Onko PC huono
-
Onko PC huono
Viesti Kirjoittaja CX »
-
Re: Onko PC huono
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Jos haluaa "pienellä rahalla" (vähintään) kolmeksi vuodeksi perustyökalun ja takuun sen toimivuudesta, kannattaa ostaa PC. Jos Macin muotoilu, ominaisuudet ja erilaisuus kiehtoo ja haluaa laittaa rahaa koneeseen ja ottaa sen hajoamiseen ja korjaamiseen liittyvät taloudelliset riskit, niin kannattaa ostaa Mac.CX kirjoitti:Forumia lukiessa pistää silmään kuinka hyvä Mac on ja PC on huono. Onko näin.
Tähän tulokseen olen itse tullut - omalla kohdallani.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja CX »

-
-
Viesti Kirjoittaja CX »
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
CX kirjoitti:Vuodesta -96 olen rakentanut itse koneeni ja tähän päivään mennessä tasan 3 osaa olen joutunut uusimaan.
Sulla on vähä tuollainen Pimp My Ride -meininki. Mä en todellakaan osaisi itse rakentaa tietokonetta ja kerran yritettiin kaverille instata Linuxia - oli niin vaikeaa että ei hommasta tullut yhtään mitään. Tunnustan kyllä että olen melko käsi tietokoneiden kanssa, mutta ammattini ei olekaan ruuvata tietsikoita tai ylläpitää niitä - minä vain käytän tietokoneita ja haluan että ne toimivat "out of the box" eikä niitä tarvi säätää.CX kirjoitti:Itsehän en käytä Windowsia vaan Linuxia sekä jonkun verran myös Mäkkiä.
Tietokoneet on vähän kun autoja - jos sulla on tilat ja taito niin varmasti saat mistä tahansa rassista itse rakennettua vaikka kuinka hienon ja toimivan menopelin, mutta jos osaamisesi on sitä luokkaa että et edes sytytystulppia osaa itse vaihtaa niin varmaan helpointa on hommata sellainen pirssi joka vain toimii eikä kysele.
-
Viesti Kirjoittaja CX »
Tosta enkunkielestä en tajua mitään. Minä kun näin ensimmäisen tietokoneen kun olin jo täyttänyt 45. Kantapään kautta olen opetellut ja varsinkin nyt eläkkeellä sitä aikaa on. Mutta tuossa ekassa viestissäni ei ollut kysymys käyttäjärjestelmästä vaan raudasta. Macin rauta on yhteensopivaa käyttiksen kanssa ja todennäköisesti myös laadukasta, ennenkuin se päästetään markkinoille. No, mokia sattuu mäkillekin, kuten viimeaikoina on saanut lukea. Mutta myös PC:lle saa laadukasta osaa, se vain vaatii tietämystä tai vähintään ottaa asioista selvää. PC:een puolesta puhuu myös toinen asia. Voin ostaa osan kerrallaan ja koota siitä juuri itselleni sopivan ja laittaa siihen juuri sen käyttiksen minkä haluan. Olisikin mielenkiintoista tietää kuinka Intelmäkin kanssa tuo onnistuu. Voinko koota oman mäkkini.
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Intel mäkkien ongelmissa on varmasti vinha peränsä, mutta tilannetta vääristää internetin käyttäjien yhä laajeneva verkostoituminen (blogit, foorumit ym) ja vielä päälle intel-koneiden saama todella laaja huomio. Kyllähän esim. G3 powermaceissa oli tietämäni mukaan aluksi paljon emolevyongelmia, samoin G5 iMaceissa.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Samaa rautaa se on Macissä ja PC:ssä. Samoista tehtaistakin taitaa koneet tulla. Rautapuoli on nykypäivänä niin kilpailutettua, että ei Applellä olisi mitään mahdollisuuksia käyttää jotain erilaista "laatuteknologiaa" tai kikkailuja. Kone pitää saada rakennettua muutamalla dollarilla, ja siihen muistit, kovalevyt ja prosessorit markkinoilta.CX kirjoitti:Macin rauta on yhteensopivaa käyttiksen kanssa ja todennäköisesti myös laadukasta, ennenkuin se päästetään markkinoille. No, mokia sattuu mäkillekin, kuten viimeaikoina on saanut lukea. Mutta myös PC:lle saa laadukasta osaa.
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
90% PC-käyttäjistä käyttää Windowsia...joten aika diktaattori Microsoft on PC-puolella...CX kirjoitti:Lukikohan kukaan ajatuksella tuota kirjoitustani. Jepe mainitsi pelien hyvän saatavuuden. Viestissäni kyllä kirjoitin että tietokone ei ole Windows. Pointtini olikin että PC mielletään usein Windows käyttiksellä toimivaksi. Jos/kun Windows toimii huonosti ei se tarkoita että PC on huono. Itsehän en käytä Windowsia vaan Linuxia sekä jonkun verran myös Mäkkiä. Mäkillä tätäkin kirjoittelen koska vaihtelu virkistää
Ja sitäpaitsi PC = Windows. Esimerkki 1. (Näitä on enemmänkin)
Hommasin äänikortin studiotyöskentelyyn, (en mitään erikoista ja kallista, vaan ihan perusriittävä kortti). Kortti toimii hyvin PC-koneessa ja siinä olevassa studio-ohjelmassa.
Asensin samaan koneeseen Linuxin (jakelulla ei niin väliä), kaikki muu (joka siis on peruskauraa) toimi hyvin paitsi tuota äänikorttia en saanut toimimaan. Tutkittuani ongelmaa muutaman viikon Linux-jakelijan "huollon" kanssa, päädyimme seuraavaan ratkaisuun. Ko. korttiin ei ole ajureita, koska kukaan ei niitä ole koskaan tehnyt... Voisin jatkaa samanlaista kertomusta, eri USB-laitteista (btw, näistä mainituista joka ikinen USB-laite toimii Macissa). Eli PC = Windows...
...ex-pc käyttäjä....
CX, Ihan hyvä että poikkeuksiakin lyötyy....teitä vaan tarvittaisiin PALJON enemmän....
-
Re: Onko PC huono
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Työmaalla (toisten koneilla) ja muualla joudun askartelemaan Windows-PC:llä. Ei sovi mulle, joten on ihan sama onko se PC hyvä tai huono.CX kirjoitti:Forumia lukiessa pistää silmään kuinka hyvä Mac on ja PC on huono. .
-
-
Viesti Kirjoittaja RedDelicious »
Tästä uskallan olla täsmälleen päinvastaista mieltä. Ja varsinkinHene1 kirjoitti:Minun työssäni PC on huomattavasti kätevämpi kuin Mac:) En voi kuvitella kuinka Macin kanssa pitäisi selviytyä 20+ yhtäaikaisen ohjelman kanssa. Windowsin taskbar on vain äärettömästi parempi monen softan hallitsemiseen kuin Macin dock.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
– – –
iMac QuadCore i5 21,5" Mid 2011, 2,7 Ghz, 16 GB, 1 TB, Mac OS X 10.11.6
MacBookAir M1, 13"
-
Viesti Kirjoittaja power »
…ja vaikka olisi ne 20+ ohjelmaa auki niinRedDelicious kirjoitti:Tästä uskallan olla täsmälleen päinvastaista mieltä. Ja varsinkinHene1 kirjoitti:Minun työssäni PC on huomattavasti kätevämpi kuin Mac:) En voi kuvitella kuinka Macin kanssa pitäisi selviytyä 20+ yhtäaikaisen ohjelman kanssa. Windowsin taskbar on vain äärettömästi parempi monen softan hallitsemiseen kuin Macin dock.+tab on joustavampi mäkissä.
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja Hene1 »
Esimerikiksi niin että ei tarvitse käyttää näppäimistöä ollenkaan.power kirjoitti:…ja vaikka olisi ne 20+ ohjelmaa auki niinRedDelicious kirjoitti:Tästä uskallan olla täsmälleen päinvastaista mieltä. Ja varsinkinHene1 kirjoitti:Minun työssäni PC on huomattavasti kätevämpi kuin Mac:) En voi kuvitella kuinka Macin kanssa pitäisi selviytyä 20+ yhtäaikaisen ohjelman kanssa. Windowsin taskbar on vain äärettömästi parempi monen softan hallitsemiseen kuin Macin dock.+tab on joustavampi mäkissä.
tab -yhdistelmällä ei edes tarvitse näpytellä koko litaniaa läpi, vaan voi hiirellä klikata rivistä haluamansa ohjelman aktiiviseksi. En näe miten Windowsin taskbar olisi yhtään kätevämpi tässä?
-
-
Viesti Kirjoittaja Hene1 »
Mutta jos 10 ohjelmaa on internet-selaimen varassa? Hiirikäytössä pitäisi siis turvautua exposeen ja jos siinä olis vielä 10 muutakin ohjelmaa käynnissä ja ruutu on 1280x1024 niin kyllä menis aika vaikeeksi. Taskbariin tulee jokaiselle selaimelle oma painike.RedDelicious kirjoitti:Tarviiko dockissa sitten?
Välilehtien käyttö olis tuollaisessa tilanteessa ehkä paras vaihtoehto, mutta ei silti läheskään niin tehokas tapa kuin hallita ohjelmia suoraan taskbarista. Töissä olen kokeillut välilehtiäkin.
-
Viesti Kirjoittaja pnuu »
IMHO kätevin vastaan tullut systeemi on virtuaalityöpöydät ja näille siirtymistä varten olevat näppäinyhdistelmät. Tämän jälkeen voi sitten valita työpöydän softista alt+tab taiHene1 kirjoitti:Esimerikiksi niin että ei tarvitse käyttää näppäimistöä ollenkaan.power kirjoitti:…ja vaikka olisi ne 20+ ohjelmaa auki niinRedDelicious kirjoitti: Tästä uskallan olla täsmälleen päinvastaista mieltä. Ja varsinkin+tab on joustavampi mäkissä.
tab -yhdistelmällä ei edes tarvitse näpytellä koko litaniaa läpi, vaan voi hiirellä klikata rivistä haluamansa ohjelman aktiiviseksi. En näe miten Windowsin taskbar olisi yhtään kätevämpi tässä?
Tällöin ei tarvitsisi siirtää kättä turhaan näppäimistöltä hiirelle

"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"
-
Viesti Kirjoittaja ballo »

iMac 27"
MacBook Pro 13"
Mac mini
iBook 12" (G3)
iPhone 3G
--------------------------------------------------------------
-
Viesti Kirjoittaja leoNico »
Mac = työkone
(näin yksinkertaisesti.)
Olen käyttänyt pc:llä ja macilla Adoben (ja ent. Macromedian) ohjelmia, photoshop, acrobat, freehand, flash, dreamweaver etc. ja Mac on vain yksinkertaisesti parempi (taas IMO).

Hene1 kirjoitti:...Windowsin taskbar on vain äärettömästi parempi monen softan hallitsemiseen kuin Macin dock...

Noh, jokaisella on omat mieltymykset..
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka