Huomasin tässä kun yritin kirjautua apple id:lle IPhone 6s plussallani, että joku on ilmeisesti kaapannut tunnukseni ja laittanut kaksiosaisen todennuksen päälle vaihtaen oman numeronsa luotetuksi numeroksi!!? Harvinaisen kieroa toimintaa.
Tämä oli tapahtunut 1.3. ja siitä oli tullut ilmoitus sähköpostiini (jota en siis ikävä kyllä seuraa). Toisessa postissa oli linkki josta olisin voinut peruuttaa todennuksen käyttöönoton, mutta se oli voimassa vain 15.3. saakka, joten se mahdollisuus meni. Apple id:lleni on liitetty kaksi outoa puhelinta Iphone 6 ja Iphone 8. Minulla itselläni on ollut vain tämä yksi ainoa luuri, enkä ole itse liittänyt tiliin mitään muita laitteita. Pääsen siis kyllä kirjautumaan apple id:lle käyttäjätunnuksella ja salasanalla, mutta sen jälkeen täytyisi syöttää tuohon tuntemattomaan luotettuun numeroon lähtevä koodi.
Kysyisin siis:
Pystynkö mitenkään selvittämään tuota luotettua puhelinnumeroa, josta näkyy vain kaksi viimeistä numeroa? Pääsisin ehkä huijarin jäljille.
Onko mitään keinoa, miten saisin tuon helvetillisen todennusominaisuuden pois päältä?
Pääseekö apple id:ni kaapannut henkilö käsiksi varmuuskopioihini ym. muihin henkilökohtaisiin tietoihin, joita puhelimestani on pilviin siirtynyt?
Jos mitään ei ole tehtävissä ja joudun tyhjentämään puhelimeni niin saanko jollakin keinolla puhelimen koko sisällön siirrettyä koneelle ja uuden apple idn luomisen jälkeen siirrettyä tiedot takaisin puhelimeen?
Soitin jo asiasta apple tukeen, mutta he eivät asiassa auta, koska uskovat vakaasti etten ole apple id:ni haltija. En tiedä oliko kyseessä vain tämän yksittäisen työntekijän mielipide vai miten apple yleensä toimii näissä asioissa?
Harkitsen vakaasti paluuta Nokialaiseksi, sillä siellä sentään uskottiin asiakasta.
terv. Jake
ps kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu minua auttamaan