Olen huomannut iPhotoa (6.0.4) käyttäessäni, että useat "tuhoamani" kuvat eivät päädy iPhoton roskikseen, vaikka oikea kuvake häviää. Tällöin myös alkuperäinen kuva jää levylle iPhoton kirjastohakemistoon vaikka roskista tyhjentäisi kuinka.
Tällä hetkellä iPhoton näkymä siis ei olennaisesti ole synkronoitu hakemistojen todellisten sisältöjen kanssa. Täytyykö minun tehdä joku iPhoton alustusoperaatio vai kuinka tilanteessa voisi toimia? Onko ongelma mahdollisesti yleinen?
IPhoton roskiksessa bugi
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
IPhoton roskiksessa bugi
Viesti Kirjoittaja boer »
-
Re: IPhoton roskiksessa bugi
Viesti Kirjoittaja boer »
Löysin asiaan ratkaisun täältä: http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 2�
Eli kyseessä onkin "ominaisuus", sillä kuvan "deletoiminen" (millä tahansa ilmeisellä keinolla) poistaakin vain kuvan linkin albumiin. Albuminäkymästä voi siirtää kuvan roskikseen yhdistelmällä Command+Option+Delete.
Eli kyseessä onkin "ominaisuus", sillä kuvan "deletoiminen" (millä tahansa ilmeisellä keinolla) poistaakin vain kuvan linkin albumiin. Albuminäkymästä voi siirtää kuvan roskikseen yhdistelmällä Command+Option+Delete.
-
Viesti Kirjoittaja Nemo »
IPhotossa noita ”ominaisuuksia” tuntuu riittävän niin moneksi että meikäpoika pitää näppinsä visusti erossa koko ohjelmasta. Lisäksi se on allekirjoittaneella kaatumaherkkä jopa kaikkein uusimmilla päivityksillä varustetussa Quad G5:ssa jossa 8GB muistia ja kaikki systeemit kunnossa.
Joillekuille ko. ohjelma saattaa sopia mutta itse olen täysin skugelissa sen albumihallinnan kanssa. En tiedä miten mukavaa on että kaikki ikinä sinne tyrkätyt kuvat ovat yhdessä library -kansiossa. Voi myös tulla useille ”makuuhuonekuvaajille” yllätyksenä etteivät poistetut kuvat oikeasti häviä mihinkään. Saattaa olla punat poskissa monessakin tuvassa kun isännän ”lomakuvat” palautuvatkin kuin taikaiskusta takaisin esim. uuteen koneeseen siirryttäessä tai näkyvät muuten vain file preview tyyppisissä tilanteissa.
Parempia albumiohjelmia / stillkuvamedian hallintaohjelmia saa suositella. Toistaiseksi käytän Photaria sekä Previewtä vaikka kumpikaan ei ko. hommaan ole täydellinen.
Joillekuille ko. ohjelma saattaa sopia mutta itse olen täysin skugelissa sen albumihallinnan kanssa. En tiedä miten mukavaa on että kaikki ikinä sinne tyrkätyt kuvat ovat yhdessä library -kansiossa. Voi myös tulla useille ”makuuhuonekuvaajille” yllätyksenä etteivät poistetut kuvat oikeasti häviä mihinkään. Saattaa olla punat poskissa monessakin tuvassa kun isännän ”lomakuvat” palautuvatkin kuin taikaiskusta takaisin esim. uuteen koneeseen siirryttäessä tai näkyvät muuten vain file preview tyyppisissä tilanteissa.
Parempia albumiohjelmia / stillkuvamedian hallintaohjelmia saa suositella. Toistaiseksi käytän Photaria sekä Previewtä vaikka kumpikaan ei ko. hommaan ole täydellinen.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Suora linkki Portfolio-tuoteperheen pääsivulle http://www.extensis.com/en/products/ass ... /index.jsp
-Harri
-Harri
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka