Terevehdys kaikille!
Olen n. 1,5 vuotta harjoitellut iMac G5 koneen käyttöä ja olen siis siirtynyt Apple maailmaan samaan aikaan.
Sellainen kysymys on tullut esille että kun olen Preview ohjelmalla olen katsellut digikameran valokuvia niin aina uuden kuvan tullessa ruutuun se on noin 0,5 - 1 sekunnin teräväpiirtoinen mutta sitten se samenee???????
iPhoto on hieman hankala noin 20 000 valokuvan arkistointiin, jonka johdosta olen sitten käyttänyt perinteistä tallenustapaa kansitottain...
Onko parempia kuvankatselu ohjelmaa Applelle kellään suositella ja niin että se osaa myös kääntää kuvan ilman muuttamatta jpg formaatin pakkausastetta?
Preview ja kuvien sameus...
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Preview ja kuvien sameus...
Viesti Kirjoittaja korpipeikko »
-
Re: Preview ja kuvien sameus...
Viesti Kirjoittaja wec »
GraphicConverterkorpipeikko kirjoitti:Onko parempia kuvankatselu ohjelmaa Applelle kellään suositella ja niin että se osaa myös kääntää kuvan ilman muuttamatta jpg formaatin pakkausastetta?
-
Viesti Kirjoittaja marc »
Jos en aivan väärin muista, tuo on siis Preview-ohjelman ominaisuus jonka sai jostain kytkettyä pois päältä? Viisaammat apuun, sillä minäkin tulisin hyvin toimeen ilman tuota "pehmennystä".korpipeikko kirjoitti:Sellainen kysymys on tullut esille että kun olen Preview ohjelmalla olen katsellut digikameran valokuvia niin aina uuden kuvan tullessa ruutuun se on noin 0,5 - 1 sekunnin teräväpiirtoinen mutta sitten se samenee???????
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Ei sitä ainakaan ilman käyttiksen puukottamista saa pois, mutta noilla yllämainituilla softilla katselu onnistuu ilman pehmennystä (anti aliasing). GraphicConverter on shareware, CocoViewX ilmainen.marc kirjoitti:Jos en aivan väärin muista, tuo on siis Preview-ohjelman ominaisuus jonka sai jostain kytkettyä pois päältä?
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Kääntääkö CocoaViewX jpeg-kuvat häviöttömästi?matteus/2 kirjoitti:CocoViewX ilmainen.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Minusta se antialiasointi eli "sameneminen" tehdään Previewissä hyvin. Eihän se siinä sitä kuvaa oikeasti samenna, vaan pehmentää vain ruudulla muodostuvan rakeisuuden kun sitä kuvaa on zoomattu pienemmäksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Aliasing
Kuvien kääntö losslessinä taitaa onnistua ainakin iView Media Pro:lla, joka toki ei ole ilmainen
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Aliasing
Kuvien kääntö losslessinä taitaa onnistua ainakin iView Media Pro:lla, joka toki ei ole ilmainen
-
Viesti Kirjoittaja ei-zo »
nostetaanpa tätä hieman ylöspäin.. mahtaako joku tietää miten tuon pehmennyksen saisi puukotettua pois? olisi kiva nähdä valokuvat sellaisina kun ne on. tuo rakeisuuden häviäminen etenkin mustavalkokuvissa ärsyttää.
cocoviewx:llä katson nyt kuvia, mutta previewin käyttö olisi vaan x kertaa kätevämpää.
cocoviewx:llä katson nyt kuvia, mutta previewin käyttö olisi vaan x kertaa kätevämpää.

-
Viesti Kirjoittaja korpipeikko »
Tervehdys kaikille!
Todellakin tutkin sen verran anti-aliaisin toimintoa että sen saa pois preview:ssä mutta vain koskien pdf dokumentteja.
Harmillinen ominaisuus kuvien kohdalla, olisi todellakin hyvä jos sen voisi ON/OFF tarpeen mukaan vaihtaa.
Tarvii kokeilla ehdotettua ilmaisversiota katseluohjelmasta.
Todellakin tutkin sen verran anti-aliaisin toimintoa että sen saa pois preview:ssä mutta vain koskien pdf dokumentteja.
Harmillinen ominaisuus kuvien kohdalla, olisi todellakin hyvä jos sen voisi ON/OFF tarpeen mukaan vaihtaa.
Tarvii kokeilla ehdotettua ilmaisversiota katseluohjelmasta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka