Stand alone softat keikkakäyttöön?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Stand alone softat keikkakäyttöön?
Viesti Kirjoittaja T-P »
Käytettekö keikkakäytössä sekvensseriä virtuaalisynien soittamiseen vai käytättekö noita virtuaalisoittimia ihan stand alone muodossa? Itsellä kävi mielessä, että hankkisin kannettavaan esim. vain B4-softan, koska silloin homma pysyy kevyenä ja yksinkertaisena, vai miten te olette hoitaneet homman, mitä suosittelette?
-
Kokemuksia asiasta.
Viesti Kirjoittaja theguru_ »
Voin kertoa, että asia ei muutu yksinkertaiseksi.
Itelläni on Powerbook 17" ja 1,5 Gb Rammia, Abletonin Live sekkarina ja siinä on Spectrasonicset, Igory Grand Piano, NI-ElectricPiano ja Kontakt2. Oon pärjännyt aika hyvin noilla.
Sit sulla on varmaan äänikortti, jossa on muutama ulostulo, vaikka niin että Pianolle, Orgaaneille, Bassoille sulla on omat stereolähdöt niin miksaajalla ei mee hermot. Suosittelen myös äänikorttia, jossa on oma kuuloke lähtö johon tuikkaat luurit niin et oo yleensä miksaajien armolla oman kiipparivolumen kanssa, kun ne ei kuitenkaan luukuta sitä niin kovaa ku haluaisit, koska se on kuitenkin jonkun muun retkun kanssa samassa grupissa, joka valittaa ettei kuule muuta. Mulla o M-audion 1814. Se 410 on ihan oiva purkki eikä oo ku 330e. Jos rahaa osta Motun purnukka.
Sit varmaan huomioit, että kaikki presetit ei oo samoissa oktaaveissa eikä samalla volumetasolla.
Sit tuskailet kiipparin kanssa, kun kaikissa midikiippareissa on p*ska tatsi, mie pääsyin ihan oikeaan synaan, joka on masterkiipparina.
Sit otat varmaan huomion et tulevassa koneessas rpm kovolla on enemmän ku 5400
Sit tuskailet standien kanssa et mihin saat läppärin ja ja kiipparin järkevän näköisesti. Vaihtoehtoja ei oo kovin montaa joka ois kompakti.
Sit mietit miten saat lennossa vaihettua saundia ilman että käyt tihrustaa näyttöä, NI KORE on yks vaihtoehto tai sit automatisoitu midimappi, tai midikanavat midipedaali tai tai...
Tässä nyt vaan mun matkan varrelta huomattuja asioita läppäri + live yhdistelmästä. Toisaalta sit jos sulla on sekkari ja ulostuloja niin voit ajaa erillisinä ulostulona klikkiä vaikka rumpalille ja synkata siihen tempoon kaikki efektit esim delay yms ja kuulostaa paremmalle kun naapuripändin synisti. Sit voit laajentaa Triggeripädeihin oman arsenaalis ja soitella saundimaailmoita/sampleja samalla kun jammaile toisella kädellä sooloas. Eikä sun tarvii roudata niitä 20kg painavia synia ja kovia caseja.
Hope helped.
8)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itelläni on Powerbook 17" ja 1,5 Gb Rammia, Abletonin Live sekkarina ja siinä on Spectrasonicset, Igory Grand Piano, NI-ElectricPiano ja Kontakt2. Oon pärjännyt aika hyvin noilla.

Sit sulla on varmaan äänikortti, jossa on muutama ulostulo, vaikka niin että Pianolle, Orgaaneille, Bassoille sulla on omat stereolähdöt niin miksaajalla ei mee hermot. Suosittelen myös äänikorttia, jossa on oma kuuloke lähtö johon tuikkaat luurit niin et oo yleensä miksaajien armolla oman kiipparivolumen kanssa, kun ne ei kuitenkaan luukuta sitä niin kovaa ku haluaisit, koska se on kuitenkin jonkun muun retkun kanssa samassa grupissa, joka valittaa ettei kuule muuta. Mulla o M-audion 1814. Se 410 on ihan oiva purkki eikä oo ku 330e. Jos rahaa osta Motun purnukka.
Sit varmaan huomioit, että kaikki presetit ei oo samoissa oktaaveissa eikä samalla volumetasolla.
Sit tuskailet kiipparin kanssa, kun kaikissa midikiippareissa on p*ska tatsi, mie pääsyin ihan oikeaan synaan, joka on masterkiipparina.
Sit otat varmaan huomion et tulevassa koneessas rpm kovolla on enemmän ku 5400
Sit tuskailet standien kanssa et mihin saat läppärin ja ja kiipparin järkevän näköisesti. Vaihtoehtoja ei oo kovin montaa joka ois kompakti.
Sit mietit miten saat lennossa vaihettua saundia ilman että käyt tihrustaa näyttöä, NI KORE on yks vaihtoehto tai sit automatisoitu midimappi, tai midikanavat midipedaali tai tai...
Tässä nyt vaan mun matkan varrelta huomattuja asioita läppäri + live yhdistelmästä. Toisaalta sit jos sulla on sekkari ja ulostuloja niin voit ajaa erillisinä ulostulona klikkiä vaikka rumpalille ja synkata siihen tempoon kaikki efektit esim delay yms ja kuulostaa paremmalle kun naapuripändin synisti. Sit voit laajentaa Triggeripädeihin oman arsenaalis ja soitella saundimaailmoita/sampleja samalla kun jammaile toisella kädellä sooloas. Eikä sun tarvii roudata niitä 20kg painavia synia ja kovia caseja.
Hope helped.
8)
-
-
Re: Kokemuksia asiasta.
Viesti Kirjoittaja Loopy »
Kyllähän noita puolipainotettuja midikiippareita on jo jonnin verran liikenteessä.theguru_ kirjoitti:Sit tuskailet kiipparin kanssa, kun kaikissa midikiippareissa on p*ska tatsi, mie pääsyin ihan oikeaan synaan, joka on masterkiipparina.
Itse oon hommaamassa Axiom-49:iä, 61 versio on tulossa myös piakkoin markkinoille.
-
-
Viesti Kirjoittaja Loopy »
>theguru_ kirjoitti:Syvältä et siinä on ainoastaan 8 padia :/ 16 ois tarvittava määrä, hmmm 2 axiomia?
Trigger Finger
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on läppäriä varten CME. Olen ollu tyytyväinen hinta/hupisuhteeseen.
Namiskat on kaikki vasemmalla ja oikealle jää isohko tila näppikselle, läppärille tai laptop synalle. Monikäyttöinen vempele ja edullinen. Suosittelen tutustumaan.
http://www.carbonmusic.fi/engine.cgi?si ... &alaryhma=
Namiskat on kaikki vasemmalla ja oikealle jää isohko tila näppikselle, läppärille tai laptop synalle. Monikäyttöinen vempele ja edullinen. Suosittelen tutustumaan.
http://www.carbonmusic.fi/engine.cgi?si ... &alaryhma=
-
-
Viesti Kirjoittaja ringo »
Pari mielenkiintoista ja edullista softaa livekäyttöön:
Rax2. Räkki AU-plugareille ja softainstrumenteille. Softassa on ns. "On stage" -tila, jossa biisien vaihdot sujuu kätevästi.
http://plasq.com/rax
Plogue Bidule. Modulaaripohja jossa voi rakentaa omia reitityksiä yms.
http://www.plogue.com/
Rax2. Räkki AU-plugareille ja softainstrumenteille. Softassa on ns. "On stage" -tila, jossa biisien vaihdot sujuu kätevästi.
http://plasq.com/rax
Plogue Bidule. Modulaaripohja jossa voi rakentaa omia reitityksiä yms.
http://www.plogue.com/
-
Viesti Kirjoittaja karvasika »
KOREa en kyllä suosittele kenellekään vielä tässä vaiheessa. Itse omistin sen kaksi päivää, ja Powerbookin kanssa se kaatui 1-4 kertaa 10 minuutin aikana.
Idea konseptin takana on tosi hyvä ja saatan kuvitella palaavani kyseiseen tuotteeseen esim. kakkosversion myötä, mutta tällä hetkellä tuotteen käyttäminen tuntui, kuin olisin ollut alpha-testaaja.
Livekäyttöön tuotetta ei kyllä oikein kannata edes vielä harkita. Jos ette usko, lueskelkaa NI:n foorumeita.
Idea konseptin takana on tosi hyvä ja saatan kuvitella palaavani kyseiseen tuotteeseen esim. kakkosversion myötä, mutta tällä hetkellä tuotteen käyttäminen tuntui, kuin olisin ollut alpha-testaaja.
Livekäyttöön tuotetta ei kyllä oikein kannata edes vielä harkita. Jos ette usko, lueskelkaa NI:n foorumeita.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka