MacBook ja lisänäyttö
Keskustelua kannettavista
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook ja lisänäyttö
Viesti Kirjoittaja vipu »
Nonniin,
Tuommoinen Macbookki pitäis saada, mutta näyttöhän on aivan liian pieni musan työstöön (puolet ajasta menee scrollaukseen)
Lisänäyttö on tietenkin ratkaisu, mutta mietityttää tuo MB:n toiminta lisänäytön kanssa...
-Pitikö sen lisänäytön resoluution olla sama kuin MB:n näytössä jotta homma toimii?
-Onnistuuko käyttö sitten niin että jonkun ikkunan voi pitää auki MB:n näytössä ja käyttää isompaa näyttöä varsinaiseen editointiin/miksaukseen?
-Mikäs näyttö sitte olisi hyvä MB:n kaveriksi. Tällä kertaa hinnalla on suurin painoarvo koska grafiikkaan sitä ei tarvi...
-Onko kellään kokemuksia aivan uusimmista MacBookeista, iniseekö? kuumeneeko?
...vai onko ne aivan ihanii???
Tuommoinen Macbookki pitäis saada, mutta näyttöhän on aivan liian pieni musan työstöön (puolet ajasta menee scrollaukseen)
Lisänäyttö on tietenkin ratkaisu, mutta mietityttää tuo MB:n toiminta lisänäytön kanssa...
-Pitikö sen lisänäytön resoluution olla sama kuin MB:n näytössä jotta homma toimii?
-Onnistuuko käyttö sitten niin että jonkun ikkunan voi pitää auki MB:n näytössä ja käyttää isompaa näyttöä varsinaiseen editointiin/miksaukseen?
-Mikäs näyttö sitte olisi hyvä MB:n kaveriksi. Tällä kertaa hinnalla on suurin painoarvo koska grafiikkaan sitä ei tarvi...
-Onko kellään kokemuksia aivan uusimmista MacBookeista, iniseekö? kuumeneeko?
...vai onko ne aivan ihanii???
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Näytön reson ei tarvitse olla sama kuin MacBookissa, jos käytät extended desktoppia. Peilatessa sen pitää olla jos MB on auki. Jos MB on kiinni, ulkoiselle voi heittää niin suuren reson kun näyttö pystyy näyttämään (ja grafiikkakortti pystyy piirtämään).
Ikkunaa voi pitää auki MacBookissa ja käyttää isoa näyttöä työskentelyyn.
Ainakaan minun MB ei inise (tuskin kenenkään?) mutta kyllä se kuumenee jonkin verran.
Itse suosittelisin joko Applen omia näyttöjä tai sitten tätä LG Flatron L2000C 20" mikä minulla on käytössä.
Ikkunaa voi pitää auki MacBookissa ja käyttää isoa näyttöä työskentelyyn.
Ainakaan minun MB ei inise (tuskin kenenkään?) mutta kyllä se kuumenee jonkin verran.
Itse suosittelisin joko Applen omia näyttöjä tai sitten tätä LG Flatron L2000C 20" mikä minulla on käytössä.
iPhone 11
Apple Watch 8 41mm
Apple Watch 8 41mm
-
Oukei...
Kiitos.
Taas heräsi pari lisäkysymystä, koska aihe on minulle uusi. Tähän asti minulla on ollut käytössä vain yksi näyttö...
Jos ymmärsin oikein, extended desktop ja mirroring(peilaus) on siis kaksi eri moodia joissa ulkoista näyttöä voi käyttää???
Mitä eroa niissä on käytännössä?
Ja nimenomaan MB ois tarkoitus pitää auki.
Kiitos.
Taas heräsi pari lisäkysymystä, koska aihe on minulle uusi. Tähän asti minulla on ollut käytössä vain yksi näyttö...
Jos ymmärsin oikein, extended desktop ja mirroring(peilaus) on siis kaksi eri moodia joissa ulkoista näyttöä voi käyttää???
-
Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »
Mirroring = sama kuva/resoluutio molemmissa näytöissä (ei hyötyä normikäytössä)vipu kirjoitti:Jos ymmärsin oikein, extended desktop ja mirroring(peilaus) on siis kaksi eri moodia joissa ulkoista näyttöä voi käyttää???
Extended = työpöytä jatkuu toiselle näytölle, toinen näytöistä on "päänäyttö" johon käynnistyy ohjelmat ja jossa dock yms löytyy. (sulle fiksuin vaihtoehto) Tässä tilassa voi myös käyttää eri resoluutioita näytöissä.
MacBook Pro 2.5GHz / 4 GB / 250GB :: MacBook 2.0GHz White / 2GB / 200GB :: iPod nano 4GB (2G) :: iPhone 1.1.4
-
OK, Extended ja mirroring puoli selkis.
Mutta... Onko se nyt sitten saletti että tuo extended-moodi toimi MB:n kanssa no problemo?
Mulle nimittäin väitettiin että siinä on jotain ongelmaa, johtuen MB:n intgeroidusta näytönohjaimesta. Vai onko se resoluutio ongelma vain tuossa mirroring-tilassa?
...Sori jos tää menee jankkaamiseks![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mutta... Onko se nyt sitten saletti että tuo extended-moodi toimi MB:n kanssa no problemo?
Mulle nimittäin väitettiin että siinä on jotain ongelmaa, johtuen MB:n intgeroidusta näytönohjaimesta. Vai onko se resoluutio ongelma vain tuossa mirroring-tilassa?
...Sori jos tää menee jankkaamiseks
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Täällä pörrää MacBook (1280x800) + BenQ 20.1" TFT (1680x1050) mutkattomasti yhteen niin mirrorina kuin extendedinä, extended toki käytössä. Ihan kiva "telkkari" on kyllä kun kaverina on vielä Terratec Cinergy T2 =)vipu kirjoitti:OK, Extended ja mirroring puoli selkis.
MacBook Pro 2.5GHz / 4 GB / 250GB :: MacBook 2.0GHz White / 2GB / 200GB :: iPod nano 4GB (2G) :: iPhone 1.1.4
-
Pientä tarkennusta: jos MacBookin luukku on kiinni, voit saada suuremman reson ulkoiseen näyttöön kuin mikä on MB:ssä. Esim. itse pyöritän desktoppia 1600x1400 resolla ulkoisella näytöllä, ja MB:n luukku on alhaalla.Sam SalonenMirroring kirjoitti: sama kuva/resoluutio molemmissa näytöissä (ei hyötyä normikäytössä)
iPhone 11
Apple Watch 8 41mm
Apple Watch 8 41mm
-
Toimii kyllävipu kirjoitti:OK, Extended ja mirroring puoli selkis.

iPhone 11
Apple Watch 8 41mm
Apple Watch 8 41mm
-
Viesti Kirjoittaja mara »
Älä johda harhaan. Samat resot saa myös MacBookin luukun ollessa auki.heifetz kirjoitti:Pientä tarkennusta: jos MacBookin luukku on kiinni, voit saada suuremman reson ulkoiseen näyttöön kuin mikä on MB:ssä. Esim. itse pyöritän desktoppia 1600x1400 resolla ulkoisella näytöllä, ja MB:n luukku on alhaalla.Sam SalonenMirroring kirjoitti: sama kuva/resoluutio molemmissa näytöissä (ei hyötyä normikäytössä)
"Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 1920 x 1200 pixels on an external display, both at millions of colors"
-
Eipä muuten toimi (just testasin), jos mirroroinnin pistää päälle niin ulkoinen näyttö tipahtaa > 1280x800 eikä sitä saa muutettua > 1680x1050. Tuon tekstin kun lukee ajatuksella niin tulee tulokseen: MacBook tukee extended desktoppia (reso up to 1920x1200px) ja mirrorointia (samalla resolla kuin MacBookissa). Toki olisi paljon kivempi jos mirroroinnissakin saisi muutettua resoa, mutta kun vaan ei saa.mara kirjoitti:Älä johda harhaan. Samat resot saa myös MacBookin luukun ollessa auki.heifetz kirjoitti:Pientä tarkennusta: jos MacBookin luukku on kiinni, voit saada suuremman reson ulkoiseen näyttöön kuin mikä on MB:ssä. Esim. itse pyöritän desktoppia 1600x1400 resolla ulkoisella näytöllä, ja MB:n luukku on alhaalla.Sam SalonenMirroring kirjoitti: sama kuva/resoluutio molemmissa näytöissä (ei hyötyä normikäytössä)
"Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 1920 x 1200 pixels on an external display, both at millions of colors"
Kannen kun läppää kiinni ja herättää koneen nukkumasta niin toi reson vaihtaminen kyllä onnistuu vaikka on mirrori päällä, silloinhan koneen "päänäyttönä" on se ulkoinen näyttö.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Mulla ainaki firefox aukeaa tähän isompaan näyttöön aina. Olikohan niin, että yksinkertaisesti vain raahasin selainikkunan eka tähän isompaan ja sitten suljin ikkunan tässä isomassa, jolloin se nykyään aukeaa aina tähän.. isompaan. Oli mulla myös joku aika sitten eyetv silleen, että telkkari aukes automaattisesti isompaan näyttöön, kun macbookin herätti.Mysterious Erk kirjoitti:Saako macbookissa jonkun tietyn ohjelman aukeamaan automaattisesti lisänäytössä ja miten? Ettei tarvitsisi joka kerta raahailla ikkunoita näytöstä toiseen..
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka