Pitäisi siirtää kuvia pöytäkoneelta iPadiin. Kun liitän iPadin koneeseen, se antaa valita vain iPadin käyttöönoton, joko uutena tai backupilta En mä iPadia ole ns. alustamassa. Ja kun tuohon klikkaan cancel, laite ei näy iTuneissa. wtf?
Kuvat on iMacissä kansiossa, ei Photos-ohjelmassa.
Ja onhan se sit outoa muutenkin, että miten saan iTunesin tunnistamaan iPadin ilman, että joudun asentamaan iPadin uutena laitteena.
Mulla ei ole koneella em. syystä backupia, joten en pysty käyttämään myöskään tuota restorea (koska ei anna siinä valita restorea iCLoudista).
Kuvien siirto koneelta iPadiin onnistuu vain iTunesilla. Ja nyt siis ongelma on, että iTunes kuvittelee iPadin olevan uusi ja vaatii sen käyttöönottoa joko uutena tai koneella olevalta backupilta, jollaista ei ole.
Tuo kuvien siirto-ongelma ratkesi Google Photosin kautta. Mulla tarttee olla siis kuvat padissa katsottavissa lokaalisti ilman verkkoa, siksi pilvi sinällään ei ollut nyt ratkaisu.
Mutta se itse juuriongelmahan näyttääkin olevan se, että en saa iTunesia tunnistamaan iPadia vaan vaatii padin käyttöönottoa. En ole löytänyt keinoa kiertää tuota. Kaikki laitteet ja iTunesit etc. kuitenkin samalla apple-id:llä.
Eipä oo, muistelen törmänneeni tuohon samaan aiemminkin.
Ei kait se nyt niin voi olla, että jos padia ei ota iTunesin kanssa koneella käyttöön, niin myöhemminkään "liittäminen" ei onnaa?
Padista on siis backupit iCloudissa.
Problem solved ja nyt hiukan tyhmän olo Tuo optio "Setup as a new device" tjsp. ei todellakaan tarkoita iPadin uudelleenasennusta vaan kuten egoste totesi, synkkaa laitteen iTunesin kanssa.