Millä ohjelmalla olisi näppärä vääntää käyntikortteja? Onko kenelläkään kokemuksia Belight softwaren Business Card Composerista tai muista vastaavista?
Ohjelma tulisi henkilölle, joka itse tykkäisi kortteja vääntää. Kortteja tulosteltais itse, sekä välillä varmaan painettaisiinkin, joten suht. koht. tolkuissaan olevia tiedostoja pitäisi saada myös ulos. Kantavana ideana on juuri tuo itse tekeminen, joten touhun ulkoistaminen ei ole vaihtoehto. Samoin Illustrator ja muut "kalliit & vaikeat" softat eivät tähän tilaukseen sovellu.
Millä tekisi käyntikortteja?
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Millä tekisi käyntikortteja?
Viesti Kirjoittaja TommiK »
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Tein kerran yhdelle asiakkaalle pdf-pohjan johon oli ladottu arkki täyteen tyhjiä käyntikortteja. Nimen, tittelin yms. kohdalle tein lomakekentän johon asiakas sitten naputteli haluamansa tiedot. Kaikki grafiikka, logot yms. olin tehnyt pohjaan valmiiksi eikä niihin päässyt vahingossakaan käsiksi enää acrobatissa. Toimi myös ilmaisella readerilla.
Em. asiakas tulosteli kortteja digipainossa. Offset saattais tuottaa tuollaisella systeemillä hieman päänvaivaa, rippi kun ei yleensä hirveesti tykkää lomakekentistä.
Em. asiakas tulosteli kortteja digipainossa. Offset saattais tuottaa tuollaisella systeemillä hieman päänvaivaa, rippi kun ei yleensä hirveesti tykkää lomakekentistä.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja Troubleman »
Suosittelen kuitenkin että tuo henkilö hankkisi ja opettelisi jonkun oikean, "vaikean" ja "kalliin" piirtelyohjelman, koska sen oppimisesta on paljon enemmän hyötyä pitemmällä tähtäimellä. Tuommoisen erikoisohjelman opetteleminen on vähän kuin opettelisi autokoulussa ajamaan vain yhdenmerkkisellä autolla.
Voitko kertoa lisää tuon henkilön motivaatioista ym.? Suomessa on muuten painopaikkoja joissa voi tilata käyntikortteja joiden henkilötiedot voi päivittää netitsekin.
Voitko kertoa lisää tuon henkilön motivaatioista ym.? Suomessa on muuten painopaikkoja joissa voi tilata käyntikortteja joiden henkilötiedot voi päivittää netitsekin.
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Motivaationa olisi lähinnä itse tekemisen riemu. Niimpä veikkaan että kortteja ei tehtäis vaan yhdenlaisia vaan ulkonäköäkin pitäisi päästä muokkaamaan. Se on tietysti tekijän motivaatiosta kiinni, kuinka paljon siihen suunnitteluun ja työkaluihin haluaa panostaa. Tavoitteena ei ole ammattimainen korttien vääntö vaan ennemminkin kiinnostus. En mä tiedä voiko tollasta harrastukseks sanoa
Sehän noissa kevyemmissä softissa arveluttaa, että onko painoilla herne nenässä niiden tuottamien tiedostojen kanssa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sehän noissa kevyemmissä softissa arveluttaa, että onko painoilla herne nenässä niiden tuottamien tiedostojen kanssa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Mä olen tehnyt kortit photarilla. Photariin kortinkokoinen pohja ja siihen lätkiii tekstit ja kuvat niin kuin haluaa. Sitten olen laittanut A4:lle kortteja niin paljon kuin mahtuu (muistaakseni 8 kp)l ja lähettänyt ifille ja tilannut niitä A4 arkin kokoisina matta arkkeina ja leikkurilla leikellyt. Laatu on ollut riittävää ainakinitselle ja isälle. Moni tuollaisen kortin saanut on katsonut, että näkyypä kortissa olevat kuvat komeasti ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
No me ainakin tulostetaan "kopiokoneella". Tosin Xerox pitää tuota jonain ihan muuna.juuhanna kirjoitti:Ai että kopiokoneella tulostaen vai?PowerMac kirjoitti:Osta 250 g paperia ja tulosta kopiokoneella. Ei nouse kenekään verenpaine reprossa.

-
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ei taivu yhtä hyvin, mutta taipuu kyllä. Mustesuihkareiden hyvät valokuvauspaperithan ovat nimenomaan 250 grammaisia (tai jopa paksumpiakin) ja ainakaan minä en ole vielä törmännyt yhteenkään mustesuihkariin, josta ne eivät menisi läpi.Glen kirjoitti:Kyllähän toi 250g on jo niin paksua, että monestakaan mustesuihkarista ei mene läpi. Kun osa pyöräyttää jopa 180 astetta, eikä tuo ihan yhtä helposti taivu kuin normi 80g kopiopaperi.
-Harri
-
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
Sitten olemme törmänneet erilaisiin mustesuihkareihinharri kirjoitti:Ei taivu yhtä hyvin, mutta taipuu kyllä. Mustesuihkareiden hyvät valokuvauspaperithan ovat nimenomaan 250 grammaisia (tai jopa paksumpiakin) ja ainakaan minä en ole vielä törmännyt yhteenkään mustesuihkariin, josta ne eivät menisi läpi.
-Harri

Jos sitten haluaa pikkasen erikoisemman paperin sinne, niin voi siinä käyttää vaikka jotain pakotettua kartonkia.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka