![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mun MacBook Air ja iOS-laitteet nollaavat kilvan ja resetoivat Safarin evästeet, niin että mun täytyy n. 1-2 kertaa viikossa aina ”hyväksyä evästeet” jo käydyillä sivuilla - vähän niinkun tilanne kun vierailet ensikerran jollain sivuilla ja joudut hyväksyy keksit.
Esim iPhone & iPad tekee Facebookissa sitä, että saan jatkuvasti niitä ”tuntematon laite kirjautui tilillesi” ilmoituksia vaikka mun laitteet on ns tallennettujen listalla.
Olen nollannut selaimen. Sulkenut iCloudin. Ei vaan löydy ratkaisua. Ikinä mun Apple historian ollut tällaisia ongelmia. Olis kiva löytää ratkaisu. On aika hermoja raastava jatkuvasti hyväksyä evästeitä surffatessa ja/tai esim Facebookissa laittaa, että ”se olin minä”.

Nämä ongelmat alkoivat mulla tuossa suht samaan aikaan kun Wi-Fi ongelmat. Uusin modeemin tuossa. Ongelma oli jo edellisen modeemin kohdalla. Se meni jotenkin solmuun, tästä syytä uusin laitteen. Modeemi on Asus dsl ac 88u.
Uusi modeemi ei ikinä hae automaattisesti verkkoasetuksia - ne täyttyy aina määrittää manuaalisesti. Tähän saakka aina modeemit on hakeneet asetukset automaattisesti.
Macci putoilee jatkuvasti verkosta, ja/tai ei löydä verkkoa tai toista kanavaa... En sit tiedä onko tämä Mojave jotenkin buginen.... Muutaman kerran nollannut tuon modeemin tuossa, luonut verkot uusiksi mut eipä auta... MAC saattaa löytää molemmat uudet verkot, mut sit kun olet luonut verkot, toinen kanava (5ghz) yleensä kaatoa...Olen jo aikeissa laittaa purkin huoltoon... Jotenkin vaan tuntuu, että jos vika on vaan Macissa. Nimittäin välilä kun Mac putoa verkosta, iOS-laitteet kuitenkin pysyy,.. ei ota enää selvää... Välillä nimittäin iOS laitteet ovat pudonneet verkosta eivätkä esim hyväksy salasanaa kun yrität uudestaan liittyä.
Olen myös miettinyt voisiko iCloud sotkea jotain...esim avainnippu... itse alan olla sitä mieltä että joku softapuolen juttu on kyseessä...
Niin, ja tällähetkellä modeemi on pois pelistä ja iOS laitteet käyttää mobiiliyhteyttä - selain ongelmat ovat edelleen läsnä...
Olisin kiitollinen, jos joku voisi heittää vinkkiä mitä voisin kokeilla.