juu-zo kirjoitti:Periaatteessa odottelen näiden tilaamisen alkua, mutta en siksi että tilaisin 11 tai 11 pro mallin vaan että xs mallien hinnat vähän laskisi. Eli jos 256gb xs mallin hinta tipahtaa tonnin luokkaan niin sellaisen ostan todennäköisesti tälle 6s plussalle seuraajaksi. Olisihan se 11 pro ihan mukava, mutta uskon että tuo xs kelkkaan hyppäys riittäisi päivitykseksi tästä 6s plussasta.
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen XS:ään, on se 512GB malli.
Hain DNA:lta Vaasan myymälästä 256 gigaisen 11 Pro Space Grayn tuossa reilu tunti sitten. Oli kuulemma ainut mitä niillä oli ja sopivasti juuri se malli minkä halusinkin. Telialla ja Elisalla ei vielä ollut myymälöissä ollenkaan.
En ehtinyt Elisan ennakkotilausten ekaan erään ja en malttanut odottaa. Nyt voikin perua tuon ennakkotilauksen.
UPS teki ultimaattisen källin. Perjantaina tekstari, klo 14-20 saapuu. Ei saapunut koko iltana, ja yöllä tila vaihtui huutomerkiksi. Maanantaina kai sitten tulossa. Ei paras asiakaskokemus.
Apple voisi antaa 100 € hyvityksen niille joille se on arponut puhelimen postituksen UPS:lle. Puhelin luvattiin toimittaa 20.9 mutta UPS: reitittäessä paketin Malmön kautta se ei ehtinyt perille eilen. Ne joiden paketit oli lähetetty DHL:llä saivat puhelimensa luvattuna toimituspäivänä. Näin on käynyt aiemminkin.
DHL toimittaa jopa tänne Lappiin luvattuna päivänä. Muista vähemmän kokemusta joten paha sanoa mutta TNTllä paketti oli kerran hukassa viikon kunnes yhtäkkiä löytyi ja tuli.
strong kirjoitti:Apple voisi antaa 100 € hyvityksen niille joille se on arponut puhelimen postituksen UPS:lle. Puhelin luvattiin toimittaa 20.9 mutta UPS: reitittäessä paketin Malmön kautta se ei ehtinyt perille eilen. Ne joiden paketit oli lähetetty DHL:llä saivat puhelimensa luvattuna toimituspäivänä. Näin on käynyt aiemminkin.
Miksi Apple hyvittäisi jotain, jos kuljetusliike ryssii...
MacBook Pro 13’ M1 iPad Pro 12,9 tv 4K tv 4K uusi iPhone 12 Pro watch 6 cellural
Ei hyvitä mutta haluaisin selityksen Applelta sille millä perusteella osa pääkaupunkiseudulla asuvista saa puhelimet DHL:n toimittamana. Varmaankin palautan puhelimen Applelle tai pyydän UPS:ää sen palauttamaan, koska hankin jo iPhonen Telian kaupasta perjantaina. Ja mukaan kommentit heikosti valitusta kuriiripalvelusta. Ehkä firma joutuu käyttämään sekä DHL:n että UPS:n palveluita uutuusmallien postitusruuhkan vuoksi tai sitten vaan halutaan säästää ja tarjotaan huonompaa ja halvempaa UPS:n palvelua osalla asiakkaista.
jomppeli kirjoitti:DHL toimittaa jopa tänne Lappiin luvattuna päivänä. Muista vähemmän kokemusta joten paha sanoa mutta TNTllä paketti oli kerran hukassa viikon kunnes yhtäkkiä löytyi ja tuli.
kerropa voiko Applen kanssa sopia toimituksen vain ja ainoastaan DHL:lle. Tällä viikolla kaikki 3 pakettia tulivat eri päivinä UPS:n kautta ja viimeinen sius vasta viiveellä ensi viikolla.
UPS on Suomessa syvältä - oman kokemukseni mukaan. Ne heittää puhelimen jonnekkin huitsin nevadaan samantien että hae sieltä K-kaupasta mikä ei ole edes yhden bussin päässä vaan pitää kikkailla ja vaihdella.. kukaan ei missään vaiheessa kysy että onko Ok jättää sinne huitsin nevadan K-kauppaa edes... välillä ollu semmonen fiilis ettei ne oo edes käyny ovella vaan heittää suoraan sinne kauppaan niin säästävät ajossa... DHL kyl toiminnu ihan eri meiningillä.
Näyttäis kivijalat odottavan vaaleampia malleja ja saatavuus on vielä aikas heikkoa. Pari viikkoa niin näitä tyrkytetään Citymarkeissa ja muissa puoliväkisin vaikkei haluisikaan...
Itsellä on UPS:ltä aina soittaneet ja varmistaneet jakeluajankohdan. Tosin kun ilmoitettu aikaväli on 16-21 ja jonkun pitää olla paikalla kuittaamassa lähetys, niin alkaa tuo nouto lähimmästä palvelupisteestä houkuttelemaan, ettei tarvitse päivystää koko iltaa pakettia odotellen.
Tässä tapauksessa UPS:n mukaan paketti lähti Applelta niin myöhään matkaan ettei ehtinyt viime perjantain jakoon pääkaupunkiseudulle. Paketti oli kuitenkin klo. 8.10 UPS:n varastolla mutta kuulemman liian myöhään jotta ehtisi luvattuun viime perjantain paketin jakoon Helsinkiin enkä ole vieläkään saanut ko. pakettia. Kuten sanottu iPhone -kuoret sisältänyt paketti kuljetettiin UPS:n Access Pointiin esim. viime viikon alussa ja tuo vaihtoehto toimi hyvin, mutta Apple lienee hidastellut iPhone- paketin lähettämisessä ja UPS:n toiminta on liian tehotonta esim. DHL:ään verrattuna.
UPS neuvoi, että voin pistää Applella reklamaatiota näiden logististen ongelmien osalta:
1) haluaisin selvittää onko Applestoresta tilatessa mahdollista valita paketin kuljettajaksi DHL UPS:n tilalle,
2) Apple saisi selittää myös sen miksei viime perjantaiksi perille toimitettavaksi luvattu paketti ehtinyt perille ja mikäli haen paketin itse UPS:n toimistolta, olisi kohtuullista korvata edes matkakulut minulle.
Onko Apple. fi sivuilla mitään vaihtoehtoa jonka kautta reklamaation voisi välittää firmalle?
Soittamalla en viitsi asiaa hoitaa.
Istok kirjoitti:Itsellä on UPS:ltä aina soittaneet ja varmistaneet jakeluajankohdan. Tosin kun ilmoitettu aikaväli on 16-21 ja jonkun pitää olla paikalla kuittaamassa lähetys, niin alkaa tuo nouto lähimmästä palvelupisteestä houkuttelemaan, ettei tarvitse päivystää koko iltaa pakettia odotellen.
DHL:llä tuo toimitusvaihtoehdon valinta automaattisesti lähetettävän tekstarin avulla on kätevämpi. UPS:n sivuilla on myös tuo Access Point-pisteeseen toimittamisvaihtoehto, muistaakseni toimituksen yhteyteen siten että firma yrittää toimittaa kotiosoitteeseen ja sen jlkn Access Pointiin jos ei olla kotona. Lisäksi taisi olla vastuunvapaustoimitusoptio, jolloin asiakas valtuuttaa UPS:n toimittamaan puhelimen esim. postilaatikkoon ilman kuittausta, jolloin UPS ei vastaa puhelimen häviämisestä postilaatikosta.
Alunperin Apple lupasi iPhone 11:n toimituksen keskiviikoksi. Sitten tarkensi tiistaille. Puhelin tuli puolisen tuntia sitten kotiovelle, joten ei voi kun kehua toimituksen nopeutta.
Edit: toimitus DHL/Haverinen.
Viimeksi muokannut Andreas66, 23.9.2019 klo 14.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac Mini M1 2020, Lenovo ThinkVision T27p 27" 4K, iPad Air 2, iPhone 14 Pro, Apple Watch Ultra 2 Black Cellular, Apple TV 4K, AirPods Pro 2.
Päivitellääs taas. Tosiaan 14.9 9:17 DNA’lta tilattu iPhone 11 Pro 256gb midnight green. Perjantaina 20.9 9:44 tuli DNA’lta viesti että puhelin toimitettu. Samalla kellonlyömällä on postin seurantapäivitys ettei ole vielä saapunut heille. Tässä tilassa edelleen! Posti siis ryssii tätä toimitusta nyt oikein huolella.. yllättäen.
iPhone 11 Pro 256 | iMac 27" Retina MK482 | Watch Serie 4 4mm | Mac Mini late 2014 | TV 4K
Ei se varmaan Postin vika ole jos DNA ei pakettia ole luovuttanut.
Tosin voi olla vaan vika siinä,ettei sitä vielä ole skannattu. Jos perjantaina lähetetty niin ehkä niin myöhään että Posti on jo perjantain lähetykset hakeneet, joten skannautunee järjestelmiin tämän illan / yön aikana.
iPhone 16 Pro w/Clicks keyboard case
Framework Laptop 13" (AMD)
Tesla Model Y
Postintoimituksissa on tullut viime vuosina virheitä. Toimitus esim lokeroautomaattiin muttq lokerokoodia ei ilmaannu tai se kohdentuu väärin, toimipaikan varasto on täynnä tai paketti liian kookas jolloin posti oli siirtänyt paketin 20 km päähän toimipaikasta. Kuitenkin pääosin posti toimii ja esim verkkokauppacomin paketit tulevat aina perille lokeroautomaattiin ongelmitta tai omaan postilaatikkoon.
Ei DNA:lta ikinä mitään kuulunut tilauksen suhteen ja asiakaspalvelu vähemmän kuin avulias, mutta tuli eilen bongattua että Myllyssä olisi DNA:lla 256GB valkoinen Pro Max hyllyssä joten tulipa se sitten haettua ja netti tilaus peruttua. Hyvälle palvelulle kivijalkamyymälässä iso peukku!
MacBook Pro 14" M1 Pro | iPhone 13 Pro Max | iPad Pro 13” (M4)
Apple Watch Ultra | AirPods Pro & Max | Apple Microfiber Cleaning Cloth
Telialta ei edelleenkään ole kuulunut mitään toimitusajankohdasta. Eivät ole vastanneet viesteihinkään mitään. Sen verran paskaa asiakaspalvelua, että taidan perua tilaukset ja vaihtaa kaikki liittymät muualle