Ensinnäkin, olen käyttänyt hakua ja lukenut 3d/CAD -aiheet huolella. En halunnut jatkaa vanhoja ketjuja, sillä kysymykseni on aika spesifinen.
Huonot uutiset:
1.) En ole ikinä tehnyt mitään 3d-hommia.
2.) Koneeni on G3 400MHz (tosin RAMia on 1Gb)
Hyvät uutiset:
1.) En aio animoida mitään.
2.) Tarkoitus ei ole myöskään renderoida minkäänlaisia teksturoituja pintoja tai valaistustehosteita.
Olettaisin, että jotain löytyy. Eihän siitä kovin montaa vuotta ole kun ammattilaiset väänsivät vastaavilla laitteilla. Minun pitäisi siis tehdä 3d-malleja ja niistä sitten erilaisia projektioita (mm. isometrisiä ja yhdensuuntaisprojektioita, näistä en voi tinkiä) ihan viivapiirroksina.
Plussaa tulee tietty siitä, jos ohjelman käyttö on helppo omaksua. Tärkeämpänä pidän kuitenkin sitä, että omaksutuista taidoista on hyötyä haastavimpiin ohjelmiin ja/tai töihin siirryttäessä.
Mainitaan nyt vielä se, että kolmiulotteinen ajatteluni tykkää geometrisista perusmuodoista pintojen asemesta, eli - mikäli tällä tiedolla on väliä - tuskin tulen koskaan mallintamaan kovin orgaanisia muotoja (elollisia olentoja tms.) enemmänkin kahvipannuja jne.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
Hyvä esinemallinnusohjelma vanhemmalle macille?
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hyvä esinemallinnusohjelma vanhemmalle macille?
Viesti Kirjoittaja Schewald »
-
Viesti Kirjoittaja mestari hiltunen »
Otan osaa. Itse olin saman ongelman kanssa vajaa 2 vuotta sitten. Ja se ongelma jäi ratkaisematta. Omalla koneellani en siis mallinna mitään, vaan koulun PuuCee-laitteistolla pyöritän rhinocerosta. Kokeilin mitä omituisimpia sketch up/light vawe/(joku kolmas) ohjelmia, enkä niillä saanut mitään aikaan. Sketch up on simppeli mutta aivan onneton, valoaalto (kai) lähinnä juurikin animointiin, ja se kolmas kurahti kanssa.
Pullakahvit sille joka pelastaa uuden mäkin ostamisen yhteydessä mallinnuksen takia wintoosan koneelle asentamiselta
Pullakahvit sille joka pelastaa uuden mäkin ostamisen yhteydessä mallinnuksen takia wintoosan koneelle asentamiselta

-
Olen tässä rajaillut fiilispohjalta hakuani seuraaviin ohjelmiin:
VectorWorks
FormZ
tai joku Ashlar-Vellumin ohjelmista (mikä?)
Jeesatkaan nyt miestä mäessä. Mikä noista sopisi parhaiten yllä kuvatun kaltaiseen puuhasteluun? Ja pitääköhän mun hankkia jostain vanhempi ohjelmaversio, jotta se toimii koneellani?
VectorWorks
FormZ
tai joku Ashlar-Vellumin ohjelmista (mikä?)
Jeesatkaan nyt miestä mäessä. Mikä noista sopisi parhaiten yllä kuvatun kaltaiseen puuhasteluun? Ja pitääköhän mun hankkia jostain vanhempi ohjelmaversio, jotta se toimii koneellani?
-
-
Mikäköhän versio sinulla on kyseisestä ohjelmasta? Tarkoitan siis, että kuinka vanha versio pitää hankkia, jotta toimii G3:lla?wuka kirjoitti:Mulla on pyörinyt melkein samassa kokoonpanossa (G3 266Mhz 512Mt) Cinema 4D mallinus ohjelma ja erittäin hyvin pyörinyt, suosittelen.
-
-
Mä en nyt ole varma onko tämä juttu jotenkin onnistuttu mystifiomaan, vai vaatiko nuo uudemmat versiot käytännössä vähintään sen G4:n? Kun voisi toisaalta kuvitella, että sitä G3:a ei siellä järjestelmävaatimuksissa mainita ihan siksi, että tuskin kukaan jolla on varaa maksaa nelinumeroinen summa softasta käyttäisi sitä yli viisi vuotta vanhalla koneella. Ymmärrän sen, että tekstuurien ja valaistuksien rendaaminen vaatii prosessorilta vääntöä ja esikatselu vielä lisäpotkua näytönohjaimelta, mutta eikös nuo wireframet pyöri suunnilleen höyrykoneellakin?
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Modo.
When there just isn't enough space for egos in real life
http://cgronlund.posterous.com/
http://cgronlund.posterous.com/
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka