Millä autolla ajat?
-
- Viestit: 732
- Liittynyt: 26.12.2010 klo 16.27
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
Mulla on 30km työmatka, vaikka asun ja olen töissä Espoossa. PK-seudun kolme kaupunkia on aika laaja-alaisia.
-
- Viestit: 6029
- Liittynyt: 28.2.2011 klo 13.29
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
-
- Viestit: 3086
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 11.40
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja carrbon »
E: Öhh oltiinkin auto- eikä liikennetopicissa. Siirsin sinne.Kaupunki apina kirjoitti:Mutta fillari ei toimi PK-seudulla muualla kuin keskustassa.
Mulla on 30km työmatka, vaikka asun ja olen töissä Espoossa. PK-seudun kolme kaupunkia on aika laaja-alaisia.
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Minulla ei ole mitään hinkua omistaa esineitä joiden arvo ropisee huimasti alas koko ajan teki sillä jotain tai ei. Sijoittamalla sen autoon sidotun pääoman makselee jo käytännössä puolen vuoden liisarikulut.hatey kirjoitti:^Liisarivehkeestä maksaa koko ajan maailman tappiin omistamatta mitään.
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja hatey »
Minua ei ainakaan huvita jonkun toisen kukkaroon työntää rahaa joka kuukausi maailman tappiin, sehän on vielä kannattamattomampaa kuin maksaa oma auto, jonka arvo putoaa. Liisatessa, kun ei omista ikinä mitään, edes sitä arvoa pudottavaa autoa. Sama kuin kirjaimellisesti heittelisi rahaa autonikkunasta ohi puhaltavaan tuuleen. Liisinkifirman omistajat vaan kiittävät ja hierovat käsiään yhteen.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 5445
- Liittynyt: 8.7.2012 klo 10.08
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja jakovski »
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja hatey »
e: Tosiaan saattaa asuakin. Olin joskus vuokranantaja, niin silloinhan omistamassani asunnossa asui vuokralaisia. Hassu ajatus.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
-
- Viestit: 8601
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 13138
- Liittynyt: 5.8.2005 klo 12.29
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Kaverin Puntossa on mukavammat penkit ja parempi ajoasento kuin Lamborghinissa, jolla pääsin ajamaan, mutta ymmärrän toki myös heitä, jotka valitsisivat niin voidessaan tuon jälkimmäisen.
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Ka, siinäpä se.hatey kirjoitti:^Tyypitin kaverin Maranellon punaista heppa-autoa joskus. Kauhean meluisa, ahdas, tönkerö ajoasento, eikä oikeastaan mitään tavaratilaa. Manuaalivaihteinenkin oli. Mutta ottaisin heti, jos olisi lompuukissa tarpeeksi katetta.
Tykkään hateyn suomenkielestä. On ilo lukea. Mutta hanki kunnon auto, vaikka Jaguar.
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Sinulta jää nyt edelleen huomioimatta tuotto sille rahalle joka ei makaa kiinni ruostuvassa peltilehmässä. Liisatessa 40000 tuhannen auton omistan 40000 euron edestä osakkeita. Viiden vuoden päästä auton ostanut omistaa 25000 euron auton, auton liisannut omistaa 55000 euron edestä osakkeita. Sillä 30000 euron erolla maksaa 60 kk ajalta 500 €/kk liisarikuluja, ja tämä ei vielä huomioi millään tavalla kaikkia niitä muita auton omistamisen kuluja.hatey kirjoitti:^Jos liisinkipeli olisi edukkaampi kuin oma, niin millä liisinkifirmat eläisi?
Mineua ei ainakaan huvita jonkun toisen kukkaroon työntää rahaa joka kuukausi maailman tappiin, sehän on vielä kannattamattomampaa kuin maksaa oma auto, jonka arvo putoaa. Liisatessa, kun ei omista ikinä mitään, edes sitä arvoa pudottavaa autoa. Sama kuin kirjaimellisesti heittelisi rahaa autonikkunasta ohi puhaltavaan tuuleen. Liisinkifirman omistajat vaan kiittävät ja hierovat käsiään yhteen.
Mielestäni liisari on fiksumpi myös silloin kun vaihtoehto on ostaa auto kokonaan rahoituksella, eli mitään pääomaa ei ole sijoitettavaksi. Silloin maksetaan hieman enemmän siitä että autoilu on huoletonta ja sen hinta on täysin ennakoitavissa. Liisarisoppari on myös huomattavasti vaivattomampaa poikkaista kuin lähteä myymään rahoitusyhtiön omistamaa autoa josta saattaa sopparista ja tilanteesta riippuen olla enemmän velkaa kuin auton reaaliarvo.
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Olet käynyt väärissä autokaupoissa.Sherukka kirjoitti:Todella harvoin rahalla saa mukavamman auton, ja se on sääli.
-
- Viestit: 8601
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: 23.4.2012 klo 21.32
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja daystar3 »
Onko täällä niin hirveät ruuhkat? Tilastojen mukaan liikenne on vähentynyt Helsingissä. Aika hyvin pääsee liikkumaan jopa Hämeentiellä iltasella ja päivisin. Tai pääsee vielä hetken. Kohtahan se laitetaan säppiin ikuisiksi ajoiksi. Tai ainakin siihen saakka kun saadaan uusi valtuusto äänestettyä.peku kirjoitti:Kaupunkialueella fillari on tutkitusti nopeampi.
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Huolimatta siitä että sopivat oikein hyvin, niin rahalla saa muutakin kuin urheilullisia autoja.Sherukka kirjoitti:Urheillulliset autot eivät sovi Suomen teille
-
- Viestit: 3086
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 11.40
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Heh. Hämeentieltä poistuu tosiaan läpiajo, mutta ei sitä sen kummemmin säppiin laiteta. Sturenkatu + linjat tai Sörnäisten rantatie on jo nyt nopein ja fiksuin reitti Mäkelänkadulta tai Arabianrannan suunnasta Hakaniemeen.daystar3 kirjoitti:Onko täällä niin hirveät ruuhkat? Tilastojen mukaan liikenne on vähentynyt Helsingissä. Aika hyvin pääsee liikkumaan jopa Hämeentiellä iltasella ja päivisin. Tai pääsee vielä hetken. Kohtahan se laitetaan säppiin ikuisiksi ajoiksi. Tai ainakin siihen saakka kun saadaan uusi valtuusto äänestettyä.peku kirjoitti:Kaupunkialueella fillari on tutkitusti nopeampi.
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: 23.4.2012 klo 21.32
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja daystar3 »
Kyllä se suljetaan kaikelta liikenteeltä paitsi busseilta ja ratikoilta, käsittääkseni. Kävellä ja pyöräillä voi. Harva viitsii, talvella karsea kuilu.carrbon kirjoitti:Heh. Hämeentieltä poistuu tosiaan läpiajo, mutta ei sitä sen kummemmin säppiin laiteta. Sturenkatu + linjat tai Sörnäisten rantatie on jo nyt nopein ja fiksuin reitti Mäkelänkadulta tai Arabianrannan suunnasta Hakaniemeen.
Missään tapauksessa tilanne ei saisi johtaa yksitysautoilun lisääntymiseen linjoilla (100 % hidasliikenteinen asuinalue), mutta niin tulee tietysti käymään. Tämä on varsin hullua, sillä ei ole mitään syytä miksi liikennettä Hämeentiellä tulisi rajoittaa, ruuhka-aikojen ulkopuolella siellä ei ole edes ahdasta. Sturenkatu tai Hermannin rantatie ei voi vetää tuollaista lisäautomäärää ( +10 000) vuorokaudessa. Tämä on melko käsittämätöntä.
-
- Viestit: 11864
- Liittynyt: 24.4.2005 klo 23.47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Ennen lopputilannetta alueelle tulee laaja katu- ym. remontti, joka aikana on laajempia sulkuja, mm. raitiovaunuliikenne siirtyy väliaikaisesti kiertoteille.
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: 23.4.2012 klo 21.32
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja daystar3 »
Vähän OT nyt jo mutta, ei siellä ole juurikaan asiointi/asukasliikennettä, koskaan ollutkaan. Se on kuitenkin yksi Helsingin sisääntuloväylistä, eikä 24 h liikenteenrajoitus ole järjellinen tarkastelee sitä miten päin tahansa. Suosittua pyörätietähän siitä ei tule. Talvella varsinkaan. (Itsekin ajan aina fillarilla tasaisempaa tietä S-rantatieltä). Bussikaistat toimivat jo nyt moitteetta. Ratikat ovat omalla eristetylla keskikaistalla. Mitä hyötyä siis? Nitsivo. Haitat? Ostoliikenne suuntaa kehäteiden kauppoihin ja elokuvateattereihin. Näivettyy kaupunki. Ja melkoiset pysyvät ruuhkat tämä toki aiheuttaa. Hämeentieltä torpatut 10 K autoa ei de facto mahdu mihinkään. Quark, strangeness and charm: Itseaiheutetut ruuhkat tulevat muodostamaan pääsyyn sille miksi yksityisautoilua ja moottoripyöräilyä tullaan rajoittamaan jatkossakin, oli se sähköistä eli ei. Tämmönen on logikka. Gröna lundissa.homenamsi kirjoitti:Hämeentieltä on käsittääkseni tarkoitus lopettaa muiden kuin joukkoliikennevälineiden läpiajoliikenne. Asiointia ja asukasliikennettä varten jää kaistat ja lupa käyttää niitä.
Ennen lopputilannetta alueelle tulee laaja katu- ym. remontti, joka aikana on laajempia sulkuja, mm. raitiovaunuliikenne siirtyy väliaikaisesti kiertoteille.
-
- Viestit: 3086
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 11.40
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Hämeentiellä kulkee vuorokaudessa 7 000 yksityisautoa, ei 10 000 (se on kokonaisajoneuvojen määrä) ja ne mahtuvat helposti Sturenkadulle ja Hermannin & Sörnäisten rantateille. Keskustakaan (ei siis se puolue) ei tule näivettymään tuosta yhtään mihinkään.
Hyötyjiä? Mm. julkisen liikenteen nopeutumisen myötä huomattavasti isompi määrä ihmisiä kuin se 8 000-9 000 mikä keskimäärin tuosta yksityisautoilla on kulkenut (7000 ajoneuvoa * 1,1-1,3 matkustajaa).
Vielä kun niistä dieselbusseista päästäisiin eroon.
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: 23.4.2012 klo 21.32
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja daystar3 »
Millähän tavalla se yksityisautoilun kielto on eri asia kuin mainitsemani vain bussien ja raitiovaunujen sallinta? Onko olemassa joitain muita joukkoliikennevälineitä joista en ole tietoinen vai ajatteletko että voin tulevaisuudessa ajella kuorma-autolla siitä? Älä leimaa mutuksi, jos olet vain eri mieltä. Perustele.carrbon kirjoitti:"Käsittääkseni." Hyvää mutuilua. Sieltä poistuu vain yksityisautojen läpiajo, kuten jo todettu.
Tuopa se on mutuilua, jos ilkeästi sanoisi. Esim. Hermannin rantatien ja Hämeentien risteys on tällä hetkellä täysin tukossa rantatieltä, ruuhka-aikana pohjoiseen menevien jonotus liittymään on jo yli 15 minuuttia. Sinne ei missään tapauksessa mahdu tuhattakaan lisäautoa "helposti".carrbon kirjoitti: Hämeentiellä kulkee vuorokaudessa 7 000 yksityisautoa, ei 10 000 (se on kokonaisajoneuvojen määrä) ja ne mahtuvat helposti Sturenkadulle ja Hermannin & Sörnäisten rantateille. Keskustakaan (ei siis se puolue) ei tule näivettymään tuosta yhtään mihinkään
Fakta: Hämeentien liikennemäärä yhteen suuntaan vaihtelee välillä 10 000 - 13 500 ajoneuvoa vuorokaudessa, mistä 3000 on busseja. Joten n. 10 000 on jotain muuta, pitää sisällään myös kuorma-autot, pakettiautot, moottoripyörät ja niihin verrattavat uudet kulkuneuvot, joihin muuten tulisi kaupunkisuunnittelussa varautua tällaisten kieltojen sijaan. Kyse ei siis ole pelkästään luokasta "yksitystyisauto", ja vaikka olisikin, kielto olisi täysin tarpeeton koko öiksi, vuodeksi, pyhiksi ja kesiksi, kun kadulla ei ole liikennettä. Tämä minua on tässä eniten ihmetyttänyt. Kukaan ei oikein osaa perustella, miksi siitä ei saisi ajaa silloin kun ei ole lainkaan muuta liikennettä. Ruuhka-aikarajoitus olisi riittänyt, jos olisi ongelma, mutta kun ei ole. Tämän jälkeen on. Siksi tämä on huonoa suunnittelua. Enkä ihan käsitä kuinka tämä päätös oli poliittisesti mahdollinen, ei käsitä moni muukaan. Ilmeisesti maltillinen keskusta nukkui.
Tämä on se tulevaisuusvisio, johon muualla varaudutaan, small-size e-sharing car: https://www.toyota.fi/toyota/ymparisto/ ... lYdfVUJdBw
Ikävä todeta, mutta tuo on valitettavasti toiveajattelua. Kukaanhan ei ole lisäämässä joukkoliikenteen vuoroja tämän liikennerajoituksen takia, joten jää aika teoreettiseksi eduksi. Minkäänlaista muutosta linja-autojen vauhtiinkaan ei ole odotettavissa, koska mikään ei muutu, bussit ovat yhä omalla kaistallaan kuten tähänkin saakka. Rakennettava pyörätie voi kyllä hidastaa bussiliikennettä, jää nähtäväksi. Ratikkaliikenne nopeutuu, koska mäestä jätetään yksi pysäkki mummojen ja heikkojalkaisten harmiksi pois, mutta sen olisi voinut tehdä ilman ajokieltojakin, vaiko?carrbon kirjoitti: Hyötyjiä? Mm. julkisen liikenteen nopeutumisen myötä huomattavasti isompi määrä ihmisiä kuin se 8 000-9 000 mikä keskimäärin tuosta yksityisautoilla on kulkenut (7000 ajoneuvoa * 1,1-1,3 matkustajaa).
Niinhän käy kahdessa vuodessa HSL:n suunnitelman mukaan. Ei tekemistä aiheen kanssa paitsi siltä osin, että ko. liikennekuilun saasteet vähenevät huomattavasti, eikä siksikään ole näin jyrkkiin kovin vahvoja perusteita.carrbon kirjoitti: Vielä kun niistä dieselbusseista päästäisiin eroon.
-
- Viestit: 3086
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 11.40
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Sillä tavalla, että tontille ajo on edelleen sallittua, yksityisautoilua ei siis olla kieltämässä Hämeentiellä. Ainoastaan läpiajo. Kuten alusta asti on todettu, mutta ei tunnu menevän perille.daystar3 kirjoitti:Millähän tavalla se yksityisautoilun kielto on eri asia kuin mainitsemani vain bussien ja raitiovaunujen sallinta? Onko olemassa joitain muita joukkoliikennevälineitä joista en ole tietoinen vai ajatteletko että voin tulevaisuudessa ajella kuorma-autolla siitä? Älä leimaa mutuksi, jos olet vain eri mieltä. Perustele.
Mitä mutuilua sellainen on, josta on tehty ihan liikennesimuloinnit?Tuopa se on mutuilua, jos ilkeästi sanoisi. Esim. Hermannin rantatien ja Hämeentien risteys on tällä hetkellä täysin tukossa rantatieltä, ruuhka-aikana pohjoiseen menevien jonotus liittymään on jo yli 15 minuuttia. Sinne ei missään tapauksessa mahdu tuhattakaan lisäautoa "helposti".
(A = läpiajokielto, B = ei läpiajokieltoa)Simulointialueella on iltaruuhkatunnin aikana noin 22 200 autoa. Matkaajan lisäys on keskimäärin 28 sekuntia autoa kohden vaihtoehdossa A verrattuna vaihtoehtoon B.
Vartin jonotus kaupungissa ei edes ole mikään mittava ruuhka omassa mittakaavassani. Unohdat myös sen että osasyy tuon liittymän tukkoisuuteen on juurikin Hämeentien läpiajo. Sörnäistentunnelin (typerä ratkaisu) on muuten arvioitu lisäävän liikennettä tuolla pätkällä enemmän ja silti sekin meni läpi valtuustossa.
Oliko sulla muuten jotain esimerkkejä kaupungeista joiden keskustat ovat näivettyneet vastaavien muutosten johdosta?
Varmuudella en osaa sanoa, mutta veikkaisin jotain tekemistä olevan sillä kaltevan pinnan teorialla että lipsahtaisi helpommin "mä nyt nopeasti tästä ajan kun kerta tohon ja tohonkin aikaan saa ajaa". Tämä siis todistetusti mutua. Näistä voi olla mitä mieltä vaan, mutta jos katsoo miten hienosti Hämeentiellä olevia aikarajoitteisia pysähtymis- ja pysäköintikieltomerkkejä tulkitaan, niin kallistun itsekin ajattelemaan että aikarajoitettuna ei toimisi yhtä hyvin kuin täyskieltona.Kukaan ei oikein osaa perustella, miksi siitä ei saisi ajaa silloin kun ei ole lainkaan muuta liikennettä. Ruuhka-aikarajoitus olisi riittänyt, jos olisi ongelma, mutta kun ei ole. Tämän jälkeen on. Siksi tämä on huonoa suunnittelua. Enkä ihan käsitä kuinka tämä päätös oli poliittisesti mahdollinen, ei käsitä moni muukaan. Ilmeisesti maltillinen keskusta nukkui.
Enimmät nopeutukset tulee itseasiassa liikennevalojen poistojen myötä, mikä ei olisi ollut mahdollista järkevästi jos ajokieltoa ei olisi tullut. Tai ainakin näin olen antanut ammattilaisten itseäni valistaa.Ikävä todeta, mutta tuo on valitettavasti toiveajattelua. Kukaanhan ei ole lisäämässä joukkoliikenteen vuoroja tämän liikennerajoituksen takia, joten jää aika teoreettiseksi eduksi. Minkäänlaista muutosta linja-autojen vauhtiinkaan ei ole odotettavissa, koska mikään ei muutu, bussit ovat yhä omalla kaistallaan kuten tähänkin saakka. Rakennettava pyörätie voi kyllä hidastaa bussiliikennettä, jää nähtäväksi. Ratikkaliikenne nopeutuu, koska mäestä jätetään yksi pysäkki mummojen ja heikkojalkaisten harmiksi pois, mutta sen olisi voinut tehdä ilman ajokieltojakin, vaiko?
Milläköhän logiikalla se omalla kaistallaan oleva pyöräilijä hidastaa bussiliikennettä?
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: 23.4.2012 klo 21.32
Re: Millä autolla ajat?
Viesti Kirjoittaja daystar3 »
Olisit heti sanonut. Ei ole olemassa mitään tontilleajoa, joka olisi merkitsevää. Kaupungin suunnitelmasta ilmenee, että Hämeentien ko. pätkän liikenteestä jopa 70 % on läpiajoa. Epäilen kuitenkin, että sillä tarkoitetaan ajoa Kurvista toisen linjan kulmaan. Nyt ajokielto tulee kutenkin koskemaan myös ajoa Kurvista Haapaniemenkadun kulmaan eli viidennen linjan kohdalle. Ja Haapaniemenkadulle, kohti Merihakaa ja Krunaa todella on kääntynyt noin 15–20 % autoista. Joten olisi oikeampaa puhua ajokiellosta kun läpiajokiellosta koska faktisesti ei ole olemassa muuta liikennettä. On kääntymiskieltoa, ei ole parkkipaikkoja, ei ole pihoja, ei ole autotalleja (Kalliolaisilla ei edes ole autoja niin kuin Jakomäkeläisillä), harvoja ei-baariliikkeitä on helpompi lähestyä autolla Kalliosta koska sinne auto pitää kuitenkin jättää. Puhutaan siis siitä, mikä on merkitsevää, ei siitä miten kiva on pehmennellä asiaa. Mutua: liikenteestä on alle 1 % Hämeentien varrella sijaitsevien rakennusten tontilleajoa.carrbon kirjoitti: Sillä tavalla, että tontille ajo on edelleen sallittua, yksityisautoilua ei siis olla kieltämässä Hämeentiellä. Ainoastaan läpiajo. Kuten alusta asti on todettu, mutta ei tunnu menevän perille.
Vartin lisäjonotus puolen tunnin matkalla on prosntuaalisesti aika paljon, mutta siitä ei ollut kyse. Kyse oli väittämästäsi että nämä siirtyvät 20 000 (määrä kumpaankin suuntaan) autoa mahtuvat heposti jonnekin. Eivät tietenkään mahdu. Tuo sen sijaan on totta, että tietysti Hermannin liittymän ruuhkaan vaikuttaa se, että Hämeentieltä tulee porukkaa. Mutta se ei tarkoita sitä, että kummankin väylän liikenne olisi sujuvaa kun ne ahdetaan samalla väylälle. Tietenkään ei ole. Tunneli meni onneksi läpi. Maan alle juuriliikennettä pitäisi siirtää, heikosta maanalaisesta raideliikenteestä Helsingin liikenneongelmat johtuvat. Ne ongelmat joita on. Ilma on puhdistunut ja liikenne on vähentynyt kivasti. Mutta asumisrakenne on hajanainen.carrbon kirjoitti: Vartin jonotus kaupungissa ei ole mikään mittava ruuhka omassa mittakaavassani. Unohdat myös sen että osasyy tuon liittymän tukkoisuuteen on juurikin Hämeentien läpiajo. Sörnäistentunnelin (typerä ratkaisu) on arvioitu lisäävän liikennettä tuolla pätkällä enemmän ja silti sekin meni läpi valtuustossa.
Ei ole tiedossa, joskin ei minulla ole mitään listaakaan toteutetuista. Sen sijaan tiedän, että Helsinki on melko omanlaatuisensa kaupunki, kun sen keskusta on niemen nokassa (ei ole korvaavia väyliä 360 astetta). Tiedän myös että kaupunkikeskustojen hiipuminen on suuri huolenaihe mannereuroopassa.carrbon kirjoitti: Oliko sulla muuten jotain esimerkkejä kaupungeista joiden keskustat ovat näivettyneet vastaavien muutosten johdosta?
Hämeentien tuolla pätkällä ei taida juuri olla pysäköintimahdollisuutta. Ruuhka-aikakielto on ollut mm. Pitkällä sillalla ja kyllähän se liikennettä vähensi. Poistettiin kun tuli metro. Ei ollut syytä rajoitukseen. Tämä on hyvä logiikka: täytyy olla syy. Syyksi ei kelpaa epäluottamus siihen, että sääntöjä ei noudateta.carrbon kirjoitti: Varmuudella en osaa sanoa, mutta veikkaisin jotain tekemistä olevan sillä kaltevan pinnan teorialla että lipsahtaisi helpommin "mä nyt nopeasti tästä ajan kun kerta tohon ja tohonkin aikaan saa ajaa". Tämä siis todistetusti mutua. Näistä voi olla mitä mieltä vaan, mutta jos katsoo miten hienosti Hämeentiellä olevia aikarajoitteisia pysähtymis- ja pysäköintikieltomerkkejä tulkitaan, niin kallistun itsekin ajattelemaan että aikarajoitettuna ei toimisi yhtä hyvin kuin täyskieltona.
Jos tarkoitat ammattilaisilla kaupungin nykyistä vihreää suunnittelijaryhmää, niin ottaisin kaiken suolan kanssa. Liikennevaloja ei noin vain voida poistaa, koska on niin paljon liikkumisrajoitteisia.carrbon kirjoitti: Enimmät nopeutukset tulee itseasiassa liikennevalojen poistojen myötä, mikä ei olisi ollut mahdollista järkevästi jos ajokieltoa ei olisi tullut. Tai ainakin näin olen antanut ammattilaisten itseäni valistaa.
Pyöräkaista tulee bussikaistan ja jalankulkuväylän väliin. Mutta tämä on teoreettinen, ei tuolla tulla näkemään tähän aikaan vuodesta kuin yksipyöräilijä per tunti.carrbon kirjoitti: Milläköhän logiikalla se omalla kaistallaan oleva pyöräilijä hidastaa bussiliikennettä?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit