Ötsi Vik kirjoitti:Emme asu kehitysmaassa.
Porvoo onnistuu olemaan kehitysmaa, juurikin tuolla "esteettömällä keskustalla" jollaiseksi kaupugin pr osasto tuota keskustaa mainostaa. Täällä on mm torin ympärystän risteykset sumputtu niin että ryhmittyminen ei onnistu, ja yhdellä autolla saa tukon aikaan. Autolta kiellettyjä katuja ripoteltu sinne tänne ja läpikulkua on rajattu, Iloisen sekaisin on kaupungin ja parkkipaten pysäköintipaikat, so parkkisakkoansoja. Parkkimaksuna 2€ tunti, Helsingissäkin on halvempaa.
Tällä on saatu hyvin keskusta hiljennettyä autoilta. Jumbo, Itäkeskus ym kauppakeskukset kiittävät. Porvoon kivijalkakauppiaat ehkä ei....
Päivisin ainakin on todella tyhjää, illalla kuuden jälkeen on tunkua Cittarin ympäristössä, kun parkkimaksut poistuvat ja Cittarissa on Posti, kaikki rynnivät kuuden jälkeen jonottamaan Cittarin eteisen Postiin. Päivisin on tunkua vain nk Näsin peltomarketissa, joka on keskustan ulkopuolella, sekä Tarmolan teollisuusalueen K-superissa. Siellä kun ei kiusata autolla tulijoita.
Itse olen jättänyt Porvoon keskustan kaupat, mitä minä sinne menemään, kun kaupunki ei selvästikään minua sinne halua.Eikä halua ketään muitakaan. Ei täältä aja kuin vähän päälle puoli tuntia Helsingin ympäristön kauppakeskuksiin, sinne euroni ovat tervetulleita.
Autoton keskusta = Autio keskusta.