Pannaans tänne, kun tuolla Matkapuhelinpuolella on niin hiljaista
Eli pitäisi löytyä nopeasti ohjelma, jolla voi seurata GPRS-yhteydellä liikuteltuja datamääriä. Yhden järkevän ohjelman olen tähän mennessä löytänyt, mutta se oli maksullinen.
Kellään hyviä ehdotuksia?
EDIT: Tarkennetaan nyt vielä sen verran, että hakusessa on ohjelma Macille, joka laskee siirretyn datan määrän GPRS-puhelinta modeemina käytettäessä.
Viimeksi muokannut Legge, 21.6.2006 klo 14.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Legge kirjoitti:Pannaans tänne, kun tuolla Matkapuhelinpuolella on niin hiljaista
Eli pitäisi löytyä nopeasti ohjelma, jolla voi seurata GPRS-yhteydellä liikuteltuja datamääriä. Yhden järkevän ohjelman olen tähän mennessä löytänyt, mutta se oli maksullinen.
Itsekin etsin moista pitkään, mutta maksutonta ja hyvää ei tullut vastaan...vaidoin sitten Saunalahteen eikä ole enää tarvinnut datan määristä välittää.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Legge kirjoitti:Pannaans tänne, kun tuolla Matkapuhelinpuolella on niin hiljaista
Itsekin etsin moista pitkään, mutta maksutonta ja hyvää ei tullut vastaan...vaidoin sitten Saunalahteen eikä ole enää tarvinnut datan määristä välittää.
Ihan noin mielenkiinnosta, mitä datapalvelua käytät Sauniksella. Itsellä on tällä hetkellä Elisan datapaketti 25 Mt/kk neljällä eurolla. Harvemmin toisaalta minulla tuo 25 megaa ylittyy, mutta olisihan se kiva tietää, jos on raja tulossa vastaan laskutuskauden loppuvaiheessa. Muuten maksaa turhaanm toiset neljä euroa.
EDIT: Ernolle: Ei näy kännykän laskurissa Macilla liikuteltu data.
Laskuriin kertyvä siirtomäärä kiinnostaa myös minua,olen just nyt eka kertaa suoraan puhelimesta foorumilla.Siis EI tietsikan kautta. Tässähän voi helposti seurata lokia.Kun muutaman kerran tässä käväisin uusimpia juttuja tutkimassa,ei vielä kauheasti kertynyt .Mutta hei, on tää UPEETA! ......jotta terkut SUORAAN Noksun N80:stä 8)
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
amanita kirjoitti:Laskuriin kertyvä siirtomäärä kiinnostaa myös minua,olen just nyt eka kertaa suoraan puhelimesta foorumilla.Siis EI tietsikan kautta. Tässähän voi helposti seurata lokia.Kun muutaman kerran tässä käväisin uusimpia juttuja tutkimassa,ei vielä kauheasti kertynyt .Mutta hei, on tää UPEETA! ......jotta terkut SUORAAN Noksun N80:stä 8)
Juu, ei sitä dataa kauheasti kerry. Kannattaa laittaa vielä luurin selaimesta kuvien lataus pois päältä, niin kertyy vielä vähemmän.
amanita kirjoitti:Laskuriin kertyvä siirtomäärä kiinnostaa myös minua,olen just nyt eka kertaa suoraan puhelimesta foorumilla.Siis EI tietsikan kautta. Tässähän voi helposti seurata lokia.Kun muutaman kerran tässä käväisin uusimpia juttuja tutkimassa,ei vielä kauheasti kertynyt .Mutta hei, on tää UPEETA! ......jotta terkut SUORAAN Noksun N80:stä 8)
Juu, ei sitä dataa kauheasti kerry. Kannattaa laittaa vielä luurin selaimesta kuvien lataus pois päältä, niin kertyy vielä vähemmän.
Kiitos,enpä huomannutkaan!Ja Erno(en saa tästä tota kiepuraa sun päähäs) kyllä oivalsin mitä tarkoitit,mutta kai nää mahtuu samaan ketjuun!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Samoin mun vanha Nokia 6310i laskee dataa, vaikka mulla on kiinteähintainen GPRS, ettei tarvii.
Samoin mun vanha Nokia 6310i laskee dataa, vaikka mulla on kiinteähintainen GPRS, ettei tarvii.
Siis tässä on nimenomaan kyseessä ohjelma Macille, jolla näkisi datan määrän, kun puhelinta käyttää modeemina BT:n yli. Tarkensin nyt vielä asian tuohon ekaan postaukseenkin.
X Resource Graph näyttää käppyröitä ja tilastoja vaikka mistä resurssien käytöstä. Network-osiosta löytyy mm. total bandwith erikseen koneen käynnistyksestä ja ohjelman avaamisesta lähtien.
Ihan noin mielenkiinnosta, mitä datapalvelua käytät Sauniksella. Itsellä on tällä hetkellä Elisan datapaketti 25 Mt/kk neljällä eurolla. Harvemmin toisaalta minulla tuo 25 megaa ylittyy, mutta olisihan se kiva tietää, jos on raja tulossa vastaan laskutuskauden loppuvaiheessa. Muuten maksaa turhaanm toiset neljä euroa.
EDIT: Ernolle: Ei näy kännykän laskurissa Macilla liikuteltu data.
Käytössä on Saunalahden Dataetu 128, eli rajattomasti dataa aina nopeudelle 128 kbps ja 10€/kk.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Käytössä on Saunalahden Dataetu 128, eli rajattomasti dataa aina nopeudelle 128 kbps ja 10€/kk.
Minullakin on tuo Saunalahden dataetu 128. Parasta tuossa dataedussa on se, että vaikka liittymän periaatteellinen maksimidatanopeus on 128 kbit/s, niin data kuitenkin likkuu ainakin minulla 3G-verkkojen alueella helposti 330kbit/s, ja EDGE-verkoissakin 180kbit/s.
Suosittelisin PPP Genie nimisen ohjelman käyttöä, jos et ole sitä jo kokeillut. Sille voi pistää vaikka kuukausittaisen rajan (esim. 100Mt) josta se laskee alas sitten ja nollautuu kuukausittain.