Skype Mac-PC videopuhelu?
-
Skype Mac-PC videopuhelu?
Viesti Kirjoittaja Jaska »
Kun nyt tulin tilanneeksi uuden iMacin, olisi tuolle kamerallekin keksittävä jotakin tekemistä...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
http://hopeinenomena.net/search.php?mode=results
EDIT: no se nyt vaan laittaa ton hakukentän, mutta kirjoita siihen "sightspeed", niin saat keskustelua aiheesta. Skype-sanalla saat infoa myöskin
Lisäksi olen saanut hyvin lähellä Skypeä olevalta taholta kuulla, että kyllä värkkäävät videopuhelumahdollisuutta myös Mac-skypeen. Ekaks niiltä kyllä tulee Pc-puolelle uutta...
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Re: Skype Mac-PC videopuhelu?
Viesti Kirjoittaja jole »
Skype 2.0 for Mac julkaistaan Skypen omien tiedonantojen mukaan 2006Q2:n aikana. Mukana on sekä video-ominaisuudet että intel-tuki.Jaska kirjoitti:Macin Skypessä videopuhelu-ominaisuutta ei ole, mutta onkohan tulossa? Onko yhteensopivuudesta PC:n kanssa toivoa?
Kun nyt tulin tilanneeksi uuden iMacin, olisi tuolle kamerallekin keksittävä jotakin tekemistä...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jaska »
-
Viesti Kirjoittaja Kaiutin »
Kaivan tämänkin esille...Jaska kirjoitti:Olen vuosien saatossa ihmetellyt pääni puhki mikä toimivasta videopuhelusta Macin ja PC:n välillä tekee niin ylivoimaisen vaikeaa, ettei siinä ole vieläkään onnistuttu. Jos/kun Skype 2.0 Mac versio onnistuu siinä, olen valmis vaikka maksamaan jonkun kympin softasta. Olisi jo aika päästä yhteen softaan joka toimii molemmissa ympäristöissä samoin ominaisuuksin.
Testasin tänään aMSN ja videopuhelut mac->pc ja hyvin futaa... ääntä tosin ei testattu.
Mutta odotan kyllä innolla tota Skypeä

-
Nyt jo Skype-video Macciin
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Testasin tuota betaa (koneina iMaccini ja työ-PC-läppärini) ja kyllähän se toimi, tosin äänen ja kuvan synkka ei ole lähelläkään iChatin tasoa. Johtunee suurelta osin PC:N Logitech-kamerasta, joka on hitaalla USB1-liitännällä.
Ulkoasukaan ei ole kauhean hiottu, ainakaan PC-puolella.
Vaan video-skypettely siis toimi!
Virallinen kakkosversio tulee varmaankin pian.
-
Tätä on odotettu
Viesti Kirjoittaja matti503 »
-
Re: Tätä on odotettu
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Toimii.matti503 kirjoitti:Toimiikos Bluetooth Headsetit Skypen kanssa Macissä?
Huomion arvoinen seikka muuten on, että wintoosan XP:ssä (SP2) ne ei toimi.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Apple Store on näköjään lopettanut iSightin myynnin kokonaan? ja mulla on tämä vanhemman mallin iMac, mihin ei ole integroitu tuota kameraa. Logitechilla on muutama malli mac sopivia, mutta ne ovat jo poistuneet valmistuksesta, jotenka en viitsisi investoida vanhaan malliin. Oiskos hyviä suosituksia webkameraksi? Kyllä ihmetyttää, ettei Apple Store enää myy iSightiä.
- Salamijakk
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Salamijakk kirjoitti:Apple Store on näköjään lopettanut iSightin myynnin kokonaan? ja mulla on tämä vanhemman mallin iMac, mihin ei ole integroitu tuota kameraa.
EU:n ympäristömäräykset estää maahantuonnin. Jos löydät liikkestä iSightin niin siitä vaan, mutta uusia ei tule maahan, ennen kuin Apple tekee iSightista direktiivien mukasen.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
matti503 taitaapi vitsailla? Käykääpä itse toteamassa niin iSightiä ei myydä Apple Storessa.matti503 kirjoitti:Salamijakk kirjoitti:Apple Store on näköjään lopettanut iSightin myynnin kokonaan? ja mulla on tämä vanhemman mallin iMac, mihin ei ole integroitu tuota kameraa.
EU:n ympäristömäräykset estää maahantuonnin. Jos löydät liikkestä iSightin niin siitä vaan, mutta uusia ei tule maahan, ennen kuin Apple tekee iSightista direktiivien mukasen.
Valitkaa iSight niin Tästä näette Tai sitten et vitsaile ja EU saa työntää direktiivinsä syvimpäänsä.
Ajoitus jolloin iSightin myynti lopettiin on kyllä erittäin epäonnistunut. Juuri kun saadaan toimiva systeemi pystyyn?
Voihan se olla niinkin, että on tulossa uusi iSight. Toivotaan näin.
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja iPixie »
Jaa, EU:n määräyksistä on ainakin täällä puhetta..Salamijakk kirjoitti:matti503 taitaapi vitsailla? Käykääpä itse toteamassa niin iSightiä ei myydä Apple Storessa.matti503 kirjoitti:Salamijakk kirjoitti:Apple Store on näköjään lopettanut iSightin myynnin kokonaan? ja mulla on tämä vanhemman mallin iMac, mihin ei ole integroitu tuota kameraa.
Valitkaa iSight niin Tästä näette Tai sitten et vitsaile ja EU saa työntää direktiivinsä syvimpäänsä.
Ajoitus jolloin iSightin myynti lopettiin on kyllä erittäin epäonnistunut. Juuri kun saadaan toimiva systeemi pystyyn?
Voihan se olla niinkin, että on tulossa uusi iSight. Toivotaan näin.
http://www.macworld.co.uk/news/index.cf ... wsID=14979
-
Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »
-
EU vapauden ja avoimuuden tyyssia. On se sitten tottaiPixie kirjoitti:
Jaa, EU:n määräyksistä on ainakin täällä puhetta..
http://www.macworld.co.uk/news/index.cf ... wsID=14979
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Täytyypä odotella vielä, jospa niitä skypekameroita aletaan myymään tuon uuden softan myötä Mac- käyttäjelle. Kysyntä on ainakin valtavat. Eiköhän kameravalmistajat tajua nämä markkinat.
- Salamijakk
-
-
Hyvä Masa! ja anteeksimatti503 kirjoitti:Masa ei vitsaile![]()
Jos mä vitsailen niin perässä on aina joku ylilyöty vertaus.
Applehan on tehnyt kohtuu hyvä työtä, niiden tuotteista vain 3 menee myyntikieltoon, muistaakseni.
iSight, eMac ja shuffle battery pack. Vois olla huonomminkin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja iPixie »
Jaa...linkissä oli mainittu... "Apple will stop selling Airport Base Stations, eMacs and iSight cameras in Europe after June 30, reports claim."matti503 kirjoitti:Masa ei vitsaile![]()
Jos mä vitsailen niin perässä on aina joku ylilyöty vertaus.
Applehan on tehnyt kohtuu hyvä työtä, niiden tuotteista vain 3 menee myyntikieltoon, muistaakseni.
iSight, eMac ja shuffle battery pack. Vois olla huonomminkin.
-

Itse meinasin ostaa Shuffle battery packin, mutta sen kanssa ei kai tuu audioo. Mitä hittoo sillä sitten tekee
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mä haluun musaa ja heti, en puolen tunnin kuluttua kun akku on latautunut. Hei C'moon, mä oon kärsimätön iGeneration-pelle
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacWorld 22.06.2006 kirjoitti:Today is the last chance to buy an AirPort Base Station, eMac, iSight camera or iPod shuffle battery pack directly from Apple in Europe.
Apple plans to stop selling these products on June 23 to stay in line with a new European environmental regulation.
-
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
AIRPORT EXTREME BASE STATIONia ei löydy enää Suomen/Euroopan Applestoresta!
Whaat?
Why?
Sen sijaan USAn Storesta löytyy... aika mielivaltaista! EU-direktiivit, käyrät kurkut ja Suomen laittomat uimarannat, blah!
Skype-asiaan takaisin:
Skypettelyyn riittää toki USB-kamera, mutta iSight toimisi parhaiten, mm. hyvän mikrofonisysteemisnsä takia. (iSightin spesiaalimikki sulkee pois äänenkierron aika hyvin).
Valitettavasti mikään firma Applen lisäksi ei taida tehdä enää firewire-webbikameroita, jotka toimisivat paremmin kuin USB-veljensä juuuri Skypen ja iChatin kanssa.
Se Skypen beta on luotettava, mutta kannattaa tehdä ensin backupit kansiosta ~/Library/Application Support/Skype ja asetustiedostosta ~/Library/Preferences/com.skype.skype.plist . Heitä ne sitten pois alkuperäisistä kansioista ja asenna uusi beta-Skype.
Take a walk in the wild side!
-
Turmeric kirjoitti:EU-direktiivit, käyrät kurkut ja Suomen laittomat uimarannat, blah!
Kyllä kyseinen direktiivi on aivan mainio, se muistaakseni kieltä mm. lyijyn käytön elektroniikkatuotteissa. Apple vaan ei ollut varautunut tarpeeks hyvin, mit kyllä kyllä vähän ihmettelen. eMac korvaantuu kuitenkin jollain low-end iMacillä... Kävisköhän Base Stationille ja iSightille, samoin, update nyt ku on WWDCkin tulossa
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Niinpä. Tää heinäkuun alkuhan oli vaan lopullinen takaraja, ja aikaa siihen valmistautumiseen oli useita vuosia.matti503 kirjoitti:Kyllä kyseinen direktiivi on aivan mainio, se muistaakseni kieltä mm. lyijyn käytön elektroniikkatuotteissa. Apple vaan ei ollut varautunut tarpeeks hyvin, mit kyllä kyllä vähän ihmettelen.
Taisi olla lyijyskeidan valmistus Kiinassa niin edullista ettei kannattanut turhaan miettiä uusia valmistusprosesseja, etenkin kun kyse on tuotteista jotka eivät välttämättä olisi enää tässä vaiheessa myynnissä, kuten eMac.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka