelmään se tehtaalla siihen asennetaan. Saahan sen myös tietysti siihen jälkeenpäin ja tuon paketin hinta ilman asennuksia on 242 euroa.
Eli tätä hienoutta ei saa v50?
Eipä saa...mutta iTrip tuntuu V50:ssä ttoimivan hyvin.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Eli tätä hienoutta ei saa v50?
Densionin iceLink Plus käy kaiketi tuohonkin malliin (MOST-BUS), ainakin se on listattu maxcount.de putiikissa huimaan 399 euron hintaan. Näyttää kyllä olevan merkintä "Delivery date not confirmed yet".... Ja onhan tuota hintaa hiukan reippaammin kuin Volvon omassa sydeemissä.
En viitsi tehdä uutta topic:ia, kun aiheestani puhutaan täälä useasti. Eli kaveri olisi tulossa tiistaina jenkeistä ja kyseli kiinnostaisiko Ipodin Nano ja siihen langaton radioadapteri. Kaipaisin kokemuksia, että onko kyseinen ratkaisu kannattava.
Menopeli alla on vuoden -66 avo Amazon, jossa on Sony Xplodin neljän kaiuttimen sarja ja takana lisäksi 3-tie pieoneerit, Alpinen perusvahvistimella. Möykkää siis saa tarpeeksi irti, soittimena toiminut uskollinen vanha pioneerin cd-soitin. Lisäksi työautona on perus peugeot, suurinpiirtein samanlaisella soittimella.
Mp3-soittimen osto ollut mielessä jo tovin, mutta kun nyt ilmaantui tälläinen vaihtoehto, niin tarvisin todellakin kipeästi kokemuksia näistä langattomista linkeistä ja pian. En nyt vaadi täysin puhdasta äänenlaatua, mutta yleinen käsitys olisi hyvä saada, että millä tasolla näillä vehkeillä liikutaan?
Kiitoksia jos joku vaivautuu nakuttamaan kokemuksiaan.
Itse hankin Harman Kardonin Drive+Play systeemin. Todellä hyvä. Podi voi olla vaikka hanskalokerossa piilossa ja sitä ohjaillaan mukana tulleen ohjaimen ja näytön avulla, jotka ovat todella tyylikkään näköisetkin.
Asentaminen oli suht helppoa ja laitteen voi asentaan kaikkiin autoradioihin. Ääni tulee sisään joko aux-liitännästä tai jos ei ole, niin kuin itselläni, antennin kautta radiotaajuudelle. Ei ota häiriötäkään niinkuin iTrip ja muut vastaavat.
hintaa oli kuitenkin lähemmäs parisataa, mutta kyllä kannatti.