X VS XP
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Todellakin!Pomppu kirjoitti:Harmi kun kyseisessä testissä ei ole vertailussa muita käyttöjärjestelmiä, kuten Kubuntu. Saattaisi saada miinusta out-of-box multimediatuesta, mutta plussaa saattaisi tulla ohjelmien määrästä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Huoh...Ei kyse ole siitä kelpaako se sinulle vai ei. Totesit kyseessä olevan laatikkovertailun. Pyysin sinua speksaamaan mikä ei olisi laatikkovertailu vaan käyttis vs. käyttis. Tätä selvennystä kysyin jo viestiketjun ensimmäisellä sivulla ja nyt on saatu kolme sivua aikaiseksi asian etenemättä yhtään minnekään.CaptainNapalm kirjoitti:Kertoisitko vielä missä kohtaa esittämissäsi lainauksissa esitän, ettei laatikko vs. laatikko -tyyppinen vertailu minulle jostain syystä kelpaa. Voisitko ystävällisesti.
Kirjoitin että testistä voi jättää kohdan Applications pois ja myöhemmin listasin muutaman Applen järjestelmäohjelmiksi mainitseman ohjelman joiden arvelin olevan tätä säläksi mainittua tauhkaa. Mistä minä tiedän mikä sinun mielestäsi on käyttöjärjestelmään kuulumatonta tauhkaa kun et osaa/halua/kykene yksilöidä? Keskustelulla ei ole minkäänlaista pohjaa kun voimme mieltää tauhkan kukin tahollamme ihan miten itse lystäämme.PS. Kysymykseesi on kyllä vastattu. Vastasit siihen jopa itse kertomalla, että "tauhkan" saa huomioitua pois testissä, jolloin voi verrata pelkkää käyttistä. Tätä et voisi tedä ymmärtämättä mitä on käyttöjärjestelmä ja että vertailu ei ole x vs. xp vaan myyntipakkaus vs. myyntipakkaus.
Ei varmaan ole liian vaikeata ymmärtää että sinulta on kysytty perusteluja? Se ei ole hyökkäys vaan hemm*tti soikoon pyyntö selventää asiaa, ihan tavallista keskustelun etenemistä. Aivan turhaan suhtaudut vihamielisesti, ota rennommin. Ellet halua vastata niin sen voin ymmärtää ja hvyäksyä, mitäpä siihen on sanomista.
Täsmälleen näin. Jankkaat yksitoikkoisesti ettei sinulla ole mitään vertailua vastaan. Ei minua vieläkään kiinnosta oletko vertailua vastaan vai et, kuinka monta kertaa se pitää toistaa?Toisekseen, minun on sinulle ihan turha lähetä selittämään mitään pidemmälle menevää, kun et ymmärrä ihan yksinkertaistakaan asiaa: minä vain huomautin, että ko. vertailu on myyntipakkaus vs, myyntipakkaus eikä x vs, xp, koska se näytti aiheuttavan hämmennystä. Minulla ei ole mitään ko. vertailua vastaan. Kahdeksas kerta.
-
-
Tulipa mieleen kun kerran Mansesterin Stockmannilla ihmettelin miksen löydä ulko-ovea mistään. Jonkin ajan päästä syy selvisi: olin 2. kerroksessa.Simppa kirjoitti:Oisko sit vaan aika lopettaa keskustelu aiheesta?NOx kirjoitti:... Tätä selvennystä kysyin jo viestiketjun ensimmäisellä sivulla ja nyt on saatu kolme sivua aikaiseksi asian etenemättä yhtään minnekään.
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Erittäin selventävääRepe Ruutikallo kirjoitti:Tulipa mieleen kun kerran Mansesterin Stockmannilla ihmettelin miksen löydä ulko-ovea mistään. Jonkin ajan päästä syy selvisi: olin 2. kerroksessa.Simppa kirjoitti:Oisko sit vaan aika lopettaa keskustelu aiheesta?NOx kirjoitti:... Tätä selvennystä kysyin jo viestiketjun ensimmäisellä sivulla ja nyt on saatu kolme sivua aikaiseksi asian etenemättä yhtään minnekään.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Jos olet 2. kerroksessa, älä etsi ulko-ovea. Lupa myönnetty.Simppa kirjoitti:Erittäin selventävääRepe Ruutikallo kirjoitti:Tulipa mieleen kun kerran Mansesterin Stockmannilla ihmettelin miksen löydä ulko-ovea mistään. Jonkin ajan päästä syy selvisi: olin 2. kerroksessa.Simppa kirjoitti:Oisko sit vaan aika lopettaa keskustelu aiheesta?NOx kirjoitti:... Tätä selvennystä kysyin jo viestiketjun ensimmäisellä sivulla ja nyt on saatu kolme sivua aikaiseksi asian etenemättä yhtään minnekään.Luvallanne tulen käyttämään tätä vertausta tulevissa jumitilanteissa.
-
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
Mitä nyt juuri parissa edellisessä viestissäsi väitit, että minulla olisi joitain sitä vastaa (esim. "Toiminnallisuus ohjelmineen ei kelpaa lähtökohdaksi, tästä olet taatusti mielipiteesi lausunut", ). Jos et sitä tarkoittanutkaan, niin asia on tältä osin sitten sillä selvä.NOx kirjoitti:Jankkaat yksitoikkoisesti ettei sinulla ole mitään vertailua vastaan. Ei minua vieläkään kiinnosta oletko vertailua vastaan vai et, kuinka monta kertaa se pitää toistaa?
Mitä tulee käyttöjärjestelmän "speksaamiseen", niin mielestäni sitä on tässä keskustellussa jo ihan hyvin pohdittu ja itse sinulle esitin, mitä käyttöjärjestelmä perinteisesti tarkoittaa mutta se ei sinulle kelvannut, koska ko. vertailu ei olisi tällöin käyttöjärjestelmävertailu. Tätä sanotaan kehäpäätelmäksi mutta siitä enemmän joku toinen kerta.
-
Re: X VS XP
Nyt, kun väärinkäsitykset on toivottavasti oiottu, niin rohkenen kaiken uhallakin esittää mielipiteeni ko. vertailusta. Mielestäni vertailu on antaumuksella toteutettu mutta itse tulokset jäävät ilmaan roikkumaan. Testissä on vertailtu myyntipakkausten sisältöjä, kertomatta mitä ko. pakkaukset maksavat. Pistettä/ € on tämäntyyppisissä testeissä merkitsevä tunnusluku. Tämän voi toki tarkistaa itsekin mutta soisin sen tuolla viimeisellä sivulla näkeväni valmiiksi pureskeltuna.pastori70 kirjoitti:http://www.xvsxp.com/ Eikun vertailemaan
-
Sittenhän millään maksullisella käyttiksellä ei olisi mitään mahdollisuuksia Ubuntua tai Kubuntua vastaan, kun ne on ilmaisia ja sisältävät satoja ohjelmia vakiona...CaptainNapalm kirjoitti:Nyt, kun väärinkäsitykset on toivottavasti oiottu, niin rohkenen kaiken uhallakin esittää mielipiteeni ko. vertailusta. Mielestäni vertailu on antaumuksella toteutettu mutta itse tulokset jäävät ilmaan roikkumaan. Testissä on vertailtu myyntipakkausten sisältöjä, kertomatta mitä ko. pakkaukset maksavat. Pistettä/ € on tämäntyyppisissä testeissä merkitsevä tunnusluku. Tämän voi toki tarkistaa itsekin mutta soisin sen tuolla viimeisellä sivulla näkeväni valmiiksi pureskeltuna.pastori70 kirjoitti:http://www.xvsxp.com/ Eikun vertailemaan
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Repe Ruutikallo kirjoitti:Sittenhän millään maksullisella käyttiksellä ei olisi mitään mahdollisuuksia Ubuntua tai Kubuntua vastaan, kun ne on ilmaisia ja sisältävät satoja ohjelmia vakiona...CaptainNapalm kirjoitti:Nyt, kun väärinkäsitykset on toivottavasti oiottu, niin rohkenen kaiken uhallakin esittää mielipiteeni ko. vertailusta. Mielestäni vertailu on antaumuksella toteutettu mutta itse tulokset jäävät ilmaan roikkumaan. Testissä on vertailtu myyntipakkausten sisältöjä, kertomatta mitä ko. pakkaukset maksavat. Pistettä/ € on tämäntyyppisissä testeissä merkitsevä tunnusluku. Tämän voi toki tarkistaa itsekin mutta soisin sen tuolla viimeisellä sivulla näkeväni valmiiksi pureskeltuna.pastori70 kirjoitti:http://www.xvsxp.com/ Eikun vertailemaan
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Selaimesi skippaa rivejä yli. Tämän lauseen sisältö ja tarkoitus on käsitelty viimeksi edellisen viestin alussa ja edelleen vaan pitää siitäkin nalkuttaa.CaptainNapalm kirjoitti:Mitä nyt juuri parissa edellisessä viestissäsi väitit, että minulla olisi joitain sitä vastaa (esim. "Toiminnallisuus ohjelmineen ei kelpaa lähtökohdaksi, tästä olet taatusti mielipiteesi lausunut", ). Jos et sitä tarkoittanutkaan, niin asia on tältä osin sitten sillä selvä.
Pyysit kääntymään Wikipedian tai kirjallisuuden puoleen. Minä vastasin siihen että ne perin alkeelliset määrittelyt eivät riitä enää nykypäivänä kun ei jää paljon vertailtavaa noiden määrittelyjen perusteella. Et kommentoinut tuota vastinettani silloin kuin sen aika oli. Olen kysynyt sinun omaa omin sanoin kertomaa näkemystäsi, turhaan siis vetoat muiden esittämiin näkemyksiin jälkikäteen ja kirjallisuuteen. Jos taas näkemyksesi on sama kuin Wikipedian niin palaamme takaisin siihen ettet kommentoinut vastinettani. Turha lässytys on ihan itse aiheuttamaasi kun et osaa selvään ja yksinkertaiseen kysymykseen vastata tai vaivautua perustelemaan miten ja miksi Wikipedian määrittely on mielestäsi edelleen kelvollinen kehityksestä huolimatta ja sopii siten tähän tapaukseen. Antaa tämän nyt olla näin, tästä on enää turha vängätä.Mitä tulee käyttöjärjestelmän "speksaamiseen", niin mielestäni sitä on tässä keskustellussa jo ihan hyvin pohdittu ja itse sinulle esitin, mitä käyttöjärjestelmä perinteisesti tarkoittaa mutta se ei sinulle kelvannut, koska ko. vertailu ei olisi tällöin käyttöjärjestelmävertailu.
Vastaisit kysymyksiin niin kenenkään ei tarvitse tehdä päätelmiä ollenkaan.Tätä sanotaan kehäpäätelmäksi mutta siitä enemmän joku toinen kerta.
-
Viesti Kirjoittaja Pomppu »
Satoja ohjelmia on hieman liioiteltua, ainakin Ubuntun osalta. Ubuntussa on oletuksena GIMP, Selain, Pikaviestintä, Videosoitin, Sähköposti ja jotain muuta (En muista tarkalleen). Kubuntussa taitaa olla enemmän ohjelmia, kuten Kteatime. Tosin se ei taida tulla oletuksena.CaptainNapalm kirjoitti:Repe Ruutikallo kirjoitti:Sittenhän millään maksullisella käyttiksellä ei olisi mitään mahdollisuuksia Ubuntua tai Kubuntua vastaan, kun ne on ilmaisia ja sisältävät satoja ohjelmia vakiona...CaptainNapalm kirjoitti:Nyt, kun väärinkäsitykset on toivottavasti oiottu, niin rohkenen kaiken uhallakin esittää mielipiteeni ko. vertailusta. Mielestäni vertailu on antaumuksella toteutettu mutta itse tulokset jäävät ilmaan roikkumaan. Testissä on vertailtu myyntipakkausten sisältöjä, kertomatta mitä ko. pakkaukset maksavat. Pistettä/ € on tämäntyyppisissä testeissä merkitsevä tunnusluku. Tämän voi toki tarkistaa itsekin mutta soisin sen tuolla viimeisellä sivulla näkeväni valmiiksi pureskeltuna.pastori70 kirjoitti:http://www.xvsxp.com/ Eikun vertailemaanSuoraviivaisesti ajatellen ehkä joo. Toisaalta, jos ne ovat ilmaisia niin silloin ne eivät myöskään ole kaupallisia tuoteita, joten ne ei tällaiseen vertailuun pääse mukaan lainkaan
Jos Ubuntu/Kubuntu ei kelpaa, niin laitetaan vertailuun SUSE (tai Mandriva,Linspire,Red Hat jne.). Sitä myydään kaupoissa.
-
No mitä nalkutat. Juurihan kerroin, että ymmärsin sinua ilmeisesti väärin ja asia on nyt loppuunkäsitelty. Pitääkö vielä puhaltaa pipiin vai mistä puristaa?NOx kirjoitti:Selaimesi skippaa rivejä yli. Tämän lauseen sisältö ja tarkoitus on käsitelty viimeksi edellisen viestin alussa ja edelleen vaan pitää siitäkin nalkuttaa.CaptainNapalm kirjoitti:Mitä nyt juuri parissa edellisessä viestissäsi väitit, että minulla olisi joitain sitä vastaa (esim. "Toiminnallisuus ohjelmineen ei kelpaa lähtökohdaksi, tästä olet taatusti mielipiteesi lausunut", ). Jos et sitä tarkoittanutkaan, niin asia on tältä osin sitten sillä selvä.
Eli vastasin mutta et hyväksynyt vastaustani. Vastine? Mikä vastine? Pyysit kertomaan mikä on käyttöjärjestelmä ja kerroin. Mitä vastinetta siihen enää tarvitaan. Jos määrietlmä ei sinulle kelpaa, niin mitä minä sille voin.Pyysit kääntymään Wikipedian tai kirjallisuuden puoleen. Minä vastasin siihen että ne perin alkeelliset määrittelyt eivät riitä enää nykypäivänä kun ei jää paljon vertailtavaa noiden määrittelyjen perusteella. Et kommentoinut tuota vastinettani silloin kuin sen aika oli. Olen kysynyt sinun omaa omin sanoin kertomaa näkemystäsi, turhaan siis vetoat muiden esittämiin näkemyksiin jälkikäteen ja kirjallisuuteen. Jos taas näkemyksesi on sama kuin Wikipedian niin palaamme takaisin siihen ettet kommentoinut vastinettani. Turha lässytys on ihan itse aiheuttamaasi kun et osaa selvään ja yksinkertaiseen kysymykseen vastata tai vaivautua perustelemaan miten ja miksi Wikipedian määrittely on mielestäsi edelleen kelvollinen kehityksestä huolimatta ja sopii siten tähän tapaukseen. Antaa tämän nyt olla näin, tästä on enää turha vängätä.Mitä tulee käyttöjärjestelmän "speksaamiseen", niin mielestäni sitä on tässä keskustellussa jo ihan hyvin pohdittu ja itse sinulle esitin, mitä käyttöjärjestelmä perinteisesti tarkoittaa mutta se ei sinulle kelvannut, koska ko. vertailu ei olisi tällöin käyttöjärjestelmävertailu.
Me ei olla täällä ainoita keskustelijoita. Muutkin ihmiset on kirjoittaneet asioita, joita minun on täysin turha toistaa.
Miten niin sopii tähän tapaukseen. Juuri tätä tarkoitin kehäpäätelmällä. Käyttöjärjestelmä on käyttöjärjestelmä ihan riippumatta "tästä tapauksesta". Muu on kehäpäätelmää eli määritellään "käyttöjärjestelmä" sopivasti, jotta voidaan sanoa tässä olevan nyt "käyttöjärjestelmätesti".
Noin ylipäänsä koko vittuilu alkoi siitä, kun minä ja muutama muu ihmetteli outoja testituloksia tietyillä osa-alueilla. Outous johtui paketti vs. paketti lähestymistavasta, jonka oivaltamisen jälkeen tulokset ovat ymmärrettäviä. Mikä maanalainen paikka tässä nyt niin närästää, että siitä pitää vaahdota viikkokaupalla? Minä vain kirjoitin sen saman asian näkyviin keskusteluun, mikä lukee itse arvostelussakin. Suurikin synti? Kyllä nyt maanalainen paikka hävettää ihan pirusti.
Ketjun aloittja heittää linkin kuvaan jossa on useita autoja ja kehuu vihreää. Ihmiset on vähän ihmeissään - ei se vihreä nyt niin erikoinen ole. Huomautan, että varmaankin kyse on siitä punaisesta, minkä jälkee alkaa helvetillinen tivaus siitä, mitä minulla on punaisia autoja vastaan ja miten määrittelet punaisen, kun on olemassa oransseja ja keltaisiakin autoja.
Tältä tämä keskustelu minusta näyttää
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Siltähän se näyttää miltä sen haluat näyttävän. En vieläkään tiedä mitkä osat ja toiminnot Mac OS X:stä ja XP:stä ovat mielestäsi käyttöjärjestelmän oleellisia osia/toimintoja joita vertailemalla toteutuisi käyttöjärjestelmiin rajautunut vertailu. Mutta ei välitetä siitä enää vaikka keskustelun alkeisiin kuuluukin kysymyksiin vastaaminen. Meidän on aivan turha keskustella missä tai kenessä on vika, esittää väitteitä kehäpäätelmistä, vihreistä väreistä ja vastaamattomuuksisa ja näin etääntyä aina vain entistä kauemmaksi alkuperäisestä aiheesta. Kommunikointi on aina kaksisuuntainen tapahtuma. Kun kommunikointi epäonnistuu niin vikaa on ihan yhtä paljon lähettäjässä kuin vastaanottajassakin. Syystä tai toisesta kemiat ei nyt toimi eikä asiaan tule selvyyttä. Onnea matkaan ja menestystä tulevaisuudessa!CaptainNapalm kirjoitti:Tältä tämä keskustelu minusta näyttää
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Sä olet ymmärtänyt tän täysin väärin; ei keskustelun kuulu näillä palstoilla olla reilua tai pohjautua faktoihin, vaan se on parempi ajaa epäoleellisuuksiin ja linkkeihin jotka ovat niin hienoja ettei niitä ymmärrä edes itse. Mitä pidempi URL, sitä parempi. Ainakin jos et tiedä mistä puhut tai olet sanonut jotain mitä et olisi halunnut.NOx kirjoitti:...keskustelun alkeisiin kuuluukin kysymyksiin vastaaminen.
Nämä linkit perustelevat sitten kaiken ja tyhmä olet jos et usko. Ja aina kannattaa vääräuskoiset lähettää ottamaan itse selvää miten asiat oikeasti ovat jos et nyt sitten niitä linkkejä jostain syystä saa aikaiseksi. Jos linkeistä muuten on pulaa, niin http://www.google.com ja Wikipedia kertovat kaiken, ei näissä nyt sen täsmällisempiä tarvita. Ja jos välttämättä tarvitaan, ainoat luotettavat lähteet tunnetusti alkavat rimpsulla "www.ihate...".
PS. Toivottavasti on selvää, että tämän oli tarkoitus olla sarkasmia. Sorry että tuli avauduttua.
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Jos ensin kommentoi, että kyseessä ei ole puhdas käyttöjärjestelmävertailu, on minusta outoa, ettei kysyttäessä kerro, mikä sitten olisi. Tästä syntyy kuva, että puhdasta käyttöjärjestelmävertailua ole mahdollista suorittaa ylipäänsä, mikä puolestaan tekee alkuperäisen kommentin hyödyttömäksi (sillä näin mikään vertailu ikinä ei voi olla käyttöjärjestelmävertailu, joten asian mainitseminen on hyödytöntä).
-
Vieläkö tätä jauhetaan?MjP2 kirjoitti:Ulkopuolisena näkemyksenä mainittakoon, että minäkään en ymmärrä, miksei Noxin täysin asialliseen kysymykseen, "Mikä sitten olisi puhdas käyttis vs. käyttis -vertailu, jos tämä ei ole?", ei suostuttu vastaamaan.
Jos ensin kommentoi, että kyseessä ei ole puhdas käyttöjärjestelmävertailu, on minusta outoa, ettei kysyttäessä kerro, mikä sitten olisi. Tästä syntyy kuva, että puhdasta käyttöjärjestelmävertailua ole mahdollista suorittaa ylipäänsä, mikä puolestaan tekee alkuperäisen kommentin hyödyttömäksi (sillä näin mikään vertailu ikinä ei voi olla käyttöjärjestelmävertailu, joten asian mainitseminen on hyödytöntä).
Koska muutamia oli hämmästyttänyt vertailun erikoiset tulokset, niin huomautin, että kyse on myyntipakkaus vs. myyntipakkausvertailusta eikä käyttöjärjestelmävertailusta. Tämän ymmärtäminen tekee vertailu tulokset mielekkäiksi.
Tässä vertailtiin myyntipakkauksia ... tosin yksi tärkeä informaatio unohtui eli pakkauksen hinta. Muuta valittamista vertailusta ei olekaan.
Sinänsä vertailun kannalta irrelevanttiin kysymykseen, mikä sitten olisi käyttöjärjestelmävertailu, on vastattu monia kertoja. Jopa itse kysyjien toimesta.
Minä en ymmärrä, miksi minulla olisi joku velvollisuus keskustella aiheesta, joka ei itseäni kiinnosta.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
No, motiivi jää arvoitukseksi eikä sitä kannata kysyäkään. Onhan se vaikea ymmärtää yhtälöä että ensin osallistuu ketjuun mielipiteellä, sitten kysyttäessä kieltäytyy perustelemasta omin sanoin mielipidettään, väistää kysymykset ja lopulta väittää ettei aihe edes kiinnosta. Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu...tuli mieleen Matti Servon biisi useamman kerran kun rimpuilua luin.MjP2 kirjoitti:Ulkopuolisena näkemyksenä mainittakoon, että minäkään en ymmärrä, miksei Noxin täysin asialliseen kysymykseen, "Mikä sitten olisi puhdas käyttis vs. käyttis -vertailu, jos tämä ei ole?", ei suostuttu vastaamaan.
Tästä ketjusta on kyllä hupia riittänyt laajemminkin, mutta rajansa kaikella. Ketjun voisi vaikka lukita.
-
Siis onko nyt niin, että tämä arvostelu tässä: http://www.xvsxp.com/ on tuotepakkaus vs. tuotepakkausarvostelu vai eikö se sitä ole? Onko niin, että tämän asian ymmärtäminen auttaa ymmärtämään vertailun tuloksia - esim. miksi videoeditoinnissa ei ole huomioitu iMovieta? Voisiko olla näin? Voisiko tästä asiasta huomauttaa, voisiko? Keneltä pitää kysyä lupa että saa moiseen röyhkeyteen syyllistyä? Olisiko niin, ettei sen pohtiminen, miten jonkin toisen vertailun jostain toisista lähtökohdista voisi toteuttaa, auta ko. vertailun tulosten ymmärtämisessä lainkaan? Voisiko siten olla, että asia on jostain ko. vertailua koskevaan keskusteluun osallistuneesta irrelevantti? Voisiko?NOx kirjoitti:No, motiivi jää arvoitukseksi eikä sitä kannata kysyäkään. Onhan se vaikea ymmärtää yhtälöä että ensin osallistuu ketjuun mielipiteellä, sitten kysyttäessä kieltäytyy perustelemasta omin sanoin mielipidettään, väistää kysymykset ja lopulta väittää ettei aihe edes kiinnosta. Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu...tuli mieleen Matti Servon biisi useamman kerran kun rimpuilua luin.MjP2 kirjoitti:Ulkopuolisena näkemyksenä mainittakoon, että minäkään en ymmärrä, miksei Noxin täysin asialliseen kysymykseen, "Mikä sitten olisi puhdas käyttis vs. käyttis -vertailu, jos tämä ei ole?", ei suostuttu vastaamaan.
Tästä ketjusta on kyllä hupia riittänyt laajemminkin, mutta rajansa kaikella. Ketjun voisi vaikka lukita.
-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Voisi tietysti olla.CaptainNapalm kirjoitti:Voisiko siten olla, että asia on jostain ko. vertailua koskevaan keskusteluun osallistuneesta irrelevantti? Voisiko?
Väittämä että ko. vertailu on paketti vs. paketti antaa odottaa että on olemassa parempiakin tapoja tehdä vertailu. Oletko muka yllättynyt jos julkisella foorumilla herää kiinnostus millainen se sitten olisi sisällöltään? Sanoisin että se on suorastaan odotettavaa.
Olisit voinut alunperin harkita kommentoinnin jättämistä sikseen ellei aihe tosiaan kiinnosta tai jos et ehkä osaa vastata väittämän mahdollisesti aiheuttamiin jatkokysymyksiin.
-
CaptainNapalm kirjoitti:Voisiko siten olla, että asia on jostain ko. vertailua koskevaan keskusteluun osallistuneesta irrelevantti? Voisiko?
Vaikka onkin hyvin vaikea ymmärtää miten näin voisi olla, huomasin sinun näin ajatelleen. Siksi sanoinkin (moneen kertaan monella eri tavalla), että olen esittänyt neutraalin toteamuksen enkä näe sitä mitenkään arvosteluna.NOx kirjoitti:Voisi tietysti olla.
Väittämä että ko. vertailu on paketti vs. paketti antaa odottaa että on olemassa parempiakin tapoja tehdä vertailu.
Kyllä olin yllättynyt. Tätä juuri tarkoitin kirjoittamalla auton väristä; Jos toteaa, että auto onkin punainen eikä vihreä, niin aika yllättävää on saada kysymys, "mitä sinulla on punaista vastaan ja minkä värinen sen sitten muka pitäisi olla".NOx kirjoitti:Oletko muka yllättynyt jos julkisella foorumilla herää kiinnostus millainen se sitten olisi sisällöltään? Sanoisin että se on suorastaan odotettavaa.
Ensinnäkin kyse ei mielestäni ollut mistään väitteestä vaan yksinkertaisen faktan toteamisesta. Aihe, eli ko. arvostelu kyllä kiinnostaa. Aiheen vierestä inttäminen ei kiinnosta. En aio vastaisuudessakaan harjoittaa itsesensuuria siltä varalta, että saatan ilmaista itseäni epäselvästi ja/tai joillain on ongelmia luetunymmärtämisessä, minkä vuoksi saatan ajautua "väittelyyn" joutavista asioista. Se on vaan elämää se.NOx kirjoitti:Olisit voinut alunperin harkita kommentoinnin jättämistä sikseen ellei aihe tosiaan kiinnosta tai jos et ehkä osaa vastata väittämän mahdollisesti aiheuttamiin jatkokysymyksiin.
-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Mahtoi Galileo Galileikin yllättyä kun ihan vaan neutraalisti toteamalla meinasi joutua roviolle...no, taisi sillä olla esittää perusteltuja vaihtoehtoja silloisille näkemyksille, ei huudellut ihan ilman paukkuja Galileo ja sen tajusivat kirkonmiehetkin.CaptainNapalm kirjoitti:Kyllä olin yllättynyt. Tätä juuri tarkoitin kirjoittamalla auton väristä; Jos toteaa, että auto onkin punainen eikä vihreä, niin aika yllättävää on saada kysymys, "mitä sinulla on punaista vastaan ja minkä värinen sen sitten muka pitäisi olla".
Sinulta ei ole kysytty mikä sinulla on punaista vastaan. Sinulta on kysytty:
"OS X:n tai XP:n sisältävä paketti sisältää OS X:n tai XP:n sellaisena kuin ne ovat ilman ylimääräistä koneiden mukana toimitettavaa sälää. Siis minkälainen arvostelun pitäisi olla että se mielestäsi olisi vertailukelpoinen tai miten itse vertailisit?"
Tuo on alkuperäinen kysymys ketjun ensimmäiseltä sivulta. Turhaan toistelet että olisin kysynyt mitä sinulla on xvsxp:tä vastaan. Saat olla ihan niin paljon puolesta tai vastaan kuin haluat eikä se minua kiinnosta pätkääkään.
Fakta se on sinulle. Minulle se on vain yksi mielipide eikä mikään yleinen fakta. Et vaan kerrassaan tiedä itsekään millainen on vertailu käyttöjärjestelmä vs. käyttöjärjestelmä. Lausuit siis ettei xvsxp ole jotakin jota et osaa määritellä vaan se on paketti vs. paketti sen sijaan. Ja niin riipaisevaa kuin onkin niin vielä toistuvasti ja ihmetellen miksei "fakta" mene perille.Ensinnäkin kyse ei mielestäni ollut mistään väitteestä vaan yksinkertaisen faktan toteamisesta.
En usko. Jo ensimmäisellä sivulla olisit voinut lopettaa inttämisen alkuunsa ja vastata yksinkertaiseen kysymykseen. Mutta ei, sen sijaan aloit hupaisasti heti kättelyssä pohtia aiheen vierestä oletanko sinulla olevan jotain xvsxp:tä vastaan ja valittamaan asenteista.Aihe, eli ko. arvostelu kyllä kiinnostaa. Aiheen vierestä inttäminen ei kiinnosta.
Oma on elämäsi. Teet sillä mitä haluat.itseäni epäselvästi ja/tai joillain on ongelmia luetunymmärtämisessä, minkä vuoksi saatan ajautua "väittelyyn" joutavista asioista. Se on vaan elämää se.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka