Ei pääse nettiin
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ei pääse nettiin
Viesti Kirjoittaja uusomppu »
Nih, kyseisen ongelman kans painin.. Pari kk sitten mun koneeseen asennettiin käsin IP osotteet, reitittimet ja DNS-palvelimet. Netti kahvilassa missä kävin, oli ongelmia heidän laitteissa.. No, palautin asetukset automaatille myöhemmin ja kaverin nurkissa asuessani netti toimi mitä mainioiten. Nyttemmin muutin toiseen kämppään ja uus yhteys, joka toimii 2della muulla mäkillä ja yhdellä puuceella, muttein mun mäkillä. Oon yrittäny automaatti asetuksilla, oon yrittäny samoilla asetuksilla ku muissa mejän mäkeissä ja oon yrittäny verkkodiagnoosilla ja aina päädytään samaan loppu tulokseen"ota yhteyttä palvelun tarjoajaan". Mitähän luuletta, että mun koneessa mättää? Meillä on velhon kaapeliyhteys langallinen ja oon just yrittäny yhistää langatonta, mutta kyseisen ongelman takia ei o onni potkinu... Valaiskaa mua! 

-
Re: Ei pääse nettiin
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Eli siis toimiiko netti piuhalla asunnossa, mutta ei wlanilla? Ettei wlan olis esimerkiksi MAC-suojattu?uusomppu kirjoitti:. Mitähän luuletta, että mun koneessa mättää? Meillä on velhon kaapeliyhteys langallinen ja oon just yrittäny yhistää langatonta, mutta kyseisen ongelman takia ei o onni potkinu... Valaiskaa mua!
-
Viesti Kirjoittaja uusomppu »
Talossa on 2 muutakin makkiä ja hyvin räyhää. Itse asiassa tänä aamuna tökkäsin piuhan koneen kylkeen ja yhteys aukes samoin tein. Eilen sitä ei tapahtunu millään. Yritin asentaa d-link 524 reitintä eilis päivänä ja sehän ei tietty onnistunu. Ei kuulosta järkevältä, mutta oisko mun masina pahastunu tosta pikku laatikosta..
-
Viesti Kirjoittaja andie »
tutulta kuulostaa.
useimmiten oon saanut powerbookkini kytkettyä nettiin heittämällä vain, mutta silloin tällöin ei millään onnistu. nettiasetuksissa sanotaan että ethernet-kaapeli on kiinnitetty, ja jotain ip-osoitteesta, mutta (en sanantarkasti muista) kone ei pysty menemään nettiin. ja seuraavana päivänä samasta piuhasta onnistuu taas ilman mitään ongelmia.
useimmiten oon saanut powerbookkini kytkettyä nettiin heittämällä vain, mutta silloin tällöin ei millään onnistu. nettiasetuksissa sanotaan että ethernet-kaapeli on kiinnitetty, ja jotain ip-osoitteesta, mutta (en sanantarkasti muista) kone ei pysty menemään nettiin. ja seuraavana päivänä samasta piuhasta onnistuu taas ilman mitään ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Palvelun tarjoajalla kytkin pskana. Eli heti kun ovat korjanneet asian, homma toimii taas.andie kirjoitti:tutulta kuulostaa.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka