päivitin mbp:hon 10.4.7 eilen ja alkoi ongelmat. safari ei toimi automaattisesti vaan joudun avamaan internet yhteyksiä ja ottaamaan airportin pois päältä, yms saikkaamista.
toiseksi spotlight on mykkä, ei löydä kertakaikkaan mitään...
että ottaa päähän
osaako joku auttaa
spotlight ei toimi....
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
spotlight ei toimi....
Viesti Kirjoittaja raijamarja »
Mac Book Pro 1,83 GHz Intel Core DUO 512 MB DDR2 SDRAM
-it's clearly a budget. it's a lot a numbers in it- george w. bush-
-
Viesti Kirjoittaja dev null »
Oletko jo kokeillut korjata oikeudet Levytyökalulla?
Combo-päivityksen asentaminen saattaa auttaa: http://www.apple.com/support/downloads/ ... intel.html
Combo-päivityksen asentaminen saattaa auttaa: http://www.apple.com/support/downloads/ ... intel.html
-
spotlight ei toimi....
No se levytyökalu....
tämä mun power book pro (mBp) on mun toinen powerbook läppärini.
Mielestäni siinä edellisessä oli levyllä mukana levytyökalu, liekö nytkin. käyttöjärjestelmä oli asennettuna, joten en ole levyjä siksi uskaltanut edes laittaa koneeseen, kun pelkään isompia katastrofeja..
ja kunspotlight ei toimi niin en löydä sitä laitteistosta.
tämän laitteen kanssa olen kyllä rohkea...
alan etsiä sitä levytyökalua, katson ensin mitä mac ohjeet sanoo
kiva kun eilen löysin nämä sivut....
tämä mun power book pro (mBp) on mun toinen powerbook läppärini.
Mielestäni siinä edellisessä oli levyllä mukana levytyökalu, liekö nytkin. käyttöjärjestelmä oli asennettuna, joten en ole levyjä siksi uskaltanut edes laittaa koneeseen, kun pelkään isompia katastrofeja..
ja kunspotlight ei toimi niin en löydä sitä laitteistosta.
tämän laitteen kanssa olen kyllä rohkea...
alan etsiä sitä levytyökalua, katson ensin mitä mac ohjeet sanoo
kiva kun eilen löysin nämä sivut....
-
Re: spotlight ei toimi....
Viesti Kirjoittaja mercury »
Levytyökalu löytyy kun avaat kovalevyn (Macintosh HD tjsp) Finderissa ja navigoit siellä Ohjelmat-kansioon, sitten Lisäohjelmat kansioon sen sisällä.
-
spotlight ei toimi....
no nyt on levytyökalu löytynyt ja tarkastus tehty
taltiot on kunnossa....
joten... mitähän mie sitten kokeilisin. sain ohjeen päivittää combo jotain, mutta nyt mulla on i pod latuussa niin en vielä mene sinne päivityksiin...
ojjoi on tämä haastavaa mutta kun spotlight on niin ihana. eilen illalla se hetken näytti kaikki mutta sitten uuden käynnistyksen jälkeen mykistyi..
onko filemakerilla asian kanssa jotain tekemistä. latasin sen ja silloin spotlight hetken toimi, mutta sammui sitten.
mulla on muistikuva että ed. versiossa file maker olisi ollut ohjelmakansiossa nyt ei ole kuin tämä lataamani fileMaker 8 . en olisi päivittänyt 10,4.7 jos olisin arvannut
taltiot on kunnossa....
joten... mitähän mie sitten kokeilisin. sain ohjeen päivittää combo jotain, mutta nyt mulla on i pod latuussa niin en vielä mene sinne päivityksiin...
ojjoi on tämä haastavaa mutta kun spotlight on niin ihana. eilen illalla se hetken näytti kaikki mutta sitten uuden käynnistyksen jälkeen mykistyi..
onko filemakerilla asian kanssa jotain tekemistä. latasin sen ja silloin spotlight hetken toimi, mutta sammui sitten.
mulla on muistikuva että ed. versiossa file maker olisi ollut ohjelmakansiossa nyt ei ole kuin tämä lataamani fileMaker 8 . en olisi päivittänyt 10,4.7 jos olisin arvannut

-
Viesti Kirjoittaja freemem »
uudelleenkäynnistys voi herättää spotlight palvelun, jos lähtee toimimaan niin tarkkailet sitä missä vaiheessa se sammuu, eli jos sammuu vaikka sen filemakerin käynnistyksen jälkeen tmsraijamarja kirjoitti:no nyt on levytyökalu löytynyt ja tarkastus tehty
taltiot on kunnossa....
-
spotlight ei toimi....
dev null
Suurkiitos ohjeesta, Combo päivitys oli avain
Olin muistikuvissani oikeilla jäljillä sikäli, että fileMaker ja combon ikoni
muistuttavat tisiaan ja eilisen päivitykselkeen se ikoni hävisi
Olen onnellinen...
Suurkiitos ohjeesta, Combo päivitys oli avain
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olin muistikuvissani oikeilla jäljillä sikäli, että fileMaker ja combon ikoni
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Olen onnellinen...
-
spotlight ei toimi....
nuolasin ennenkuin tipahti
lyhyeksi jäi tämä ilo, lakkasi taas spotlight toimimasta
lyhyeksi jäi tämä ilo, lakkasi taas spotlight toimimasta

-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Spotless niminen ohjelma auttanee sinua - ongelma lienee Spotlightin hakuindeksi joka on jotenkin sekaisin. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26842
Kun olet ladannut ohjelman, käynnistä se ja odota että 15 sekuntia kestävä mainosikkuna häipyy. Sitten saat jotakuinkin seuraavan ikkunan eteesi

Valitse Macintosh HD (tai mikä ikinä onkaan koneesi kovalevyn nimi) ja valitse Delete Entire Index Directory. Sitten käynnistät koneen uudestaan ja annat Spotlightin tehdä työnsä (eli se uudelleenindeksoi koneesi sisällön). Tässä menee tovi, mutta toivottavasti sen jälkeen toimii!
Kun olet ladannut ohjelman, käynnistä se ja odota että 15 sekuntia kestävä mainosikkuna häipyy. Sitten saat jotakuinkin seuraavan ikkunan eteesi

Valitse Macintosh HD (tai mikä ikinä onkaan koneesi kovalevyn nimi) ja valitse Delete Entire Index Directory. Sitten käynnistät koneen uudestaan ja annat Spotlightin tehdä työnsä (eli se uudelleenindeksoi koneesi sisällön). Tässä menee tovi, mutta toivottavasti sen jälkeen toimii!
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Spotlightin toimimaan saamiseksi voisi vielä kokeilla sen asetusten nollamista poistamalla asetustiedosto. Tee näin:
- mene kotihakemistoosi (kansio jolla on käyttäjäsi nimi) esimerkiksi painamalla Finderissa shift+omppu+H
- avaa sieltä kansio Library (suomiversiossa Kirjasto)
- avaa Kirjastosta kansio Preferences
- etsi sieltä tiedosto "com.apple.spotlight.plist" ja vedä se työpödälle
- käynnistä kone uudelleen
Testaa.
Jos ongelma ei poistu, voit palauttaa vanhat asetukset vetämällä asetustiedosto työpöydältä takaisin samaan paikkaan jossa se oli ja käynnistämällä koneen uudelleen.
- mene kotihakemistoosi (kansio jolla on käyttäjäsi nimi) esimerkiksi painamalla Finderissa shift+omppu+H
- avaa sieltä kansio Library (suomiversiossa Kirjasto)
- avaa Kirjastosta kansio Preferences
- etsi sieltä tiedosto "com.apple.spotlight.plist" ja vedä se työpödälle
- käynnistä kone uudelleen
Testaa.
Jos ongelma ei poistu, voit palauttaa vanhat asetukset vetämällä asetustiedosto työpöydältä takaisin samaan paikkaan jossa se oli ja käynnistämällä koneen uudelleen.
-
Tein sillä tavalla, että päivitin combon uudelleen ja vein sen sitten HD:lle (combo ikoni jäi eka kerralla työpöydälle ja seuraavan avaamisen jälkeen oli sieltä poistunut)
nyt kun olen räplännyt konetta kiinni ja auki niin tuntuisi spotlight toimivan.
tuo mercuryn idea kirjaston preferenssien kautta on hyvä. Aiemmassa titaniumissa oli välillä wordin menut pois (kai joku virus) ja silloin mulle opetetttiin tuon tyyppinen korjaus.
safari mulla ed. juonittelee. eli mun on aina ensin sammutettava airport ja sitten se käynnistettävä ja samassa yhteydessä avattava internet. olen talon sisäiseesä verkossa jossa verkossa on myös pc.
ennen päivitystä safari aukesi vain klikkaamalla docista nyt täytyy nuo polut käydä läpi-
vähän tympäsee
Kokeilin mercuryn antamaa ohjetta ottamalla safarin preferenssistä työpöydälle, mutta se ei auttanut ongelmaan.
haluan kiittää kaikkia mulle vastanneita. olen rohkaistunut itse kokeileen korjauksia ja päivityksiä![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
nyt kun olen räplännyt konetta kiinni ja auki niin tuntuisi spotlight toimivan.
tuo mercuryn idea kirjaston preferenssien kautta on hyvä. Aiemmassa titaniumissa oli välillä wordin menut pois (kai joku virus) ja silloin mulle opetetttiin tuon tyyppinen korjaus.
safari mulla ed. juonittelee. eli mun on aina ensin sammutettava airport ja sitten se käynnistettävä ja samassa yhteydessä avattava internet. olen talon sisäiseesä verkossa jossa verkossa on myös pc.
ennen päivitystä safari aukesi vain klikkaamalla docista nyt täytyy nuo polut käydä läpi-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Kokeilin mercuryn antamaa ohjetta ottamalla safarin preferenssistä työpöydälle, mutta se ei auttanut ongelmaan.
haluan kiittää kaikkia mulle vastanneita. olen rohkaistunut itse kokeileen korjauksia ja päivityksiä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka