Eli windows ympäristössä kun menet esim. netissä jonkin kuvan päälle ja painat toista hiirennappia saat sieltä esiin kuvan omiaisuudet jossa on kuvan osoite. Miten tämä tapahtuu macissä ? Liian hankalaa aina katsoa lähdekoodin kautta.
Ja vaikka olen käyttänyt Macia ihan kohtuullisen kauan (en ole silti minkään sortin asiantuntija) en ole lopulta tottunut yksinäppäimisyyteen. Aloittelin tietokoneen käyttöä 20MHz 386:lla ja 3.0 winukalla. Kakkosnäppäin oli alusta asti siis käytössä. Niinpä olen Macilla pyrkinyt käyttämään useampinäppäimistä hiirua. Onhan se rullakin jotain. Nyt minulla on Logitechin MX700 ja se on kyllä hyvä. Nopea ja riittävät toiminnot. Ohjelmanvaihtonappi on loistava ainakin. Töissä huomaan tuon tuosta klikkailevani MouseManin selkää kun pitää vaihtaa ohjelmasta toiseen.
Joo, kyllä kannattaa käyttää kaksinäppäimistä hiirtä jos suinkin mahdollista. Yritin viikon ajan totutella Applen omaan tyylikkääseen hiirulaiseen, mutta kun ei niin ei. Mielipidekysymyksiähän nämä ovat, mutta vaimon painostuksesta uuteen koneeseen laitettiin Microsoftin langaton näppäimistö ja optinen rullahiiri. Rullasta hyötyy mielestäni eniten.