Ja missäs pidätellään Juhan Af Gragnnia(meniköhän oikein) Raili-Leena Luukasta, Etc..
Niin, silleen.
Omakohtaisesti väittäisin, että juu eihän täällä yksin köllötellä. Missä ja miten vaatii sitten jo pidemmän ajan selvittelyä.
Pankaahan vängäten!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Viesti Kirjoittaja ozone »
Viesti Kirjoittaja SamuliS »
Viesti Kirjoittaja bandha »
Viesti Kirjoittaja SamuliS »
Öö, se on koko kirja käsittelee aika lyhykäisesti koko maailman historian, selitettynä niin ettei lukijan tarvitse olla insinööri ymmärtääkseen asian.ozone kirjoitti:OFFTOPIC: mitä muuten Bill Bryson omasta alkuperästämme sai selville kirjassaan - noin lyhykäisesti?
Lukaisin kirjan esittelyn, mutta lähinnä jäi kiinnostamaan, että minkä tyyppistä settiä kirja tästä "omasta alkuperästään" sai nykytiedon mukaan selville. Että onko se tätä perinteistä miljardien vuosien saatossa alkulimasta ihmiseksi -kuviota vai jotain luovempaa, kuten <10 000 vuotta sitten maapallon synty...SamuliS kirjoitti:Öö, se on koko kirja käsittelee aika lyhykäisesti koko maailman historian, selitettynä niin ettei lukijan tarvitse olla insinööri ymmärtääkseen asian.ozone kirjoitti:OFFTOPIC: mitä muuten Bill Bryson omasta alkuperästämme sai selville kirjassaan - noin lyhykäisesti?
lainaus mobilian sivuilta...
"Eikö olisi sääli viettää ainutkertainen elämä maapallolla saamatta koskaan selville, mistä tässä kaikessa oikeastaan on kysymys? Kirja on nimensä veroinen, hauska ja erinomaisen helposti lähestyttävä kirja ... niin, todellakin lähes kaikesta mitä ihmiskunta on avaruudesta, kotiplaneetastaan ja omasta alkuperästään
saanut selville."
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
Jep, niin kiehtova ajatus kuin maapallon ulkopuolinen elämä onkin, niin valitettavasti paras todiste toistaiseksi on juuri tuo.Skarsnak kirjoitti:Kuten joku joskus sanoi: "Suurin todiste maan ulkopuolisesta älykkyydestä on, ettei kukaan ole ottanut meihin yhteyttä."
Ja
Viesti Kirjoittaja alspe »
Viesti Kirjoittaja Jepe »
Viesti Kirjoittaja NOx »
Hyviä aiheita scifi-kirjallisuudelle ja leffakäsikirjoittajille.sulo-wilen kirjoitti:Eli mitä mieltä olette UFO:ista Maapallon ulkopuolisesta elämästä, Area 51:sestä...
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Ihan pilipali sarja, ääniefektit ja visuaaliset tehosteet jostain 70-luvun hikisestä scifistelystä. Ainakun niitä humanoidin kuvia esiteltiin nekin olivat piirettyjä ja auki jonkun "tutkijan" Photoshopissa. Mitähän sille luukkas-kildelle nykyisin kuuluu, ovat ufo-miehet vienneet lopullisesti?alspe kirjoitti:Muistaako joku sen ufodokumenttisarjan jostain 10-15 vuoden takaa? Siinä oli se pelottavaääninen kertoja ja Af Grannin ja Luukkanen-Kilde:n haastatteluja. Varmaan normaaleitakinhaastateltiin. Tuli ihan suomen kanavilta, sillioin taisi olla kolmonenkin lapsen kengissä.
Viesti Kirjoittaja Sälli »
No joo, eihän tuota "alkulimasta ihmiseksi" -kuviota ehkä luovaksi voi kutsua kun se perustuu havaittujen tosiasioiden yhdistelyyn, mutta en silti kutsuisi sitä "siksi perinteiseksi näkemykseksi". On nimittäin suhteellisen uusi keksintö. Tarina maapallon synnystä alle 10 000 vuotta sitten on paljon perinteisempi selitys.ozone kirjoitti:Lukaisin kirjan esittelyn, mutta lähinnä jäi kiinnostamaan, että minkä tyyppistä settiä kirja tästä "omasta alkuperästään" sai nykytiedon mukaan selville. Että onko se tätä perinteistä miljardien vuosien saatossa alkulimasta ihmiseksi -kuviota vai jotain luovempaa, kuten <10 000 vuotta sitten maapallon synty...
No näin se kyllä on... tänä päivänä perinteinen tuntuu vain olevan niin etäinen, että se voisi taas kohta olla uusi ja hieno... minä en ainakaan ole niin uskovainen, että jaksaisin uskoa johonkin evoluutioon... tosi pähkähullua, että tyhjä räjähtäisi itsekseen ja loisi vielä elämää - pah sanon minä. Olen kyllä itse sen <10 000 vuotta linjalla... ihan riittävästi aikaa rakentaa vaikka minkälainen maailma. Lima on limaa, vaikka sen tuhat kertaa räjäyttäisi... menee vaan puuroksi, jos liikaa vatkaa... Vähän joo offtopic-puolelle juu.Sälli kirjoitti:No joo, eihän tuota "alkulimasta ihmiseksi" -kuviota ehkä luovaksi voi kutsua kun se perustuu havaittujen tosiasioiden yhdistelyyn, mutta en silti kutsuisi sitä "siksi perinteiseksi näkemykseksi". On nimittäin suhteellisen uusi keksintö. Tarina maapallon synnystä alle 10 000 vuotta sitten on paljon perinteisempi selitys.ozone kirjoitti:Lukaisin kirjan esittelyn, mutta lähinnä jäi kiinnostamaan, että minkä tyyppistä settiä kirja tästä "omasta alkuperästään" sai nykytiedon mukaan selville. Että onko se tätä perinteistä miljardien vuosien saatossa alkulimasta ihmiseksi -kuviota vai jotain luovempaa, kuten <10 000 vuotta sitten maapallon synty...
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Tuolta voi lueskella faktoja jos aivoissa pyörivät kreationistiset mietteet.ozone kirjoitti:No näin se kyllä on... tänä päivänä perinteinen tuntuu vain olevan niin etäinen, että se voisi taas kohta olla uusi ja hieno... minä en ainakaan ole niin uskovainen, että jaksaisin uskoa johonkin evoluutioon... tosi pähkähullua, että tyhjä räjähtäisi itsekseen ja loisi vielä elämää - pah sanon minä. Olen kyllä itse sen <10 000 vuotta linjalla... ihan riittävästi aikaa rakentaa vaikka minkälainen maailma. Lima on limaa, vaikka sen tuhat kertaa räjäyttäisi... menee vaan puuroksi, jos liikaa vatkaa... Vähän joo offtopic-puolelle juu.Sälli kirjoitti:No joo, eihän tuota "alkulimasta ihmiseksi" -kuviota ehkä luovaksi voi kutsua kun se perustuu havaittujen tosiasioiden yhdistelyyn, mutta en silti kutsuisi sitä "siksi perinteiseksi näkemykseksi". On nimittäin suhteellisen uusi keksintö. Tarina maapallon synnystä alle 10 000 vuotta sitten on paljon perinteisempi selitys.ozone kirjoitti:Lukaisin kirjan esittelyn, mutta lähinnä jäi kiinnostamaan, että minkä tyyppistä settiä kirja tästä "omasta alkuperästään" sai nykytiedon mukaan selville. Että onko se tätä perinteistä miljardien vuosien saatossa alkulimasta ihmiseksi -kuviota vai jotain luovempaa, kuten <10 000 vuotta sitten maapallon synty...
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Niin eihän se enää ole tuo "aluksi oli tyhjää ja BOOM!" vaan nyt se on loppuluhistuminen ja alkuräjähdys. Eli maailmankaikkeus luhistuu miljardien vuosien päästä, ilmeisesti syntyy valtava musta aukko, joka sitten räjähtää (alkuräjähdys).ozone kirjoitti:... tosi pähkähullua, että tyhjä räjähtäisi itsekseen ja loisi vielä elämää - pah sanon minä.
No näin se nykytutkimusten mukaan kuitenkin on, että lähes kaikki eurooppalaiset geenit ovat tutkimustulosten mukaan peräisin noin 11 000 vuotta sitten eläneiltä esi-isiltä (TIME -lehti, 30.4.01).Tuurihaukka kirjoitti:Niin eihän se enää ole tuo "aluksi oli tyhjää ja BOOM!" vaan nyt se on loppuluhistuminen ja alkuräjähdys. Eli maailmankaikkeus luhistuu miljardien vuosien päästä, ilmeisesti syntyy valtava musta aukko, joka sitten räjähtää (alkuräjähdys).ozone kirjoitti:... tosi pähkähullua, että tyhjä räjähtäisi itsekseen ja loisi vielä elämää - pah sanon minä.
Mä en jotenkin vaan voi uskoa johonkin vanhaan mieheen, joka voi tuhota kokonaisen galaksin heiluttamalla sormeaan. Eikä luomisteoriakaan kuulosta kovin järkevältä. Jos kerran alussa oli vaan Aatami ja Eeva, niin eikös me kaikki oltais sukulaisia?Se olis tosi kauheeta.