Käsissäni on vanha Power Macintosh G3 Beige rev 1, CPU 266 MHz, Mac OS 9.0.4. Koneessa integroitu Ati 3D Rage II+ 128 MB, sekä PCI-väyläinen IxMicro TwinTurbo 128, joka tässä hiljattain laukesi. Kaveri mittasi siitä läpi jännitteet ja sanoi kaput, joten lähdetään siitä.
Kone tarkoitettu sellaiseen käyttöön, että siinä on oltava 2 näyttöä kiinni. Tähän mennessä yritettyjä toimenpiteitä:
- Reboot
- Reboot Safemoodiin (Boot + shift)
- Reboot extensions-moodiin (Boot + Space) -> ei mitään kummallista
- PRAM nollaus (Boot + Cmd + Opt + P + R)
- Vaihtaa emolevyn litium-patteri ja samalla nollata emolevyn piirit
- Kortin vaihtaminen toiseen PCI-slottiin
Mikään näistä toimenpiteistä ei siis ole herättänyt toisen näytön kuvaa henkiin, näyttö itsessään todettu toimivaksi integroidulta näyttispiiriltä.
Olen saanut käsiini myös 2 varakorttia PC-maailmasta:
- Diamond Stealth 3D 2000 (S3 Virge), josta uskon ettei kalua ole mäccimaailmaan, todisteita sen käytöstä macissa ei ole.
- Techworks Power 3D 2, 3dfx Voodoo 2.
Onko kellään kokemusta tuosta Voodoo 2 käytöstä G3 macilla? Tarvitseeko sitä flashata tai ajaa ajureita extensions-kansioon? antaako se työpöydän kuvaa, vai pyörittääkö se ainoastaan 3d-kiihdytettyä kuvaa, kuten internet jossain kolossaan väittää? Olen tässä asiassa aivan konfutse

Lisäksi loppuun osto-ilmoitus: Olen kiinnostunut ostamaan PM G3 toimivan PCI-väyläisen 3d-kortin, joko VGA tai DA-15 -liittimellä, mikäli sellainen roikkuu nurkissasi käyttämättömänä.
Kaikkia kehitysehdotuksia ja ratkaisuvinkkejä otetaan vastaan. Toistan: otetaan vastaan.