Satan & Adam niminen bluesduo vieraili Suomessa menneinä vuosikymmeninä. Toimin heidän äänimiehenään sekä kiertuemanagerinaan. Adam oli nuori valkoinen huuliharpisti - https://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Gussow - Mr Satan puolestaan vanhempi neekeri - ja sitten mukana oli myös "Miss Macy" - hänkin neekeri.
Kaikki sujui pääpiirteittäin mallikkaasti - yleisö piti kuulemastaan ja duon työmoraali ja musikaaliset kyvyt olivat korkealla.
Noiden viikkojen aikana ainoa kerta , jolloin kuulin kenenkään käyttävän neekeri-sanaa halventavasti, oli kun Mr Satan ja Miss Macy riitelivät - silloin kuultiin ilmaisuja, kuten "You crazy nigger!" Heidän välillään sekin oli sopiva ilmaisu
Yleinen määritelmä Yhdysvalloissa "joukkoampumiselle" on johdettu FBI:n määritelmästä joukkomurhaajalle, eli siis ihmiselle, joka tappaa vähintään neljä ihmistä (itsensä lukuunottamatta) yhdellä kertaa. Joukkoampuminen olisi siis ampumiskohtaus, jossa vähintään neljä ihmistä saisi surmansa luodeista. Siksi tuota Chicagon ammuskelua ei nimitetä Yhdysvalloissa yhtä helposti joukkoampumiseksi.
Niin no, viimeisen 24 tunnin aikana on ollut kaksi tapausta, jotka ovat joukkoampumisia minkä tahansa määritelmän mukaisesti. Tuon määritelmän mukaisesti vuonna 2014 Yhdysvalloissa olisi ollut vain kolme joukkoampumistapausta.
Missä vaiheessa Googlen hakuihin on tullut noin paljon mainoksia? Välillä näyttää siltä, että joka toinen "hakutulos" on jokin hotellimainos tms. Ja kun hitaamman yhteyden päässä on klikkaavinaan jotain haluamaansa linkkiä, ehtii mainokset vähän hitaampina vasta päivittymään, ja vahingossa tuleekin klikattua typerää mainoslinkkiä.
Ei noita mainoksia ennen noin paljoa ollut hakutulosten väleissä, vaan olivat siististi siinä sivun yläosassa.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
arttula kirjoitti:Missä vaiheessa Googlen hakuihin on tullut noin paljon mainoksia?
Juuri tästä syystä vaihdoin ihan vasta oletushakukoneeksi selaimeen DuckDuckGo:n. Rajansa se on Googlenkin hommilla. Kalenteri vaihtui jossain vaiheessa Appleen ja kohta varmaan pitää sähköpostikin siirtää Kuukkelilta pois.
Mac Mini M1 2020, Lenovo ThinkVision T27p 27" 4K, iPad Air 2, iPhone 14 Pro, Apple Watch Ultra 2 Black Cellular, Apple TV 4K, AirPods Pro 2.
Erño kirjoitti:Neljäs linkki tarjosi wikipediaa, kun Maltan googlasi. Ei noita mainoksia nyt niin hirveästi ole. Mutta vituttaahan ne silti aina.
Joo, ymmärrän ja hyväksyn, että niitä mainoksia on. Sillähän tuota rahoitetaan. Mutta ainakin minulla näyttää välillä joka toinen tai joka kolmas linkki olevan mainos. Yleensä jotain hotellien mainoksia. Ne eivät eroa mitenkään varsinaisista hakulinkeistä, joten todella menee välillä hankalaksi oikeiden linkkien löytäminen.
EDIT// Tuossa hakutulos, kun hain kirjailija Alastair Reynoldsia:
Näyttökuva 2019-8-9 kello 14.04.22.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut arttula, 9.8.2019 klo 12.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaisi asentaa joko ilmainen ABP tai sitten maksullinen, mutta joidenkin mielestä parempi, Adguard. Ei tule mainoksia silloin. Ainakaan niin paljoa.
Viimeksi muokannut Ötsi Vik, 9.8.2019 klo 14.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sanotaan ettei tyhmyydellä ole rajoja. On sillä: Kanada ja Meksiko.
Itselläni viime vuosina on toiminut hyvin uBlock Origin Safarin kanssa. Tosin estää muutakin kuin näkyvät mainokset, malwaret ja trackerit kuulemma blokkautuu tuolla myös, ainakin jossain määrin. Ehkä näin.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
arttula kirjoitti:Minulla on jo molemmat. Hyvin se blokkaakin erilliset mainokset. Noita Google -hakujen joukossa olevia ei luonnollisesti varmaan erota.
Minulla erottaa. Ei tuossa yo. haussa ole ainoakaan mainosta. Riippuneekohan selaimesta? Mulla on FF.
Viimeksi muokannut Ötsi Vik, 9.8.2019 klo 18.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sanotaan ettei tyhmyydellä ole rajoja. On sillä: Kanada ja Meksiko.
Ei minullakaan näy kyllä googlen sivuilla mainoksia. Selaimena Safari ja uBlock Origin lisänä.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Nuo Google-löydösten näköiset mainokset ovat viheliäisiä. Kun minäkin ne macOS:ssä blokkaan jollakin niin siihen tottuu. Sitten kun niitä tulee iOS:n Safarissa niin lankaan menee meikäläinen. Täytynee asentaa ainakin iPadiin jokin blokkeri.
arttula kirjoitti:Minulla on jo molemmat. Hyvin se blokkaakin erilliset mainokset. Noita Google -hakujen joukossa olevia ei luonnollisesti varmaan erota.
Minulla erottaa. Ei tuossa yo. haussa ole ainoakaan mainosta. Riippuneekohan selaimesta? Mulla on FF.
Minulla Chrome selaimena. Aiemmin noita ei kyllä tuolla viisiin näkynyt. Siksi aloinkin ihmettelemään, miksi nyt yhtäkkiä ilmaantuivat noinkin häiritsevällä tavalla. Ja tosiaan Adblock ja AdGuard ovat päällä.
Jälleen uusi harmistuksenaihe: HS:n verkkosivutkin ovat näemmä lähteneet animoitujen kuvien linjalle. Tänään etusivulla (HS.fi) ainakin kaksi otsikkokuvaa, jossa liikkuvaa ja vilkkuvaa sisältöä. Miksi kuvat eivät voi pysyä kuvina, ja videot videoina? Minua ainakin häiritsee kaikki ruudulla liikkuva sisältö, kun yrittää keskittyä lukemiseen.