firewire vai usb kovo?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
firewire vai usb kovo?
Viesti Kirjoittaja ämpee »
Tarvitsen ulkoisen kovalevyn ja se tulisi pelkästään musa juttuihin(äänityksille,sampleille jne) mutta ongelmana on se että nykyisessä koneessani mac minissä on vain yksi firewire reikä ja se on varattu audio interfacelle. Olen miettinyt Iomegan minimaxin ostoa koska siinä on sekä firewire että usb hubi. jos ostaisin kyseisen kovalevyn ja liittäisin sen mac miniini ja audio interfaceni taas kovalevyssä olevaan firewire hubiin niin vaikuttaisiko se audio interfacen toimintaan? tarkoitan että hidastaisiko se jotain toimintoja? olen lukenut että firewire kovalevyt olisivat varmempia kuin usb kovot. Toimisiko usb kovalevy vastaavassa käytössä yhtä hyvin tai edes lähes yhtä hyvin?
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Audiokäyttöön ostetaan lähes poikkeuksetta FireWireä, se on macilla nopeampi ja luotettavampi. FW-laitteita voi ketjuttaa toisiinsa, yleensä kovalevyissä on pari FW-liitäntää, joten toiseen voit laittaa äänikortin sisään. Lacien Porsche-malliset FireWire-levyt ovat olleet hiljaisia ja varmatoimisia, mitä olen tutuilta kuullut.
edit. Sori luin huonosti viestisi. Kyllä audiointerfeissisi pitäisi skulata ihan kympillä siinä kovalevyn hubissa.
edit. Sori luin huonosti viestisi. Kyllä audiointerfeissisi pitäisi skulata ihan kympillä siinä kovalevyn hubissa.
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mun on pakko kommentoida tähän väliin, että juuri nuo Porsche-mallit ovat olleet ongelmaisimpia LaCie-levyjä. Tiedän liian monta levinnyttä tapausta, ja yhdellä käyttäjällä vielä kaksi putkeen. Sen sijaan d2-mallit toimivat loistavasti.joonahe kirjoitti:Lacien Porsche-malliset FireWire-levyt ovat olleet hiljaisia ja varmatoimisia, mitä olen tutuilta kuullut.
-
-
Viesti Kirjoittaja salipmac »
mercury kirjoitti:Mun on pakko kommentoida tähän väliin, että juuri nuo Porsche-mallit ovat olleet ongelmaisimpia LaCie-levyjä. Tiedän liian monta levinnyttä tapausta, ja yhdellä käyttäjällä vielä kaksi putkeen. Sen sijaan d2-mallit toimivat loistavasti.joonahe kirjoitti:Lacien Porsche-malliset FireWire-levyt ovat olleet hiljaisia ja varmatoimisia, mitä olen tutuilta kuullut.
=> entäs lacien leegot brick levyt 500g levyä ajattelin?
-
-
noh?
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Onko sitä sitten pakko hankkia itselleen mitään Lacieta, jos niitten kanssa tusaaminen on riskialtista?
Isoja on tosiaan parjattu monella suunnalla, vai onko se sitä, että niitä myydään niin paljon, että sekaan mahtuu väkisinkin potaskaa? Itse olen ostellut ulkoisia ja sisäisiä Western Digitaleja toistaiseksi, eivätkä ole pahan hintaisia ja ovat vielä aika siistikäyntisiä.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
-
Mun käsittääkseni noita firewire-vehkeitä voi ketjutella melko vapaasti keskenään, ellei sitä käyttöohjeessa erikseen kielletä. Eikös tuo "lisäliitäntä" vehkeissä ole vähän niinkuin hubi? Sama ränni, sama ketju ja pullonkaula, ei kait erillinen hubi mitään nopeuta? Ei vaan tarvitse riuhtoa laitteita irti. Perusäänihommissa ei fw-väylä hevillä tukkeudu.
-
-
Niin, pop-biisi = 4 raitaa(kitara,basso, rummut, laulu...)
Vähän välimixauksia, jos ei raidat riitä
Ei vaan, vähän voisi keskustella nykymeiningistä, kun raitamäärät ovat ehkäpä riistäytyneet käsistä jopa ihan "perus"biiseissä. Miksi näin?
Ehkäpä raitojen teko on liian helppoa, naksnaks, ja siinä se on. Kaikki uudet ideat on helppo kokeilla, tuplaukset ja uudet plugarit ovat käden käänteessä esillä. Biisit ovat vaan niin täynnä kaikenlaista, varmaankin tosi tarpeellista, sälää. Mixauksessa voi punainen lanka kadota, ja aikaa palaa raitaviidakoissa samoillessa.
Ennen vanhaan, "hyvään aikaan", standardituotannoissa oli käytettävissä 24 raitaa. Uusille ideoille oli rajallisemmin tilaa ja aikaa, ratkaisut piti punnita ja harkita tarkemmin. Ehkäpä hyväkin asia? Mene ja tiedä...Jospa mä vaan olen vähän rajoittunut, enkä pysty keskittymään sataan asiaan yhtä aikaa!
Noh, voi olla että marinani johtuu myös siitä, että itselläni on yleensä kärpässarjan koneet, joiden resurssit tulevat tarkkaan käytetyiksi. Haluan pitää kaikki raidat ja plugarit kerralla näkyvissä, ryhmittelen raitoja busseihin, joihin laitan useammalle raidalle yhteisiä plugareita. Väitän, että säästän tällä työtavalla jopa aikaa. Teen silloin tällöin telkkariin nopeita äänitöitä, lähinnä siistimistä ja tasoittelua. Tästä puuhasta on hienostelu kaukana...Musahommat ovat kavereiden bändien vähän parempien, toivottavasti, demojen tekemistä. Nekin ovat monoraitavaltaisia pläjäyxiä, johtuen osaksi äänityskalustostakin.
Kyllä sitä nykyäänkin tehdään hyvää musaa, vaikka siinä olisikin käytetty paljon raitoja
Paluuta karumpaan menoon ei ole, ja hyvä niin. Voihan sitä tietskaria käyttää analoginauhurin tavoin, jos oikein haluaa itseään kiduttaa
Vaatii vaan melkoista itsehillintää ja kuria! Ei helevetti...Että tällanen tilitys. Sori vaan herkimmille!

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ehkäpä raitojen teko on liian helppoa, naksnaks, ja siinä se on. Kaikki uudet ideat on helppo kokeilla, tuplaukset ja uudet plugarit ovat käden käänteessä esillä. Biisit ovat vaan niin täynnä kaikenlaista, varmaankin tosi tarpeellista, sälää. Mixauksessa voi punainen lanka kadota, ja aikaa palaa raitaviidakoissa samoillessa.
Ennen vanhaan, "hyvään aikaan", standardituotannoissa oli käytettävissä 24 raitaa. Uusille ideoille oli rajallisemmin tilaa ja aikaa, ratkaisut piti punnita ja harkita tarkemmin. Ehkäpä hyväkin asia? Mene ja tiedä...Jospa mä vaan olen vähän rajoittunut, enkä pysty keskittymään sataan asiaan yhtä aikaa!
Noh, voi olla että marinani johtuu myös siitä, että itselläni on yleensä kärpässarjan koneet, joiden resurssit tulevat tarkkaan käytetyiksi. Haluan pitää kaikki raidat ja plugarit kerralla näkyvissä, ryhmittelen raitoja busseihin, joihin laitan useammalle raidalle yhteisiä plugareita. Väitän, että säästän tällä työtavalla jopa aikaa. Teen silloin tällöin telkkariin nopeita äänitöitä, lähinnä siistimistä ja tasoittelua. Tästä puuhasta on hienostelu kaukana...Musahommat ovat kavereiden bändien vähän parempien, toivottavasti, demojen tekemistä. Nekin ovat monoraitavaltaisia pläjäyxiä, johtuen osaksi äänityskalustostakin.
Kyllä sitä nykyäänkin tehdään hyvää musaa, vaikka siinä olisikin käytetty paljon raitoja
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Ei ku toi oli hyvä tilitys. Ja ei sitä tietsikkaa voi käyttää analoginauhurin tavoin,Ana P kirjoitti:. Voihan sitä tietskaria käyttää analoginauhurin tavoin, jos oikein haluaa itseään kiduttaaVaatii vaan melkoista itsehillintää ja kuria! Ei helevetti...Että tällanen tilitys. Sori vaan herkimmille!
kun täydellistä A/D muunnosta ei ole keksitty. Jos saisin halvemmalla 24-raitaisen
analoginauhurin, kuin tietokoneen, niin ostaisin sen.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka