En voi sano ymmärtäväni ketjun alkuperäisen aloittajan selityksistä kuin palasia sieltä täältä. Onko tämä marina siitä, kun on puolisokea, ja se on Applen vika?
Mitä tiedän kokemuksesta, on se että 27" iMacin (2019) näytössä ei ole mitään muuta tekemistä Thunderbolt-näytön (olen omistanut 2 kpl) kanssa, kuin kuvaruudun koko.
iMacin resoluutio (kirkkaus, värintoisto jne...) ovat ihan eri tasolla, siten kuvat ja tekstit ovat hyvin teräviä. Ja olen itse siirtänyt ruutua n 15 senttiä lähemmäksi, kuin missä pidin Th-näyttöjä. Olen samalla voinut pienentää ikkunoiden ja tekstien kokoa eli ruudulle mahtuu enemmän.
Jos tarvitsee laseja, niin normi lukulaseilla ei tee päätetyöskentelyssä mitään,. Päätetyöskentelyyn valmistetaan ihan omat lasinsa. Niissä on laajempi näkökenttä, joka tarkoittaa suurempaa terävän näön aluetta ja lasien optimaalinen tarkkuus suunnitellaan juuri oikealle etäisyydelle. (Itse luovuin päätelasien käytöstä koska, olen likinäköinen ja kun siirsin näytön lähemmäksi se tuli terävän näön alueelle.)
Skaalataan 5K näyttö HD:ksi? Vanha tarina kertoo miehestä, joka meni lääkärille haluavansa mulkustaan 30 senttisen. Lääkäri vastasi, että ei mitään ongelmaa, leikataan liika pois. Toisin kuin kurkku on 5K näyttö yhä 5K, olivat tekstit tai kuvat skaalattu isoiksi tai pieniksi.
Jos haluaa vältellä laseja, haluaa näytön kauemmaksi ja oma TV on näyttöjen Äiti, niin mikään ei estä ostamasta 82" 4K televisiota ja käyttää sitä tietokoneen näyttönä. Koneena toimii MacMini. Ja jos sen näytönohjaimessa ei mielestä riitä potku, niin hommaa koneen perään joku eGPU-laatikko ja sen sisään satanallinen näytönohjain niin ei lopu 3-D potku.
Tuosta laatikko;
https://www.razer.com/gaming-laptops/ra ... w7qswkszqs
Näyttis tästä listasta:
AMD Radeon RX 470 and RX 570
AMD Radeon RX 480 and RX580
AMD Radeon Pro WX 7100
AMD Radeon RX Vega 56
AMD Radeon RX Vega 64
AMD Vega Frontier Edition Air
AMD Radeon Pro WX 9100
Kyllä lähtee ainakin pelit, joita et siis pelaa, pyörimään.
iMacin, kuten kaikkia retinanäyttöjä voi siis skaalata, mutta se ei tarkoita niiden muuttamista 1080:ksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.