Jaa-a,eipä siihen taida mitään absoluuttista ratkaisua olla. Se kun riippuu pirulainen vielä lehdestäkin, toisissa lehdissä värit toistuvat huomattavasti paremmin kuin toisissa. Photoshopissa toki käytetään oikeita profiileita, jotka automaattisesti kompensoivat pisteenkasvun ja säätävät maksimivärimäärän, kuten nuo edellä mainitut profiilit. Tosin nekin taitavat tehdä sitä vähän turhan rajusti, eli vaalentavat vähän turhankin kanssa. Itse olen luottanut aika paljon numeroihin, siis cmykkiarvoihin.framerate kirjoitti:Mutta onko siis niin, että esim. työkseenkin sanomalehtimainoksia tekevät menevät ns. puolisokkonakokemuksen ja erehdyksen tuomalla voimalla, uncoated viuhkaa apuna käyttäen?
Itse luottaisin ehkä enemmän juuri vaikka tuohon photoshoppiin kun uncoated-viuhkaan. sehän on tarkoitettu päällystämättömälle paperille, ei niinkään sanomalehtipaperiin joka on vielä huokoisempaa.
Ja tuohon aiempaan PMS-värien käyttöön, että kun alkuvaiheessa määrittelee myös ne, niin jatkossa on huomattavasti helpompaa, kun pitää suunnitella esim. teippejä jne, tai vaikkapa paitapainatusta. Toki sen voi jälkeenpäinkin tehdä...