Specsit:
- MacBook Pro 15" Retina Mid 2012
- 2,3GHz Quad-core Intel Core i7
- 256GB SSD
- 8GB 1600MHz RAM
- Intel HD Graphics 4000
- Viallinen Nvidia GT650M (1GB GDDR5)
- Näyttö on vaihtonäyttö vuotta uudemmasta 2013 mallista, joten web-kameran liitin on erilainen eikä siksi kamera toimi.
- Alkuperäinen akku (macOS ilmoittaa satunnaisesti Service Battery, eli akku kestää päälle tunnin kevyellä käytöllä ja sammuu vaikka prosentteja jäljellä)
macOS Catalina 10.15
Ostettu 2017 käytettynä ja toimivana. Käytin 3 vuotta, kunnes keväällä alkoi iskeä Kernel Panicit jotka viittasivat GPU ongelmaan ja ongelmia käynnistäessä, jos käynnistys näytönohjaimena Nvidia (esim. yhdistettynä ulkoiseen näyttöön). Näissä tyyppivikana että näytönohjaimen BGA-liitokset irtoilevat ajan ja lämmön myötä. Jos kokemusta BGA-reflowsta niin hyvä korjauskohde. Itse en lähde "uunittamaan" kun ei ole aiempaa kokemusta. Netistä saattaa myös löytyä tietoa kuinka poistaa viallinen GT650M käytöstä softassa ja käyttää integroitua Intelin grafiikoita kuten surullisenkuuluisissa 2011 15" dGPU-malleissa, mutta en ole itse tähän tarkemmin perehtynyt. Vaihdoin vanhat lämpötahnat parempiin koneen hankkiessa v. 2017.
Käytön jälkiä löytyy, mutta ne voit tarkistaa itse kuvista. Linkin takaa kansiossa löytyy myös alkuperäinen myynti-ilmoitus vuodelta 2017 kun ostin läppärin:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Gkd2O6mSbZ
Paketti sisältää:
MacBook Pro:n
85W MagSafe 2 -laturin pitkällä johdolla (tai halutessaan lyhyellä seinäpistokkeella)
15” suojakotelon
Koska en osaa arvoida hintaa vian takia niin lähtöhintana 100€. Hinnankorotukset minimissään 5€ välein. Huutokauppa sulkeutuu sunnuntaina 26.7.2020 klo: 23.59 tai 10 minuuttia viimeisen tarjouksen jälkeen. Kaikki tarjoukset viestiketjuun. Mahdolliset postikulut maksaa ostaja. Kysyttävät tai kopiot kernel paniceista YV:llä.
Maksutapa: Tilille, MobilePay tai käteinen
Toimitustapa: Posti tai ostaja noutaa