Eilen sitten sain uuden MacBookin ja nyt olen ohjelmia etsimssä ja lataamassa. Ongelmat ovat.
1. olen ladannut VLC ja Mplayerin, mutta silti 3/4 osaa videoista ei näy. Tiedostopäätteet on Avia, Wma, jne jne, Äänet saan kuulumaan kaikista videoista, mutta kuvaa en saa näkymään. Olen lukenut täällä olevaa keskustelua, mutta vain 1 topic löytyi haulla. Onko mitäään FFDSHOW tyylistä codecia macille?
2. Tällä hetkellä olen asentanut edellisten ohjelmien lisäksi Messengerin, mutta voinko käyttää kahta messngeriä yhtäaikaa? siis jos kyseessä on eri osoitteet? Winkussa tämä onnistu. Mitäs muuta koneelle kannattaa asentaa? Omenamehua olen katsellut, mutta sormi menee suuhun. Tunne on kuin olisi aloittanut uudelleen ATK alaa opiskelemaan. Mitään ei oikein osaa.
Kone on kyllä hiljainen kuin mikä, mutta lämpimänä se käy. 13.3 tuuman ruutu vaatii totuttelua 15 tuumaisen jälkeen.
Uusi MacBook ja läjä ongelmia
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uusi MacBook ja läjä ongelmia
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Re: Uusi MacBook ja läjä ongelmia
Viesti Kirjoittaja Castillo »
Kokeile vielä nämäkin: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... highlight=M.P.T kirjoitti:Eilen sitten sain uuden MacBookin ja nyt olen ohjelmia etsimssä ja lataamassa. Ongelmat ovat.
1. olen ladannut VLC ja Mplayerin, mutta silti 3/4 osaa videoista ei näy. Tiedostopäätteet on Avia, Wma, jne jne, Äänet saan kuulumaan kaikista videoista, mutta kuvaa en saa näkymään. Olen lukenut täällä olevaa keskustelua, mutta vain 1 topic löytyi haulla. Onko mitäään FFDSHOW tyylistä codecia macille?
Mac Studio M1 Ultra 64GB
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja wec »
WMA, WMV ja Windows Media pakatut .avi-tiedostot avautuvat QuickTimella, kunhan asennat tämän kodekin:M.P.T kirjoitti:olen ladannut VLC ja Mplayerin, mutta silti 3/4 osaa videoista ei näy. Tiedostopäätteet on Avia, Wma, jne jne, Äänet saan kuulumaan kaikista videoista, mutta kuvaa en saa näkymään. Olen lukenut täällä olevaa keskustelua, mutta vain 1 topic löytyi haulla. Onko mitäään FFDSHOW tyylistä codecia macille?
flip4mac
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Eilen kun koitin niin ei pystynyt vielä Flippiä asentamaan intel koneisiin. Mutta jos jotain betaa koittaa niin ehkä toimii ?wec kirjoitti:WMA, WMV ja Windows Media pakatut .avi-tiedostot avautuvat QuickTimella, kunhan asennat tämän kodekin:M.P.T kirjoitti:olen ladannut VLC ja Mplayerin, mutta silti 3/4 osaa videoista ei näy. Tiedostopäätteet on Avia, Wma, jne jne, Äänet saan kuulumaan kaikista videoista, mutta kuvaa en saa näkymään. Olen lukenut täällä olevaa keskustelua, mutta vain 1 topic löytyi haulla. Onko mitäään FFDSHOW tyylistä codecia macille?
flip4mac
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
flip4Mac auttoi ja toimi, mutta miksi toi QuickTime katkoo videoita? näyttää vaikka 30s ja jana menee loppuun ja sitten odottaa hetken ja jana menee alkuun ja video jatkuu, Erikoista sinänsä. Onkohan videot koottu joistain clipeistä kun se noin tekee? Pieni, mutta rasittava ongelma. Nyt pitää alkaa sitten testaamaan näkyykö kaikki mahdolliset videot ja musiikit. Näitä ennen pitää opetella nimeämään kansio
Menee varmaan vuosi tai toinen ennen kuin tätä osaa käyttää kuin winkkua. Ihmeen hyvin 512Megaa riittää kaikkeen
2gigaa muistia ja paraller on seuraavat investoinnit. Vai onko joku freeware ohjelma olemassa?
Törkeän kuuma tämä edelleen on, mutta ei ainakaan ranteet jäädy
Touchpad on mielestäni liian leveä. Tulee vika hipaisuja. Hiirikin on kyllä nyt käytössä, mutta se tahtoo unohtua
Takuulaajennuksen tein tänään puhelimitse, joten kaikki on varmaan kunnossa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Törkeän kuuma tämä edelleen on, mutta ei ainakaan ranteet jäädy

5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka