Mikä on sopiva hyvitys myöhästyneestä toimituksesta?
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 29.5.2006 klo 20.38
Mikä on sopiva hyvitys myöhästyneestä toimituksesta?
Viesti Kirjoittaja Patrik »
Tilasin MacBookin 20.5. ja toimitusajaksi luvattiin 2-4 viikkoa. Äsken asiaa tiedusteltuani (kolme viikkoa tilauksesta) kone ei ollut vieläkään lähtenyt tehtaalta.
Tehtaalta lähdön jälkeen kestää kuulemma noin viikko ennen koneen saapumista, eli en kerkeä saamaan konetta luvatussa neljässä viikossa.
Mikä on mielestänne sopiva korvaus myöhästyneestä toimituksesta? Esim. hinnan alennus? Lainakone odotusajaksi? Ilmaista softaa? Joku ilmainen tuote myyjäkaupasta?
Onko alalla jotain vakiintuneita käytäntöjä tai ennakkotapauksia? Esim. 5% hinnanalennusta per myöhästynyt viikko?
Entä onko muita vinkkejä miten asian kanssa kannattaisi toimia?
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 29.5.2006 klo 20.38
Vielä lastentaudeista...
Viesti Kirjoittaja Patrik »
jos MacBookini ei ole vielä (tilanne 12.6.) lähtenyt tehtaalta, niin onkohan tähän päivään mennessä koneisiin tehty jo jotain päivityksiä, joita aivan ensimmäisissä toimituksissa ei ollut?
Kuulin jotain huhua jostain koneen lämpenemiseen tehdystä muutoksesta, mutta en tiedä sen tarkemmin faktoja.
Eli olenko mahdollisesti sitten saamassa koneen, jossa olisi jo jotain lastentauteja korjattu? (Olisi edes jotain lohtua pitkän odotuksen seurauksena...)
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: 22.8.2005 klo 20.24
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Legge »
Jos kivijalkaliikkeessä lupasivat toimittaa, niin hinnanalennus tulee ainakin kysymykseen. Siitä en tiedä, onko olemassa jotain vakiintuneita prosentteja. Varmaan liikekohtaisesti voidaan sopia myös kaupanpäällisistä hinnanalennuksen sijaan.
Onko sinulla muuten mustaa valkoisella luvatusta toimitusajasta? Ilkeä myyjäsetähän voi sanoa sinun horisevan omiasi
EDIT: Kuluttajansuojalaki ei tietty ole niin yksiselitteinen. Pari esimerkkikohtaa:
9 § (5.1.1994/16).Kaupan purku
Ostaja saa purkaa kaupan myyjän viivästyksen vuoksi, jos sopimusrikkomus on olennainen.
10 § (5.1.1994/16). Vahingonkorvaus
Ostajalla on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii myyjän viivästyksen vuoksi, jollei myyjä osoita, että viivästys johtuu hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon kaupantekohetkellä ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää eikä voittaa.
Jos Applen pojat pelleilevät tehtaalla, niin onko se nyt sitten myyjän vika? Käytänössä olen kyllä todistanut tapauksia, joissa myyjä suostuu pieneen hinnanalennukseen, vaikka lainmukaisia perusteita ei varsinaisesti olisikaan...tulee liikkeelle hyvää mainetta.
EDIT2: Kaivoinpahan koko lätystyksen esiin:
10 § (5.1.1994/16)
Vahingonkorvaus
Ostajalla on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii myyjän viivästyksen vuoksi, jollei myyjä osoita, että «viivästys» johtuu hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon kaupantekohetkellä ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää eikä voittaa.
Jos «viivästys» johtuu henkilöstä, jota myyjä on käyttänyt apunaan sopimuksen tai sen osan täyttämisessä, myyjä vapautuu vahingonkorvausvelvollisuudesta vain, mikäli myös mainittu henkilö olisi 1 momentin mukaan vapaa vastuusta. Sama on voimassa, jos «viivästys» johtuu myyjän tavarantoimittajasta tai muusta aiemmasta myyntiportaasta.
Ostajalle aiheutuvan välillisen vahingon myyjä on kuitenkin velvollinen korvaamaan vain, jos «viivästys» tai vahinko johtuu huolimattomuudesta hänen puolellaan. Välillisenä vahinkona pidetään:
1) tulon menetystä, joka ostajalle aiheutuu sopimusrikkomuksen tai siitä johtuvien toimenpiteiden vuoksi;
2) vahinkoa, joka johtuu muuhun sopimukseen perustuvasta velvoitteesta; ja
3) tavaran käyttöhyödyn olennaista menetystä, josta ei aiheudu suoranaista taloudellista vahinkoa, sekä muuta siihen rinnastettavaa haittaa, joka on olennainen.
Jos 3 momentin 1–3 kohdassa tarkoitettua vahinkoa aiheutuu muunlaisen vahingon rajoittamisesta, sitä ei kuitenkaan tältä osin pidetä välillisenä vahinkona.
iPad Pro 2nd gen 11”
Apple Watch Series 2
Apple TV 4K
11" mid 2011 MBA 128 GB
-
- Viestit: 1405
- Liittynyt: 3.11.2004 klo 17.36
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 25437
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja Erño »
Hobbyhallikin on tilannut maccia, niin miksei läheteltäisi tilauspyyntöjä ympäri suomen kauppoja
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23.5.2006 klo 23.40
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja Johkar »
Tuskinpa mikään adressi kamalan järkevä on, ennemmin kannattaa laittaa kauppaketjulle palautetta ja ehdottaa, että ottaisivat enemmän Applea valikoimiinsa, jos palautteita tulee riittävästi tai siellä on apple-innokas tuotevalikoiman hallinnoija niin homma toiminee.Erño kirjoitti:Olisiko muuten järkevää lähettää esim. gigantille jonkin moinen adressi-tzydeemi, jotta tilaisivat myös applea varastoihinsa? Tulisi ainakin muutama tuhat asiakasta lisää gigantille ja siihen vielä wintoosasta macciin siirtyvät saisivat enemmän vaihtoehtoja mistä ostaa......
Hobbyhallikin on tilannut maccia, niin miksei läheteltäisi tilauspyyntöjä ympäri suomen kauppoja
Lienee myös varsin utopistista ajatella, että ottamalla Applea varastoihin automaattisesti saisi tuhansia asiakkaita lisää. Suurin osa Applea hankkivista kuitenkin käyttää joko jo olemassa olevia kivajalkajämyjä tai tilaa suoraan Applelta, joten mistä ne tuhannet asiakkaat ilmestyisivät?
Toki mäkkiin siirtyvät saisivat enemmän vaihtoehtoja, mutta gigantista tuskin suurin osa menee ostamaan mäkkiä vaan tietokonetta huteralla tietopohjalla ja myyjäliikkeen kannalta lienee se ja sama mitä myyvät kunhan saavat katteensa myymällä jotain ja suurimmat katteet tulee suurilla voluumeilla, joiden kannalta puuceet lienee katteen kannalta parhaita gigantin kaltaiselle yritykselle.
-
- Viestit: 22819
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.41
- Paikkakunta: Pori
Re: Mikä on sopiva hyvitys myöhästyneestä toimituksesta?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minkälainen tilauksesi oli? Jotain Built-to-order juttuja mukana, jos on, ne voivatg viivästyttää toimitusta. Tilasin yhden perusmallin 1 GB muistilla 24.5. ja lähti 27.5. Ja matka kesti about viikon.Patrik kirjoitti:Hei,
Tilasin MacBookin 20.5. ja toimitusajaksi luvattiin 2-4 viikkoa.
Mikä on mielestänne sopiva korvaus myöhästyneestä toimituksesta? Esim. hinnan alennus? Lainakone odotusajaksi? Ilmaista softaa? Joku ilmainen tuote myyjäkaupasta?
Onko alalla jotain vakiintuneita käytäntöjä tai ennakkotapauksia? Esim. 5% hinnanalennusta per myöhästynyt viikko?
Entä onko muita vinkkejä miten asian kanssa kannattaisi toimia?
Mitään vakiintunutta käytäntöä ei ole, mahdolliset korvaukset käsitellään tapauksittain. Mutta sulla pitää olla hyviä perusteluja miksi viivästys aiheuttaa muuta kuin harmia.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 17.9.2005 klo 23.09
Viesti Kirjoittaja squar »
Pistä palautetta vaan. Itse ostan mäkkini Apple Storesta, koska saan halvimmalla ja kätevästi suoraan kotiin kuljetettuna. Myyjien ammattitaitokin voi olla tuon tapaisessa suuressa kodinkoneketjussa vähän mitä sattuu, ja vielä kun pitäisi vähän erikoisemmista koneista kertoa niin saattaa mennä sormi suuhun (tai jonnekkin muualle).Erño kirjoitti:Olisiko muuten järkevää lähettää esim. gigantille jonkin moinen adressi-tzydeemi, jotta tilaisivat myös applea varastoihinsa? Tulisi ainakin muutama tuhat asiakasta lisää gigantille ja siihen vielä wintoosasta macciin siirtyvät saisivat enemmän vaihtoehtoja mistä ostaa......
Hobbyhallikin on tilannut maccia, niin miksei läheteltäisi tilauspyyntöjä ympäri suomen kauppoja
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 29.5.2006 klo 20.38
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 17.9.2005 klo 23.09
Viesti Kirjoittaja squar »
Tuskin ihan Office Linest toi toimitus kiinni. Kun kysyin et millos teille tulee macbookkeja iha suoraa hyllyy, nii vastasivat et toivovat ennen juhannusta, sitä ennen kaikki mitä tulee menee varaajille.Patrik kirjoitti:Tilasin valkoisen 2,0 Ghz MacBookin Erottajan uudesta Office Linesta 20.5. Ainoa muutos oli, että vaihdoin 60 GB:n kovalevyn 80 GB versioon.
Kirjallisesti en toimitusaikaa saanut, vaan suullisesti.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 29.5.2006 klo 20.38
Viesti Kirjoittaja Patrik »
Eikai ostajan tarvitse välittää siitä, kenen syy myöhästyminen on? Jos joku ostaisi tuotteen suoraan tehtaasta, olisi tehdas vastuussa, mutta jos henkilö ostaa tuotteen kaupasta, niin ei kai se vastuu kaupalta minnekään siirry.squar kirjoitti:Tuskin ihan Office Linest toi toimitus kiinni. Kun kysyin et millos teille tulee macbookkeja iha suoraa hyllyy, nii vastasivat et toivovat ennen juhannusta, sitä ennen kaikki mitä tulee menee varaajille.
Tuote nyt vaan on kaupan toimesta luvattu 2-4 viikossa, mutta sitä ei pystytä toimittamaan.
Mutta mikä nyt olisi sopiva korvaus myöhästymisestä, jos syy ei ole kaupan, vaan tehtaan? Pitäisikö vain olla, että "ok – kiva kuitenkin kun yrititte saada tuotetta ja jään ilolla odottamaan, että ilmoittelette sitten joskus, kun tuote ehkä saapuu."?
-
- Viestit: 22819
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.41
- Paikkakunta: Pori
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ostin 2003 alussa ensimmäisen polven PB 17", toimitus kesti piiiiiitkään. Mitään korvausta en edes kysynyt, koska tiesin, ettei myyjäliikkeellä ollut mitään saumaa saada konetta aikaisemmin. Ja lopulta Apple lähetti mulle demokoneensa pariksi viikoksi.Patrik kirjoitti:Eikai ostajan tarvitse välittää siitä, kenen syy myöhästyminen on? Jos joku ostaisi tuotteen suoraan tehtaasta, olisi tehdas vastuussa, mutta jos henkilö ostaa tuotteen kaupasta, niin ei kai se vastuu kaupalta minnekään siirry.squar kirjoitti:Tuskin ihan Office Linest toi toimitus kiinni. Kun kysyin et millos teille tulee macbookkeja iha suoraa hyllyy, nii vastasivat et toivovat ennen juhannusta, sitä ennen kaikki mitä tulee menee varaajille.
Tuote nyt vaan on kaupan toimesta luvattu 2-4 viikossa, mutta sitä ei pystytä toimittamaan.
Mutta mikä nyt olisi sopiva korvaus myöhästymisestä, jos syy ei ole kaupan, vaan tehtaan? Pitäisikö vain olla, että "ok – kiva kuitenkin kun yrititte saada tuotetta ja jään ilolla odottamaan, että ilmoittelette sitten joskus, kun tuote ehkä saapuu."?
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23.5.2006 klo 23.40
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja Johkar »
Sanoisin, että jos kirjallista sopimusta ei tuosta toimitusajasta ole niin oma ehdotuksesi kivan yrityksen kiittelemisestä on ainut vaihtoehto.Patrik kirjoitti:Eikai ostajan tarvitse välittää siitä, kenen syy myöhästyminen on? Jos joku ostaisi tuotteen suoraan tehtaasta, olisi tehdas vastuussa, mutta jos henkilö ostaa tuotteen kaupasta, niin ei kai se vastuu kaupalta minnekään siirry.squar kirjoitti:Tuskin ihan Office Linest toi toimitus kiinni. Kun kysyin et millos teille tulee macbookkeja iha suoraa hyllyy, nii vastasivat et toivovat ennen juhannusta, sitä ennen kaikki mitä tulee menee varaajille.
Tuote nyt vaan on kaupan toimesta luvattu 2-4 viikossa, mutta sitä ei pystytä toimittamaan.
Mutta mikä nyt olisi sopiva korvaus myöhästymisestä, jos syy ei ole kaupan, vaan tehtaan? Pitäisikö vain olla, että "ok – kiva kuitenkin kun yrititte saada tuotetta ja jään ilolla odottamaan, että ilmoittelette sitten joskus, kun tuote ehkä saapuu."?
Toki kannattaa kysyä myyjäliikkeeltä, mieluiten juuri siltä myyjältä joka toimitusajan lupasi, että mitäs kun ei lupauksessa pysytykään, mutta melko epätodennäköistä, että mitään hyvitystä tulet saamaan.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16.6.2005 klo 21.55
- Paikkakunta: Kouvola
-
- Viestit: 259
- Liittynyt: 11.2.2006 klo 19.12
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja designed »
-
- Viestit: 776
- Liittynyt: 10.8.2004 klo 15.22
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Eikös Apple lupaa pelkästään ajan jonka sisällä kone lähtee tehtaalta.designed kirjoitti:Luulenpa ettet muuta saa kuin esimerkiksi Mini-DVI -> minkähaluat sovittimen kaupanpäällisiksi tai hinnanalennusta ainakaan ilman taistelua, tuostakin voit joutua huomauttelemaan vinosti. Tuntuu olevan vähän pelin henki atk-kaupalla. Kyllähän Apple Storekin lupasi toimituksen viidessä työpäivässä ja kaksi viikkoa myöhemmin kone vasta ilmaantui ilman sen kummempia selityksiä.
Apple Watch 8 41mm
-
- Viestit: 526
- Liittynyt: 21.1.2005 klo 0.50
Viesti Kirjoittaja Kaiutin »
Myyjiä vaan pännii kun asiakas tulee vikisemään asiasta johon he eivät voi vaikuttaa vaikka kuinka haluaisivat. Saat vi--umaisen asiakkan leiman otsaani, joten jatka elämääsi äläkä märise pienistä. Elämä ei ole helppoa
Muutenkin ihmetyttää suomalaisten asenne vähittäiskaupassa, jossa aina halutaan kaikesta hyvitystä ja korvausta. Kaiken lisäksi ne vaatimukset on todella usein aivan utopistisia. Varsinkin atk-alalla, jossa katteet on minimaalisen pienet!
nimim. kokemusta ko. alasta ja tapauksista on kyllä
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 10.2.2005 klo 17.11
Viesti Kirjoittaja Tthx3 »
Kun tuossa nyt suomalaisuutta alleviivasit, katsoisin, että pikemminkin sinun edustamasi "asiakas on aina väärässä, älä tuo hiekkaa kengissäsi liikkeeseen" -mentaliteetti on jotain perimmäisen suomalaista. Tänne on kasvatettu kansa, jolle tuottaa suurta tuskaa palvelupainotteiseen talouteen siirtyminen, kun kenelläkään ei ole kokemusta palvelun tarjoamisesta eikä ostamisesta.Kaiutin kirjoitti:Muutenkin ihmetyttää suomalaisten asenne vähittäiskaupassa, jossa aina halutaan kaikesta hyvitystä ja korvausta. Kaiken lisäksi ne vaatimukset on todella usein aivan utopistisia. Varsinkin atk-alalla, jossa katteet on minimaalisen pienet!
nimim. kokemusta ko. alasta ja tapauksista on kyllä
Mitä em. tapaukseen tulee, myyjillä pitäisi olla sen verran asiantuntemusta ja kokemusta, että voivat esittää realistisen toimitusaika-arvion tai vähintään kertoa, että toimitusajasta ei voida antaa mitään arviota. Vailla perusteita esitetty ja liian lyhyeksi osoittautuva toimitusaika-arvio on asiakkaan harhaanjohtamista tarkoituksessa saada kauppa aikaiseksi. Sitä voi suoraan verrata tilanteeseen, jossa kauppa tehdään lupauksilla todellisuutta alemmasta hinnasta. Koska MacBook on MacBook, osti sen mistä hyvänsä, myyjän osuudeksi arvontuottoketjussa jää neuvonta ja toimitus ja jos jompi kumpi mättää, myyjä selvästi ei ole tehnyt osuuttaan diilistä. Asiakas saattaa saada eri kaupoista erilaisia hintoja ja arvioita toimitusajasta ja koska tuote on sama, päätös syntyy näiden kauppiaan lupausten perusteella ja omien tärkeysjärjestysten mukaan. Jos kauppias lupaa jotain, mitä ei kykene pitämään, jonkinlainen korvaus on paikallaan.
Ymmärrän hyvin kauppiaiden vaikeaa asemaa yhden suuren tavarantoimittajan lieassa. Tuossa tilanteessa ei pitäisi kuitenkaan lähteä kilpailemaan harhaanjohtavilla lupauksilla toimitusajoista, vaan välittää asiakkaalle Applesta/ jostakin muusta tekijästä johtuva epävarmuus. Näin asiakas ei tekisi edelleen omia päätöksiään luottaen katteettomaan lupaukseen, josta on maksanut kauppiaalle rahaa.
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Eletäänkö täällä suomessa jotenkin liian hyvällä mallilla kun tällaisesta jaksetaan valittaa. Sitten on eri asia, jos myyjän kanssa erikseen heti aluksi sovitaan, että "Tarvitsen koneen _viimeistään_ xx.xx.xxxx päivänä ja jollei tähän mennessä tilaamani kone ole tullut, toimitatte minulle korvaavan siksi aikaa".
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 10.2.2005 klo 17.11
Viesti Kirjoittaja Tthx3 »
Viivästyminen voi olla Applen virhe, mutta ylioptimistisella toimitusaikalupauksella kaupan saaminen on myyjän virhe. Tämä ei ole oikeasti kovin vaikea asia. Myyjä myy, ja jos myy tiedolla, joka ei pidä paikkansa ja jonka paikkansapitämättömyyden myyjän pitäisi tietää, se on myyjän virhe. Myyjä on päivittäin tekemisissä Applen logistiikan kanssa, asiakas ei välttämättä ole.TheKraken kirjoitti:Miksi myyjän pitäisi maksaa muiden virheistä?
Kun itse ostin Musta-Pekalta PowerBookia, myyjä sanoi avoimesti, että toimitus saattaa kestää. Hän kertoi, mitä Apple lupaa ja millä aikataululla nämä yleensä tulevat, mutta sanoi myös, että näihin ei voi aivan luottaa. Totta kai, kun kiire oli, soittelin perään ja kyselin, joko kone on tulossa, ja aina sain rehellisen vastauksen. Tein ostopäätöksen siitä huolimatta, että tarkkaa toimitusaikaa ei ollut tiedossa. Jos samaan aikaan toinen kauppias olisi tarjonnut muuten identtistä mutta nopeampaa toimitusta vaikka sata euroa kalliimmalla, minä tai joku toinen olisi saattanut maksaa sen sata euroa myyjän valheesta.
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 29.5.2006 klo 20.38
Viesti Kirjoittaja Patrik »
Mielestäni logiikkasi on verrattavissa tilanteeseen, jossa asiakas joutuu odottamaan ravintolassa kaksi tuntia annostaan ja alkaa vaatia tarjoilijalta hyvitystä; alennusta, ilmaista jälkiruokaa, lasia viiniä tms. Ymmärrän sinun mielipiteesi kyseiseen tilanteeseen olevan se, että asiakkaan on turha valittaa poloiselle tarjoilijalle, joka ei mitenkään voinut tietää, että kokki päätti just kiireessään lähteä kaljalle naapurikuppilaan. - Parempi vaan pitää pää kiinni, ettei vaan saisi kusipäisen asiakkaan mainetta ravintolassa.Kaiutin kirjoitti: Myyjiä vaan pännii kun asiakas tulee vikisemään asiasta johon he eivät voi vaikuttaa vaikka kuinka haluaisivat. Saat vi--umaisen asiakkan leiman otsaani, joten jatka elämääsi äläkä märise pienistä.
nimim. kokemusta ko. alasta ja tapauksista on kyllä
Tuollainen asenne löytyy ikävän usein niiltä säännöstelytalouden henkisiltä jälkeläisiltä, jotka viinakortin saatuaan pelkäsivät oman annoksensa puolesta niin paljon, etteivät uskaltaneet mennä edes Oy Alkoholilliike Ab -myymälään siinä pelossa että leimautuisivat juopoiksi. Selvinpäin sitten hurskasteltiin ja esitettiin varmoja mielipiteitä, mutta anna olla, jos vahingossa saivat jostain viinapullon kouraan, niin humalapäissään sitten hakattiin vaimokin varmuudeksi.
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 10.2.2005 klo 17.11
Viesti Kirjoittaja Tthx3 »
Kuten tuossa edellä sanoin, mielestäni kauppojen ei pitäisi lähteä kilpailemaan semmoisella, josta he eivät voi oikeasti antaa lupauksia. Tai jos lähtevät, pitäisi heidän varautua kompensoimaan aiheutunut virhe asiakkaille. Kun kaikki Macit tulevat samalta firmalta, periaatteessa jokainen kauppias on samassa tilanteessa Applesta aiheutuvien viivästysten ja epävarmuuden suhteen. Käytännössä viiveitä voi aiheuttaa monet eri välikädet, mutta sehän se on jälleenmyyjän ydinosaamista, että tuntee oman toimitusketjunsa ja saa sen kautta asiakkaille tavaraa mahdollisimman kustannustehokkaasti ja sujuvasti.TheKraken kirjoitti:Tämä on kyllä ihan totta, mutta miten erotetaan nämä toisistaan?Tthx3 kirjoitti:Viivästyminen voi olla Applen virhe, mutta ylioptimistisella toimitusaikalupauksella kaupan saaminen on myyjän virhe.TheKraken kirjoitti:Miksi myyjän pitäisi maksaa muiden virheistä?
-
- Viestit: 967
- Liittynyt: 18.8.2005 klo 12.48
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Tästäpäs tuli mieleen, että kysäisin paikalliselta "varsin suurelta alan kauppiaalta", että hommaisivat Applen koneita myyntiin. Vastaukseksi tuli, että kyllä he ovat yrittäneet. Ilmeisesti Apple ei sitten lämpene aivan kenelle tahansa?Erño kirjoitti:Olisiko muuten järkevää lähettää esim. gigantille jonkin moinen adressi-tzydeemi, jotta tilaisivat myös applea varastoihinsa? Tulisi ainakin muutama tuhat asiakasta lisää gigantille ja siihen vielä wintoosasta macciin siirtyvät saisivat enemmän vaihtoehtoja mistä ostaa......
Hobbyhallikin on tilannut maccia, niin miksei läheteltäisi tilauspyyntöjä ympäri suomen kauppoja
-
- Viestit: 25437
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja Erño »
No ohhoh Kyllä kait applen kannattaisi antaa koneitaan, koska myynti kasvaisi varmasti. Mitä ihmettä?MiniMe kirjoitti: Tästäpäs tuli mieleen, että kysäisin paikalliselta "varsin suurelta alan kauppiaalta", että hommaisivat Applen koneita myyntiin. Vastaukseksi tuli, että kyllä he ovat yrittäneet. Ilmeisesti Apple ei sitten lämpene aivan kenelle tahansa?
Hobbyhallille sentään antavat, joten lähetän sinne kiihkokirjeitä
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit