Tein sen!
Ja hiiri toimii taas kuin uusi! Pieksee nuo täällä tarjotut mikrokuituliinat ja muut 6-0.
Tätä ohjetta käytin pohjana, mutta ihan paikkaansa tuo ei pidä:
http://shirster.multiply.com/journal/item/194
Tuo ensimmäinen vaihe mm. koskee vain ihan ekoja MM hiiriä, uudemmissa tuo avaaminen tapahtuu pistämällä ohut meisseli tuon hiiren alareunaa kiertävän, hieman tummemman harmaan, renkaan alle. Kun rengas on irroitettu, voidaan seurata loppuohjetta.
Ohje tosin loppuu kesken, tuossa ei avata tuota itse pallo-osaa (kuva "step 4", toinen osa vasemmalta") lainkaan. Itse avasin ja kokosin myös sen onnistuneesti. Se tapahtui vain "naksauttamalla" lukot auki ja olemalla tarkkana ettei pudota vajaan puolen sentin mittaisia kiekkoja. Sieltä löytyi useiden millien kerros likaa, joka esti hiiren toimintaa. Olin juuri hiiren puhdistanut mikrokuituliinavinkillä, niin silti kerros oli erittäin paksu.
Huomautuksia niille, jotka tahtovat saman operaation tehdä:
1) Kokoaminen edellyttää paria pisaraa pikaliimaa. Ensimmäisenä irroitettava kiekko ei enää mene paikoilleen, mutta kahdella pisaralla sain sen pysymään. Purkamista ei edes huomaa. Kun liimaa käyttää vähän, voi hiiren avata toistekin.
2) Kannattaa katsoa, ettei kytke kannen johtoja väärin päin. Piirtää vaikka itselleen ylös, jos tuntuu vaikealta. Loogisesti ne on kuitenkin kytketty, eikä ainakaan itselle tuottanut tuskaa.
3) Pallo-osa on ruuvattu erittäin tiukkaan kiinni kanteen. Itse jouduin käyttämään ruuvimeisselin pyörittämisen apuna pihtejä. Ruuvit ovat myös aika pehmeää metallia, joten vahingossa voi helposti pilata ruuvin kannan.
4) Pallo-osan pienet kiekot sopivat paikoilleen vain oikeinpäin, vaikka naksahtavatkin aluksi myös toisinpäin kohdalleen. Kannattaa olla tarkkana heti avatessa, siitä miten ne olivat. Kiekot ovat myös magneettisia, joten niiden käsittelyä helpottaa pieni ruuvimeisseli, jonka kärjessä ne pysyvät ja jolla ne voi sijoittaa paikoilleen.
Eipä kai kummempia.
Purin Mightymousen!
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ihan hyvä pointti tuokinkermit kirjoitti:Kannattaa myös muistaa, että kaikissa mahtihiirissä on vielä takuu voimassa.Itse olen jo kerran vaihtanut sen toiseen yksilöön. Tuo "hernesysteemi" ei taida olla oikein pitkäikäinen.

-
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka