En oo tollasesta laitteesta kuullutkaan PBP???jiitee kirjoitti:Tämän luettuani en ehkä olekkaan niin varma PBP:n ostamisesta.
MBP - ensimmäisissä riittää vikoja?
Keskustelua kannettavista
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Ei hinnat sinänsä tainnu muuttua, tehot vaan?Kassu kirjoitti:Tehtiinkö niihin nyt jotain muutoksia kun hinnat laskivat silloin muutama viikko sitten?
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
PBP = PowerBookPro? Eniveis osta vaikka macbook sitten.jiitee kirjoitti:Tämän luettuani en ehkä olekkaan niin varma PBP:n ostamisesta.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Peak »
Ei ne mitään ongelmia ole! Ne ovat ominaisuuksia saakutti!Kassu kirjoitti:Kyllä. Poistuiko sirinät? Entä kuumenemisongelma?Peak kirjoitti:Laskihan siellä hinnatkin!Jezze kirjoitti:Ei hinnat sinänsä tainnu muuttua, tehot vaan?Kassu kirjoitti:Tehtiinkö niihin nyt jotain muutoksia kun hinnat laskivat silloin muutama viikko sitten?
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Katsot vaan ettet nukahda koneen tehdessä jotain raskastastuffe kirjoitti:Mulla käy wowia pelatessa lämmöt tuolla 70 asteen tienoilla, mutta kyllä hyvin pystyn konetta pidemmänkin aikaa pitämään sylissä. Tiedä sitten miten muilla, mutta minulla tuo 70 astettakaan ei ole liikaa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja stuffe »
Joo tuskinpa tästä numeroa teenKassu kirjoitti:Juu, sirisee tämäkin. Eipä häiritse minua.stuffe kirjoitti:Nyt huomasin pienen epäkohdan koneessani. Kun rupesin käyttämään konetta akulla kalibroidakseni sen, rupesi kuulumaan ikävää sirinää. Ei äänekästä mutta kuitenkin.

-
Viesti Kirjoittaja Pollari »
Vähitellen alan tajuta miksi ihmiset suosittelevat koneen ostoa heti, jos on uusi malli tulossa. Jos joku malli lähtee myynnistä pois tämän jälkeen niin se on sitten kova kone, joka kestää. Juuri näissä ensimmäisissä versioissa virheitä saattaa olla kovinkin paljon. Ostin iBookkini pari kuukautta ennen MacBookin ilmestymistä ja pakko on kyllä sanoa näiden vikaketjujen takia että tein hyvän valinnan 

Apple iBook 12" 1,33 GHz PowerPC G4 512 Mt
iPod Video 60gt
iPod Video 60gt
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
JooJuhaT kirjoitti:...ja säkin harjottelet porhona olemista tekemällä "testitilauksia" AppleStoresta.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Nyt on kyllä viimeinen silaus vielä tekemättä, jotta paketti lähtee storesta tulemaan.
Sitten odotellaan sitä kuin keskiyötä.
Mitäs muuten iMacistit tykkäävät iMacin korkeudesta? Onko se jalusta tarpeeksi korkea?
Oon itse keskipitkä tyyppi. Joku oli sanonut, että jäyttöä joutuu katsomaan alaviistoon, jos kone on kyyynärpäiden korkeudella
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
(sori OT)
-
Viesti Kirjoittaja Tequila »
Nyt on munkin vuoro laittaa ilmoitus MBP:n viasta
Muuten on kaikki mennyt hyvin, kuhan muistaa laittaa jotain sylin ja koneen väliin jos sylissä pitää. Nyt ilmeni mukava ongelma. Eilen kaatui näppäimistö ja hiiri. Noh, niin on käynyt ennenkin joten buuttasin. Ei toiminut. Tein uudelleen. Ei toiminut. Noh, laitoin ulkoiset näppäimistön ja hiiren. Näin toimi, mutta ei omat. Sammutin yöksi ja nyt toimii taas.
Kauankohan tällä kertaa...Kyseessä on 15" MBP malleista halvin. En jaksanut ihan kaikkia keskusteluita vioista lukea, että olenko ainoa vai ihan ensimmäinen kerta, että näin tapahtuu? Itse veikkailisin, että lämmöllä olisi asian kanssa jotain tekemista, joten mietin tässä että soittelenko huoltoon vai odottelenko uutta kaatumista?

Muuten on kaikki mennyt hyvin, kuhan muistaa laittaa jotain sylin ja koneen väliin jos sylissä pitää. Nyt ilmeni mukava ongelma. Eilen kaatui näppäimistö ja hiiri. Noh, niin on käynyt ennenkin joten buuttasin. Ei toiminut. Tein uudelleen. Ei toiminut. Noh, laitoin ulkoiset näppäimistön ja hiiren. Näin toimi, mutta ei omat. Sammutin yöksi ja nyt toimii taas.

Kauankohan tällä kertaa...Kyseessä on 15" MBP malleista halvin. En jaksanut ihan kaikkia keskusteluita vioista lukea, että olenko ainoa vai ihan ensimmäinen kerta, että näin tapahtuu? Itse veikkailisin, että lämmöllä olisi asian kanssa jotain tekemista, joten mietin tässä että soittelenko huoltoon vai odottelenko uutta kaatumista?
-
Viesti Kirjoittaja Tajuste »
jatketaanpa OT-linjalla ku alotettiinkin..Erño kirjoitti:Mitäs muuten iMacistit tykkäävät iMacin korkeudesta? Onko se jalusta tarpeeksi korkea?JuhaT kirjoitti:...ja säkin harjottelet porhona olemista tekemällä "testitilauksia" AppleStoresta.
Oon itse keskipitkä tyyppi. Joku oli sanonut, että jäyttöä joutuu katsomaan alaviistoon, jos kone on kyyynärpäiden korkeudellaEikö tuolloin pidä olla ainakin 2 metriä pituutta katsojalla?
(sori OT)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iMac on ihan normaalin korkuinen, keskiverto littunäytön korkunen(jos vertaa niihin mitä itse olen nähnyt..). ja voihan tietokonetuoliakin säätää jos on mahdollista. korkeudesta ei kuitenkaan kannata murehtia.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kunnallisjäte »
Mä haluun kanssa palata nyt taas otsikon asiaan, kun olen päässyt enemmän sujuiksi 1,83MHz MBP kanssa.
Huolimatta kuumenemisesta (vain kerran CoreDuo Temp näyttänyt >70astetta) ja sirinästä (täysin poissa bluetoothin kanssa ja nykyään välillä ilmankin ilman mitään temppuja) tämä kone on ollut loistava ostos.
Kone toimi suoraan paketista. Oon lataillut kaikenmaailman ohjelmia, käyttänyt n.10 yhtä aikaa ja sitä rataa. Kone on ollut nyt mulla nelisen kuukautta, olen joutunut boottaamaan 3 kertaa, joista ensimmäinen kun asensin lähes koko nykyisen ohjelmisto paketin kerralla.
Ainoa asia mikä ketuttaa on Applen kikkailu ja pelleilypolitiikka uusien julkaisujen kanssa.
Olisin kuitenkin nyt repinyt pelihousuni, jos olisin maaliskuussa ostanut Powerbookin tämän koneen sijaan. Enkä oikein jaksa uskoa, että 0,17MHz lisää prossutehoa välttämättä konkreettisesti tuntuisi missään. Tässähän näytönohjain on erillinen verrattuna Macbookiin.
Lisänä vielä olen todella ihmetellyt yhteen sopivuutta vanhojen PC-tiedostojen kanssa. Lähes kaikki ovat tässä toimineet moitteetta.
Huolimatta kuumenemisesta (vain kerran CoreDuo Temp näyttänyt >70astetta) ja sirinästä (täysin poissa bluetoothin kanssa ja nykyään välillä ilmankin ilman mitään temppuja) tämä kone on ollut loistava ostos.
Kone toimi suoraan paketista. Oon lataillut kaikenmaailman ohjelmia, käyttänyt n.10 yhtä aikaa ja sitä rataa. Kone on ollut nyt mulla nelisen kuukautta, olen joutunut boottaamaan 3 kertaa, joista ensimmäinen kun asensin lähes koko nykyisen ohjelmisto paketin kerralla.
Ainoa asia mikä ketuttaa on Applen kikkailu ja pelleilypolitiikka uusien julkaisujen kanssa.
Olisin kuitenkin nyt repinyt pelihousuni, jos olisin maaliskuussa ostanut Powerbookin tämän koneen sijaan. Enkä oikein jaksa uskoa, että 0,17MHz lisää prossutehoa välttämättä konkreettisesti tuntuisi missään. Tässähän näytönohjain on erillinen verrattuna Macbookiin.
Lisänä vielä olen todella ihmetellyt yhteen sopivuutta vanhojen PC-tiedostojen kanssa. Lähes kaikki ovat tässä toimineet moitteetta.
-
Viesti Kirjoittaja Ahmed »
Myös Macbook Pron WLANissa on ollut ongelmia, aiheuttaa kernel paniceja:
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 2&tstart=0
Tämä koskee hieman uudempia malleja, noin viikot 20-23. Ja ilmeisesti ongelmaa ei esiinny Applen omia tukiasemia käytettäessä.
Itse törmäsin tähän viikon 21 mallilla.
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 2&tstart=0
Tämä koskee hieman uudempia malleja, noin viikot 20-23. Ja ilmeisesti ongelmaa ei esiinny Applen omia tukiasemia käytettäessä.
Itse törmäsin tähän viikon 21 mallilla.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka