Lisää keskusmuistia tilaukseen toisesta mestasta 8)
Viesti Kirjoittaja MacTwist »
Kai ne sieltä Kiinan tehtailta kaikki tulevat.matti503 kirjoitti:Mistäköhän noi Applen koneet tulee Varimporttiin, suoraan vinku-intaista vai?
Viime kuussa tilasin koneen, eikä vieläkään oo tullu. Dang.
Viesti Kirjoittaja Tape80 »
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Aluksi nakkaisin VLC, jokin msn softa esim. Adium. ja sitten vaikkapa jokin huolto-ohjelma esim. Onyx. Nämä tulen ainakin siskon uuden uutukaiseen Macbookin sitten asentamaanM.P.T kirjoitti:Itse tilasin perjantaina ja 2viikon sisään luvattiin. Mie kysyin, että alle 4viikon sisään kuitenkin. Nauroivat ja sanoivat varmasti. Perus macbook applecarella. Ne muistit täytyy ostaa sitten myöhemmin. Toivottavasti ei tule pettymystä. Vieläkö kun joku kertoisi mitä kaikkea siihen kandee aluksi asentaa
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Kiitos. Toistaiseksi vaikuttaa ihan säntilliseltä vekaralta. Ei ole vielä alkanut hehkua, eikä ammumista tai muita ääniä ole kuulunut. Ihan näpsäkän kokoinen, en tosin muistanutkaan, kuinka pieniä nää laptopit ovat. iMacin 20 tuuman näyttöön verrattuna on vähän totuttelemista, piti dockikin siirtää vasempaan reunaan. Photobooth on muuten todella hauska softa!Erño kirjoitti:Onneksi olkoon perheenlisäyksen johdosta! Toivottavasti lapsella ei ole tauteja
Viesti Kirjoittaja Korva »
Viesti Kirjoittaja Dukez »
Eikös se ole niin, että jos samassa paketissa tilaa tavarat niin ne lähtevät sitten kaikki vasta liikkeelle kunhan se paketti nyt vaan on saatu kasaanDukez kirjoitti:Pitäiskös tuolla AppleStoren sivuilla näkyä missä paketti menee? Mulla lukee koneen kohdalla Shipped - Jun 17, 2006 via Kuhne & Nagel Spedition s.a r. ja hiiren sekä laukun kohdalla joku eri (lähtivät päivää aikaisemmin liikkeelle)
Track this shipment kohdasta tulee: Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule
Noh, pääasia että perille pääsevät
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Viesti Kirjoittaja Enjoy The Silence »
Viesti Kirjoittaja BulletFace »
MacDummy kirjoitti:Pari viikkoa Macbookin (1,83GHz/1Gt) omistaneena vähän vaikutelmia ja pari kysymystä.
Kone on todella tyylikäs, mutta valitettavasti muotoilu on mennyt ergonomian edelle siinä paljon puhutussa terävässä etureunassa. Ei voi mitään, mutta minua se ainakin kiusaa tietyissä tilanteissa, kun kone on sylissä.
Käyttöliitymän suhteen en keksi mitään erityistä. Koska työssä käytän Windowsia, sieltä on juurtunut tiettyjä käyttötapoja, jotka aiheuttavat tietysti aluksi pientä hämminkiä, mutta ei kuitenkaan ylitsepääsemättömiä. Molemmissa on asioita, joita ehkä kannattaisi kopioida ristiin.
Yksi kysymys kuitenkin tähän liittyen: Kun Dock on näkyvissä, maximise- nappi suurentaa ikkunan vain Dock- palkkiin asti. Voiko tämän kiertää niin, että ikkuna suurenisi koko ruudun kokoiseksi?
Ulkoista näyttöä käyttäessäni huomasin pari asiaa: Pihiyttäni ostin jokin aika sitten littunäytön ilman DVI- liitäntää. Nyt näyttää siltä, että näytönohjaimen analogiaosa ei ole kovin hyvä. Kuvassa on selvästi näkyvää pehmeyttä. Onko muilla tästä kokemusta?
Toinen mielenkiiintoinen juttu on, että profiloituani näytön LaCie Blue Eye 2:lla väriavaruus muodostui paljon suuremmaksi, kuin samalla näytöllä PC:ni kanssa.
Harrastan valokuvausta ja kuvien käsittely on iso osa käyttöäni. PC:ssä (n 3 v vanhaa tekniikka edustava) minulla on Photoshop CS 2 ja olen pärjännyt sillä aika mukavasti. Nyt asensin Tryout- version MacBookiin ja se oli pieni pettymys. Odotin kuitenkin ainakin jonkinmoista tehon lisäystä, mutta toisin kävi. Rosettan läpi käytettynä Photoshop pyörii aika raskaasti.
Kone menee heti alusta lähtien täysille kierroksille ja tuulettimet alkavat kohista. Tätä jatkuu käytännössä koko Photoshop- session ajan ja tuulettimet ovat todella kovaäänisiä peittäen vieressä käyvän PC:n äänet.
Lämpötila nousee maksimissaan 85 asteeseen, joka sinänsä on minulle samantekevää, kunhan kone kestää, tuulettimien ääni vaan ei ole erityisen miellyttävä. Tähän lämmönsäätelyyn liittyy prosessoritaajuuden jatkuva vaihtelu. Onko joku jo kehittänyt apuohjelman, millä taajus saadaan lukittua maksimiin? Jos kerran täytyy tuulettimia kuunnella, niin haluaisin varmistaa, että täysi potku on sitten myös saatavissa koneesta.
Photoshop- käyttöön PPC- kone lienee edelleen parempi. Tosin kokemuksia minulla ei niistä ole.
Siitä jäähdyttämisestä puheenollen: Ohjeissa puhutaan, että koneen pitäisi olla tasaisella alustalla, jotta jäähdytys pelaa koneen alla. Tämä ei oikein minun järkeeni mene. Tassut ovat hyvin matalat, alle jää ehkä millin rako. Sellaiseen väliin ei voi mitenkään syntyä tehokasta jäähdyttävä ilmavirtausta, vaan ilma toimii pikemminkin tehokkaana eristeenä. Jos halutaan hyvä jäähdytys, kannattaa tehdä alumiinista levy, jossa on reiät tassujen kohdalla. Näin kone saadaan tiiviisti levyä vasten. Sen kun maalaa vielä mattamustaksi, niin jäähdytys pelaa:)
Yksi kysymys vielä liittyen Bluetooth- hiireen. Minulla on Logitechin V270- hiiri, joka aika usein häviää sleep- tilan aikana. Mistäköhän johtuu ja onko parannuskeinoa?
Viesti Kirjoittaja Enjoy The Silence »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”