Ossi kirjoitti:Uskaltaakohan tuota asentaa, kun just sain skannerinkin toimimaan? (konica/minolta elite 5400 II) Onko macissa peruutustoimintoa jos kokeilis?
Nimittäin käyttiksen uudistuessa on aina joku lisälaite jäänyt rannalle.
Asenna pois, mutta Minoltan ohjelmat ovat niin typeriä että ne joudut aina käyttispäivityksen jälkeen lataamaan uudelleen. Laita se Minoltan ajuri varmaan paikkaan
talteen sillä tuki on loppunut enkä enää löytänyt sivuilta minkäänmoista ajuria. Hyvä skanneri mutta pitää varmaan myydä pois sillä tuskin siihen enää saa tukea tiikerin jälkeen.
L. Sippu
PS. Novamedialta tullut uus plugini Nokian 9300:lle. Vanhahan lakasi jälleen päivityksen jälkeen toimimasta.
Taitaa kuitenkin olla kuvitelmaa. mutta jos openGL päivitykset ovat ainoastaan intelille, on ppc käyttäjilla ankeat ajat. Alkaa vanhojen koneiden tuki vähitellen unohtua. Voin toki olla väärässäkin.
Hyvin meni mullakin läpi mutta osasinkin pelätä, että Transparent Dock tekee ton mitä yleensäkin eli herjaa.
Tai oikeastaan se näyttäisi toimivan, mutta sanoo ettei ole yhteensopiva joten uskoltaako sitä nyt sitten käyttää? Tokalla kerralla käynnistäessä se ei edes herjannut mitään mutten en viitsinyt mennä kokeilemaan tehdä mitään muutoksia ettei Dock sekoa tai jotain.
Tuolla sivuillahan lukee, että "TransparentDock version 2.3.7 is compatible with the recently released Mac OS X Tiger 10.4.5.", mutta toimi hyvin 10.4.6.:llakin eli toimisiko sitten tälläkin?
Ja joku sanoi, että AcidSearch kuoli, mutta kyllä se mulla ainakin porskuttaa ihan entiseen malliin...
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
Jos pelkkä dockin läpinäkyvyys kiinnostaa, niin se hoituu myös cleardockilla. Ei ainakaan nuukahtanut päivityksessä, ja toimii myös inteleissä. Taitaa vaan tuo TransparentDock osata jotain muitakin temppuja?
Muffe kirjoitti:Periaatteessa voi ollakkin. Voihan olla että järjestelmään on sattunut joku virhe joka käynnistää tuulettimet juuri tuon tietyn asteen kohdalla mutta sammuttaa ne heti jolloin syntyy ammuminen. Yrittäkää ottaa selvää tuosta sitten.
No siitä tuo ammuminen varmasti johtuu, mutta se ei ole käyttöjärjestelmä joka niitä flektejä veivaa, vaan jokin Macbookin oma lämmönhallintajärjestelmä (tai näin ainakin vakaasti uskon, tietoa ei ole). Eli MacBook-spesifillä firmwarepäivityksellä tuosta varmaan jossain vaiheessa päästään lopullisesti.
Asentelin Software Updaten päivitykset joku ilta pari päivää sitten melkoisessa unenpöpperössä.. olikohan siinä joukossa jokin firmispäivitys? Kun tuntuu ettei kone ole ammuskellut enää samaan malliin.. Eilen yritti, mutta sitten ammunnasta tuli paljon hitaampaa ja se loppui heti alkuunsa. Ehkä plasebojuttuja vain.
MacAntti kirjoitti:Asennettu ilman ongelmia. Onkohan tuolle kuuluisalle Osoitekirjan synttäribugillekin vihdoin tehty jotain, koska nyt pystyn syöttämään syntymäpäiväksi muunkin kuin kuluvan kuukauden päivän. Wau!
Minä en pysty Mistäköhän johtuu? Ei auta, vaikka kirjoittaa oikean kuukauden...
joojoo kirjoitti:Jos pelkkä dockin läpinäkyvyys kiinnostaa, niin se hoituu myös cleardockilla.
Kiitos, joojoo, hyvästä vinkistä. Olen jo tässä pari kuukautta odotellut että Transparent Dock tulisi Intel Macille. Mutta eipä tarvitse enää odotella että saisi läpinäkyvän Dockin. Jes!
nikoh kirjoitti:No siitä tuo ammuminen varmasti johtuu, mutta se ei ole käyttöjärjestelmä joka niitä flektejä veivaa, vaan jokin Macbookin oma lämmönhallintajärjestelmä (tai näin ainakin vakaasti uskon, tietoa ei ole). Eli MacBook-spesifillä firmwarepäivityksellä tuosta varmaan jossain vaiheessa päästään lopullisesti.
Käyttis niitä säätelee, sen huomaa esim. siitä että kun boottaa single user modeen niin tuulettimet huutaa koko ajan täysillä, se taas puolestaan kuulemma johtuu siitä että tuulettimia kontrolloivaa käyttispalikkaa ei ole ko. moodissa ladattuna.
Näin ainakin olen antanut itselleni kertoa, korjatkoon joku jos olen väärässä.
Intel Mac Miniin meni suuremmitta pulmitta. AirPort-päivitys näytti vaativan keychain-muutoksien lupailusta huolimatta WPA-verkon salasanan uudelleensyötön, ts. pois preferred networks -listasta ja uudelleen luonti. Sitten meni taas verkkoon kiltisti.
Joo, toi ClearDock kyl toimii mut miten sitä saa säädettyä ja mistä?
Tuolla sivuilla nimittäin sanotaan "ClearDock can also colorize your Dock background instead of removing it" mutten keksi miten. Haluisin just nimenomaan jonkun siistin värin sinne taustalle. ClearDock.ape vaan pyytää ohjelmaa millä se avataan...?
Edit. Lisäksi noi kolmiot jotka kertoo mitkä ohjelmat on päällä on mustia eikä näy mun taustakuvalla juurikaan. Niitäkin pitäisi saada jostain säädettyä.
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
Nätti-Nikke kirjoitti:Päivitys toi mukanaan kahden sormen klikkauksen 15 tuumaseen Macbook Prohon!!!!!
Miten tuo "kahden sormen klikkaus" toimii? Ja mun iStat Nano ei näytä koneen lämpötiloja? Onko jotain toista witkutinta, josta ne näkis? Perstuntuma on ainakin se, että kone HUOMATTAVASTI viileämpi.
EDIT: nooh, olimpa tumpelo. Tuo kahden sormen klik piti käydä ruksaamassa päälle ennen kuin se rupesi toimimaan...
takapuoli meni...intel iMac meni jumiin päivityksen aikana...ja nyt sitten imutetaankin uudelleen asennuksen jälkeen 218 megan tiedostoa 10.4.4.:stä 10.4.7:aan. Voi tätä autuutta...Powerbook nielaisi päivityksen nikottelematta.
matteus/2 kirjoitti:Käyttis niitä säätelee, sen huomaa esim. siitä että kun boottaa single user modeen niin tuulettimet huutaa koko ajan täysillä, se taas puolestaan kuulemma johtuu siitä että tuulettimia kontrolloivaa käyttispalikkaa ei ole ko. moodissa ladattuna.
Näin ainakin olen antanut itselleni kertoa, korjatkoon joku jos olen väärässä.
MacBookeista en tiedä, mutta ainakaan tässä PowerBookissa ei huuda tuulettimet single-user moodissa sen enempää kuin normaalimoodissakaan...
MacBook Pro 17" 2.4GHz (Santa Rosa) / 2GB RAM / 160GB HD / OS X 10.6.4
iPhone 3G / iOS4