Salasana on uniikki, eikä ole käytössä muualla. Ei ole arvattavissa, random merkkijono. iCloudin avainnippu käytössä, ei muita password managereita.
Voisitte hieman muokata sivustoa, nykyisellään sivuston kanssa ei pysty käyttämään Applen/iCloudin salasana-generaattoria.
Hyvä kun muokkasitte otsikkoa, kysymysmerkki unohtui. Vaihtoehtoja on monia, joko Applen ilmoitus on väärä (epätodennäköistä), hompussa on tietovuoto (mahdollista) tai mun mäkissä on keyloggeri tai vastaava (mahdollista sekin). Tai jotain muuta.
Itse muutin jokin aika sitten kaikki salasanat Chromen salasanageneraattorilla. Sillä pystyy generoimaan salasanan mihin tahansa tekstin syöttökenttään vaikka selaimelle ei olisi kerrottu olevan salasana. Myös iOS osaa nykyään ehdottaa Chromen salasanoja Safarissa.
Applen ilmoitus kertoo, että salasana on tietovuodettu. Se ei ota kantaa käyttäjätunnukseen. Jos salasana on sellainen, jota joku toinenkin henkilö on käyttänyt ja tämän henkilön kautta vuotanut, tulee iOS:n ilmoitus.
iPhone 15 Pro, iPad Pro 11” M4, MacBook Pro 14” M2, Apple TV 4K
Niin, salasanaansa ei kukaan omista vaan kenellä hyvänsä on oikeus samaan salasanaan. Ilmoitusviestistä voi päätellä vain sen, että ko. salsana on ollut käytössä jossain tunnetussa vuotoaineistossa.
Olisi tietysti äärimmäisen toivottavaa, että tuollaisen ilmoituksen yhteydessä tulisi enemmän tietoa lähteestä: Vuodon jonkinlainen tunniste rikostapauksena, edes ajankohta tms.
Tällaista salasanaa ei varmaan kannata itse käyttää, koska se lienee hyökkäysrobottien listoilla yhtenä kokeiltavista.