Akiki kirjoitti:Tossa aiemmin jo kyselinkin että saako macbookissa jostain säädettyä mitä tapahtuu kun laittaa näytön kiinni kun haluaisin että kone sammuttaisi vaan näytön eikä menisi kokonaan nukkumaan?
Hiiri ja/tai näppis kiinni koneeseen. niin se on siinä.
Akiki kirjoitti:Tossa aiemmin jo kyselinkin että saako macbookissa jostain säädettyä mitä tapahtuu kun laittaa näytön kiinni kun haluaisin että kone sammuttaisi vaan näytön eikä menisi kokonaan nukkumaan?
Hiiri ja/tai näppis kiinni koneeseen. niin se on siinä.
Kyllä mulla usb hiiri on koneessa ja en ainakaan huomaa sen vaikuttavan mitenkään tohon tai säätöihin ?
Jyre kirjoitti:Mulla ainakin toimii niin, että valitsen halutun/halutut biisit ja painan omppu + backspace ja valitsen esiin tulevasta kyselystä Siirrä roskakoriin
Ei tarvitse omppua (=Komento).
Pelkkä backspace riittää.
-Harri
Omppu-backspace ohittaa tarkistusdialogin, kun poistetaan biisejä playlisteiltä. Dialogin voi ohittaa myös ruksaamalla siitä Do not ask me again (oletan, että olet tehnyt näin). Librarysta poistettaessa pitää kuitenkin aina varmentaa vähintään, että siirretäänkö biisi roskakoriin. Toisin sanoen mun pitäisi napsutella kaksi varmistusdialogia, jos en pitäisi omppua pohjassa. Biisejä voi iTunesin kautta poistaa näköjään vain Librarysta.. mun mielestä olisi silti kätevää, että biisejä pystyisi siirtämään roskikseen myös playlisteilta.
Vinkki: Kun haluat siirtää biisin Librarysta roskikseen, paina omppu-backspace (tai backspace jos olet ruksinut ekan dialogin pois) ja sitten tarkistusdialogissa omppu-M, niin ei tarvitse koskea hiireen.
Fakap kirjoitti:mun mielestä olisi silti kätevää, että biisejä pystyisi siirtämään roskikseen myös playlisteilta.
Samoin. Esim. AddressBook kysyy poistettaessa johonkin ryhmään kuuluvaa henkilöä, että halutaanko kyseinen henkilö poistaa kokonaan, vai vaan siitä ryhmästä. Vastaava olisi iTunesissakin paikallaan.
Taidanpa kirjoittaa tuon toteuttavan skriptin jossain vaiheessa.
Olen uusi macin käyttäjä eli macworld on uusi ihmeellinen ja sen takia outo, intel iMac "20 ollut nyt käytössä alle viikon. Olen koittanut katsoa videoita (eli aveja mpg ynnä muut) Osa videoista ei näy ja sen olen saanut selville että kodekkeja pitääs ladata koneelle mutta sitä vaan että mitä sitten kun olen ladannut kodekin ,mitä sitten? pitääkö se tiedosto avata jollakin ohjelmalla vai siirtä jonnekin kansioon?
Sälli kirjoitti:Olipa hyvä, että ajattelin ääneen, vaikka tuskin tuohon olisi kovin kauaa aikaakaan tuhraantunut.
Jepjep, aina kannattaa ajatella ääneen.
Sitäpaitsi optionappi on ihan kingi. Sillä saa lähes aina aikaan tuontyyppiset vaihtoehtoiset toimenpiteet. Dokumentoinnissa on kyllä puutteita, että sitä pitää aika usein vaan kokeilla.
Kal-Torak kirjoitti:Olen uusi macin käyttäjä eli macworld on uusi ihmeellinen ja sen takia outo, intel iMac "20 ollut nyt käytössä alle viikon. Olen koittanut katsoa videoita (eli aveja mpg ynnä muut) Osa videoista ei näy ja sen olen saanut selville että kodekkeja pitääs ladata koneelle mutta sitä vaan että mitä sitten kun olen ladannut kodekin ,mitä sitten? pitääkö se tiedosto avata jollakin ohjelmalla vai siirtä jonnekin kansioon?
Helpompi on ladata suoraan videontoisto-ohjelma, jossa ne tulee valmiina ja kaikki videot näkyvät. Suosittelen VLC:tä.
---> Attempting to fetch irssi-0.8.10.tar.bz2 from http://irssi.org/files/
---> Attempting to fetch irssi-0.8.10.tar.bz2 from http://distfiles-od.opendarwin.org/
---> Attempting to fetch irssi-0.8.10.tar.bz2 from http://distfiles-msn.opendarwin.org/
---> Attempting to fetch irssi-0.8.10.tar.bz2 from http://distfiles-bay13.opendarwin.org/
Error: Target com.apple.fetch returned: fetch failed
Error: /opt/local/bin/port: Status 1 encountered during processing.
Kokeilin uudestaan ja asennus näytti päättyneen ilman erroreita:
a84-231-***-***:~ Julle$ irssi
dyld: Library not loaded: /System/Library/Perl/darwin/CORE/libperl.dylib
Referenced from: /sw/bin/irssi
Reason: image not found
Trace/BPT trap
Näin. Mitä tein väärin? Jos jossain on kattava manuaali, jonka avulla uudet tulokkaat osaavat hoitaa homman niin kertokaa ettei tarvitsisi vaivata muita.
Kun yritän katsella netissä videotrailereita, niin kuvaa ei näy, vaan pyydetään asentamaan windows mediaplayer(mikälie), mutta mutta, sitä ei voi asentaa macintokseen.. Joten millä ohjelmalla saisin videon näkymään?
Tein päätteessä asetustiedoston ja tallensin sen saunis.term nimellä ja sen sisällä oli että suorittaa komennon ssh -l käyttäjänimi koopa.saunalahti.fi ja EN laittanut että suorittaa sen aina kun avaa päätteen, mutta nyt kun avaan päätteen se jostain syystä suorittaa sen aina vaikka olen poistanutkin jo kyseisen term tiedoston. Mitenkähän päätteen sais käynnistyyn normaalisti?
Kai tämä tähän viestiketjuun lähinnä sopii, sillä kuvittelisin tälle asialle olevan jonkin simppelin ratkaisun. Eli, hankin ulkoisen Firewire 400 -levyn ja haluaisin säilyttää iTunesin kirjastoa siellä enkä koneen omalla 40G:n kovolla. Kuinka saisin iTunesin toimimaan siltä ulkoiselta, kun se tuntuu kopioivan kaikki biisit koneen sisäiseen Musiikki-kansioon?
marc kirjoitti:Kai tämä tähän viestiketjuun lähinnä sopii, sillä kuvittelisin tälle asialle olevan jonkin simppelin ratkaisun. Eli, hankin ulkoisen Firewire 400 -levyn ja haluaisin säilyttää iTunesin kirjastoa siellä enkä koneen omalla 40G:n kovolla. Kuinka saisin iTunesin toimimaan siltä ulkoiselta, kun se tuntuu kopioivan kaikki biisit koneen sisäiseen Musiikki-kansioon?
Vaihdat iTunesin asetuksista kirjaston sijainnin ulkoiselle levylle.
marc kirjoitti:Kai tämä tähän viestiketjuun lähinnä sopii, sillä kuvittelisin tälle asialle olevan jonkin simppelin ratkaisun. Eli, hankin ulkoisen Firewire 400 -levyn ja haluaisin säilyttää iTunesin kirjastoa siellä enkä koneen omalla 40G:n kovolla. Kuinka saisin iTunesin toimimaan siltä ulkoiselta, kun se tuntuu kopioivan kaikki biisit koneen sisäiseen Musiikki-kansioon?
Vaihdat iTunesin asetuksista kirjaston sijainnin ulkoiselle levylle.
Aivan, niin yksinkertaista ja loogista. Jotenkin se silti jäi huomaamatta... Kiitti Sälli.
ompputetteri kirjoitti:Kun yritän katsella netissä videotrailereita, niin kuvaa ei näy, vaan pyydetään asentamaan windows mediaplayer(mikälie), mutta mutta, sitä ei voi asentaa macintokseen.. Joten millä ohjelmalla saisin videon näkymään?
a84-231-***-***:~ Julle$ irssi
dyld: Library not loaded: /System/Library/Perl/darwin/CORE/libperl.dylib
Referenced from: /sw/bin/irssi
Reason: image not found
Trace/BPT trap
Näin. Mitä tein väärin? Jos jossain on kattava manuaali, jonka avulla uudet tulokkaat osaavat hoitaa homman niin kertokaa ettei tarvitsisi vaivata muita.
Manuaalista en tiedä ja irssiin en ole vilkaissutkaan, mutta hiukan asiaa ajateltuani lienee parasta, että asennat Perlin (tai paketin, jossa on Perlin peruskirjasto) Darwinin kautta. Tuo libperl.dylib löytyy kyllä hiukan eri paikasta /System/Library/Perl-kansion alta joten voisit tehdä ylläolevan kansion ja sieltä symbolisen linkin oikeaan kirjastoon. Asennus Darwinin kautta lienee yksinkertaisempi.
(Ylläoleva olettaa, että sinulla ei ole systeemin virheilmoituksessa manittua kansiota eikä siellä kyseistä kirjastoa. Perlin asennus Darwinin kautta tehnee kyseisen kansion ja kirjaston. Kokeile ja katso, käykö niin.)
ompputetteri kirjoitti:Kun yritän katsella netissä videotrailereita, niin kuvaa ei näy, vaan pyydetään asentamaan windows mediaplayer(mikälie), mutta mutta, sitä ei voi asentaa macintokseen.. Joten millä ohjelmalla saisin videon näkymään?