Onneksi näin ei hompussa, eihän?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja hakke »
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Saa nähdä, jos liika leijuminen vaikka koituis Applen turmioks.joonahe kirjoitti:Vahva brändi ja ylimielinen leijuminen on myös kaksiteräinen miekka. Applen käyttäjät ovat monesti vaativampia kuin keskimääräinen tietokoneen käyttäjä, osittain myös sen takia että Apple agressiivisesti väittää olevansa innovaattori vailla vertaa (Jobsin esittelytilaisuudet tai uudet Get Mac-mainokset). Mielestäni on myös plussaa, että tietokoneisiin liittyy vielä jotain tunnetta. Harmaat, tylsät laatikot ovat nykyään niin mitäänsanomattomia. Apple tuo paljon IT-alalle omalla ärsyttävällä/coolilla tyylillään.
Viesti Kirjoittaja Aries »
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Niin Jobs on paimen ja ketkä ovatkaan lampaita ;-) niin, ja kuka niitä Nikejä oiken edes haluaa pitää...Macchiavelle kirjoitti:Jaa-a pitääpä kokeilla, aletaan kehumaan Mikkisoftan tuotteita..
Katsotaan herääkö muilutus-mieliala? 8)
Apple tekee bisnestä siinä missä Mikkisoftakin, se on vain onnistunut brändäämisessä hyvin, tehnyt saman tietojenkäsittelylle, kuin mitä Nike teki lenkkeily ja kuntoilutuotteille.. Swoosh the Apple 8)
Viesti Kirjoittaja vivid »
Olen switcheri. 12 vuotta käyttänyt PC:tä ja siinäkin vain Windowsia. Vuoden verran harkitsin maccia ja ostin jopa uuden PC:n siinä välissä, mutta sitten lopulta ostin MacBookin. Tiikeri on kaunis ja omalla tavallaan helppo käyttää, mutta Applen markkinahype ja Apple-uskovaiset ovat saaneet ladattua sellaiset odotukset tämän koneen suhteen, että jälkikäteen ajatellen naurattaa, kuinka mikään tietokone olisi kyennyt täyttämään niitä. Mieli voi matkan varrella muuttua, mutta tällä hetkellä ajattelen, että tasan viimeinen mäkki, minkä ostan. Ehkä Applen mainonta puri Steveä nilkkaan tai sitten vuoden toinen kolmannes tekee loistavan tuloksen ja millään muulla ei ole väliä.Tuurihaukka kirjoitti:Saa nähdä, jos liika leijuminen vaikka koituis Applen turmioks.joonahe kirjoitti:Vahva brändi ja ylimielinen leijuminen on myös kaksiteräinen miekka. Applen käyttäjät ovat monesti vaativampia kuin keskimääräinen tietokoneen käyttäjä, osittain myös sen takia että Apple agressiivisesti väittää olevansa innovaattori vailla vertaa (Jobsin esittelytilaisuudet tai uudet Get Mac-mainokset). Mielestäni on myös plussaa, että tietokoneisiin liittyy vielä jotain tunnetta. Harmaat, tylsät laatikot ovat nykyään niin mitäänsanomattomia. Apple tuo paljon IT-alalle omalla ärsyttävällä/coolilla tyylillään.
Ei sillä, että mä toivoisin sitä. Mä oon vaan huomannu sen, että jonkin asian ylistäminen syö kiinnostusta.
Jos jotain tietokonetta tai autoa kehutaan tyyliin "A on paljon parempi kun B." tai "A:ssa on tämmösiä ominaisuuksia mitä B:ssä ei oo!", niin jossain vaiheessa siihen kyllästyy. Kun sitä hypetetään vielä lisää, niin se alkaa ärsyttämään.
Sen takia mä en tykänny noista Get a Mac-mainoksista. Niitä kattoessa tuli semmonen olo, että "Okei. Koska mä käytän PC:tä, niin mä oon tommonen tylsä vanha pieru, joka piirtelee kaavioita huvikseen. Mutta jos mä ostaisin Macin, niin musta tulis tommonen nuori jätkä, joka vaan tekee musaa ja kuvaa jotain perhetapahtumia. _b"
Kaikki eivät EHKÄ halua juoda samaa brandia kuin apple. Brändi-laatuja on moneen makuun. Samoin kuin mikkin konijakissa on hieman säröä, niin niin näyttää käyvän applen brandillekin - pientä etikoitumista on havaittavissa. Vai mistä muusta tuo topicin artikkeli kielii? En ole erityisen ylpeä / huolissani käyttämieni tuotteiden brandistä, koska en rakenna minäkuvaani niiden varaan ;-) Lukisin jopa Seiskaa, jos siinä olisi asiaa edes yhdelle aivosolulle. Silti en miellä Seiskan brandiä huonoksi - vain vahvaksi.matteus/2 kirjoitti:Microsoft varmasti käyttää mainontaan enemmän fyrkkaa kuin Apple kun jopa Suomen teeveessä pyörii mainoksia, kyse on vain brändäyksestä joka MS:lla on mennyt päin mäntyä jo todella pitkään.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Triviaa: Microsoftin viimeinen (hope so) Windows XP:tä promonnut "Start Something" sloganilla kulkenut mainoskampanja maksoi enemmän kuin mitä Apple on syytänyt rahaa koko OS X:n tähänastiseen kehitystyöhön.matteus/2 kirjoitti:Microsoft varmasti käyttää mainontaan enemmän fyrkkaa kuin Apple kun jopa Suomen teeveessä pyörii mainoksia, kyse on vain brändäyksestä joka MS:lla on mennyt päin mäntyä jo todella pitkään.
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Siitä että yksi toimittaja on päättänyt tehdä Apple -aiheisen jutun hieman toisesta näkökulmasta. Eikä tuo artikkeli mielestäni ole edes negatiiviseen sävyyn kirjoitettu, siinähän ykskantaan kehutaan Applen tuotteita ja markkinointia.Saltikov kirjoitti:Samoin kuin mikkin konijakissa on hieman säröä, niin niin näyttää käyvän applen brandillekin - pientä etikoitumista on havaittavissa. Vai mistä muusta tuo topicin artikkeli kielii?
Viesti Kirjoittaja Alien thunder »
Kyllä se vaikuttaa. Minua ärsyttää mainonnan naivius ja se kuinka typerinä ihmisä pidetää. No, ovat kai tutkineet että tämä linja vetoaa ihmisiin. Mutta mihin ihminen tarvitsee jotakin "tuotemerkkiä" pystyäksensä jäsentäämään omaa maailmankatsomustaan? Lätkä otsaan ja kuulut oman tien kulkijoihin tai eliittiin, laatua arvostaviin ihmisiin. Sorry, mainonta ei oikein iske.... tämäkään.Alien thunder! kirjoitti:Hyvä juttu ja ihan puhdasta asiaa. Applen markkinointihan on aivan mahtavaa, sitä ei voi kukaan kieltää. On turha todistella itselleen tai muille ettei se muka vaikuttaisi. Totta helvetissä se vaikuttaa!.
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Niin vaikuttaa. Eri asia on, miten vaikuttaa. Sä oot oikeessa, että nykyään suurin osa mainostajista pitää ihmisiä tyhminä p*skiaisina, jotka ostaa mitä vaan, kun tyrkytetään tarpeeks. Harmi vaan, kun ne ei oo vielä tajunnu sitä, että surkeilla mainoksilla ei saada asiakkaita. Esimerkkinä huonosta mainonnasta Air Finland ja sen 3 minuutin radiokidutuksetSaltikov kirjoitti:Kyllä se vaikuttaa. Minua ärsyttää mainonnan naivius ja se kuinka typerinä ihmisä pidetää. No, ovat kai tutkineet että tämä linja vetoaa ihmisiin. Mutta mihin ihminen tarvitsee jotakin "tuotemerkkiä" pystyäksensä jäsentäämään omaa maailmankatsomustaan? Lätkä otsaan ja kuulut oman tien kulkijoihin tai eliittiin, laatua arvostaviin ihmisiin. Sorry, mainonta ei oikein iske.... tämäkään.
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kaikilla tuotteilla on oma kohderyhmänsä ja yritykset käyttävät suuria summia tutkimukseen jonka perusteella tehdään juuri sellaisia tuotteita ja juuri sellaista mainontaa joka tuohon kohderyhmään tehoaa. Jos jokin mainos sinua ärsyttää niin se on todennäköisimmin merkki siitä että ko. tuotetta ei ole sinulle suunnattukaan.Saltikov kirjoitti:Kyllä se vaikuttaa. Minua ärsyttää mainonnan naivius ja se kuinka typerinä ihmisä pidetää. No, ovat kai tutkineet että tämä linja vetoaa ihmisiin.
Viesti Kirjoittaja Alien thunder »
Mä olen myös ollut huomaavinani jotain tuollaista. Ei mikään ihme toisaalta, rahaahan ne haluaa tehdä.matteus/2 kirjoitti:Applen viimeaikainen mainonnan linjaus on mielestäni hienovaraisesti siirtymässä marginaalista enemmän isojen massojen suuntaan.
Viesti Kirjoittaja telegram »
Niinpä ne mainoksetkin jakavat mielipiteitä. Minä näet vihaan Soneran ääliömäisiä mainoksia. Esim. sitä, missä P-P Petelius (aikamme kulunein tv-kasvo) istuu p****huussissa ja määkii vaimolleen ärsyttävällä, teennäisellä äänellä olevansa pankissa ja tekevänsä talletuksen. Vessahuumoria yhdistettynä kotimaisen sketsiviihteen 'huumorin' yhteen klassisista peruspilareista; muka hassulla äänellä määkimiseen.Tuurihaukka kirjoitti: Sen sijaan Soneralla on (mun mielestä) oikein kivat tv-mainokset.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja power »
On siinä kuvassakin mielestäni jotain pahasti vialla . Kuka valopää kuvauksissa keksi laittaa sen huussin rantaan? Ei kukaan täysijärkinen mökkitontin täyttäjä laita paskahuussia tontin paraatipaikalle, kalliisti maksetulle rannalle? Paikkaan, josta ne "talletukset" pääsevät miltei esteettä uimaveteen?Jamac kirjoitti:Ai, mutta eihän se siellä istu... Vaan äänistudiossa. Hiton halpaa mainonnantekoa kun kuvataan hiukan aikaa sopivaa huussia jossain mökillä (ei näyttelijöitä+kauheaa kuvaussählinkiä), ja sitten samaan kuvaan voidaan vuosikausia liittää vaikka kuinka paljon erilaisia spiikkauksia. Petelius vaan studioon ja uusi teksti vanhan kuvan päälle.telegram kirjoitti:Esim. sitä, missä P-P Petelius (aikamme kulunein tv-kasvo) istuu p****huussissa ja määkii vaimolleen ärsyttävällä, teennäisellä äänellä olevansa pankissa ja tekevänsä talletuksen.
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Viesti Kirjoittaja ERA »
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
No et ole tainnut paljon vesillä kulkea? On nimittäin tullut nähtyä useitakin paskahuusseja merinäköalalla.power kirjoitti:On siinä kuvassakin mielestäni jotain pahasti vialla . Kuka valopää kuvauksissa keksi laittaa sen huussin rantaan? Ei kukaan täysijärkinen mökkitontin täyttäjä laita paskahuussia tontin paraatipaikalle, kalliisti maksetulle rannalle? Paikkaan, josta ne "talletukset" pääsevät miltei esteettä uimaveteen?