Keskiviikkona sain ihka ensimmäisen läppärini ja Macbookin nimeltään <3.
Opettelua vaatii, mutta suuresti jäin ihmettelemään miten ihmeessä ruudun alaosaan ilmeisty i ruudun poikki menevä valkoinen viiva, jota en millään saa pois ?
Viiva menee dockin yläpuolella. Yritin ottaa screen shotin mutta jostain syystä viiva ei näy siinä :E http://koti.mbnet.fi/makaveli/kuvat/Picture%202.png
Voipi johtua koneen kuumenemisesta. Mulla ainakin iMacissa näyttöön jää selvät Mustat viivat ohjelmaikkunoiden reunoista aina kun kone lämpenee ja pysyy päällä tarpeeksi pitkään.
Jouna- kirjoitti:Voipi johtua koneen kuumenemisesta. Mulla ainakin iMacissa näyttöön jää selvät Mustat viivat ohjelmaikkunoiden reunoista aina kun kone lämpenee ja pysyy päällä tarpeeksi pitkään.
En oikein usko johtuvan kuumenemisesta kun aina kun koneen käynnistää niin viiva on siinä, aluksi sitä ei ollut mutta muistaakseni dvd toistoa kokeillessani viiva ilmeistyi siihen.
Kuulie kirjoitti:Yritin ottaa screen shotin mutta jostain syystä viiva ei näy siinä :E
Joka viittaa mielestäni siihen, että vika on raudassa (näytönohjain, näyttö). Eli ei muuta kuin kone vaihtoon...
Diagnoosi oli kuollut pikselirivi -> uusi näyttö menee 3-5 päivää että tulee takaisin :EE. Kovasti äijä väitti, että vain nettikaupoista ostetuilla tuotteilla on 7 päivän vaihto ja palautusoikeus, mutta sehän on täyttä bullshittiä .
Mutta en jaksanu alkaa tapella kun tiedän että uuden koneen saaminen kestää tuplasti tuon ajan .
Kuulie kirjoitti:Kovasti äijä väitti, että vain nettikaupoista ostetuilla tuotteilla on 7 päivän vaihto ja palautusoikeus, mutta sehän on täyttä bullshittiä .
Itseasiassa netistä ja postimyynnistä ostetuilla tuotteilla on 14 päivän "no questions asked"-tyyppinen palautusoikeus, kunhan tuotteita ei ole "otettu käyttöön", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Jos ostit jämyltä, niin vastaavaa oikeutta ei ole, mutta ei tarkoita etteikö myyjän täydy korvata jos on myynyt kakkaa lootassa.
Edit: Jämyt tietty saa tarjota omaan piikkiinsä minkälaisia palautusoikeuksia vain halajavat, kuten esim. verkkokauppa.com tekee. Ja siitä kudos heille.
Käsittääkseni, ostajalla on oikeus saada uusi tuote tai kaupan purkaminen, jos tuote on ollut jo käyttöön otettaessa rikki. Eli se ei siis ole rikkoontunut ostajalla, vaan jo ennen kuin hän on sen saanut.
Tässä ko. tapauksessa tuotehan oli kyllä aluksi ehjä, joten menettely lienee asianmukainen.