Uusi iTrip toimii moitteetta, mutta hitaati ajaessa ja hempeitä kuunnellessa taustalla vipsuttaa joku "pikku-turbo".Olen kokeillut useita kanavia, joku 100.6 on ollut aika hyvä.
Kertokaa minulle, mitä itse käytätte.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
En mitään koska iTrip ei toimi
Kokeilin ohjeiden mukaan ja suoraan pohjaan ja tuloksena oli 0 db. Kumma kyllä, ohjeissa ei lue että se toimisi 5th Generation iPodin kanssa. Ostin vehkeen tuolta iPod-Europesta Car Accessoriesista, mutta ei sillä taida olla väliä ostaako sieltä vai FM Transmitteristä. Mikähän vikana? Vois lähettää takas...
Apple iBook 12" 1,33 GHz PowerPC G4 512 Mt
iPod Video 60gt
Onko iTrippisi mallia Griffin ja onko se varustettu LCD näytöllä? Mulla tuo ainakin toimii viidennen sukupolven iPodissa moitteetta.
Oletko varma, että teit ohjeiden mukaisesti? Ensin etsit vapaan radiotaajuuden (mahdollisimman vähän taustakohinaa) ja sitten iTripistä selaat samaisen radiokanavan ja lukitset sen painamalla kanavanvalitsimen hetkeksi pohjaan? Kannattaa muistaa, että tuo Griffin iTrip ei suostu lähettämään mitään, ennenkuin iPodissa soitto on päällä. Tämä siksi, että säästetään mahdollisimman paljon akkuja.
Tässä on ongelmana lähinnä se, että en nää iTripin näytöstä mitään. Tämän perusteella olen havaintani tehnyt. Noudatin täsmällisesti ohjeita, ilman mitään tulosta.
Jos asema on huono niin käynnistyykö iTrip silti? Pitääkö sitä käyttää Dockin kanssa vai ilman? Voiko käyttää muualla kuin autossa?
EDIT:
Vastauksia kysymyksiin: On LCD-näyttö ja on mallia Griffin
iPod Video 60gt
Tässä on ongelmana lähinnä se, että en nää iTripin näytöstä mitään. Tämän perusteella olen havaintani tehnyt. Noudatin täsmällisesti ohjeita, ilman mitään tulosta.
Jos asema on huono niin käynnistyykö iTrip silti? Pitääkö sitä käyttää Dockin kanssa vai ilman? Voiko käyttää muualla kuin autossa?
EDIT:
Vastauksia kysymyksiin: On LCD-näyttö ja on mallia Griffin
Samat kapistukset mullakin on. Muistan kyllä hämärästi, että aluksi oli sama ongelma. Niitä sivupainikkeita vaan painelin, ja siis iPod päällä, sieltä sit alkoi tulla musaa. Laite siis pitää tietenkin olla kiinni Podissa. Laita vielä laturikin paikoilleen. Voi sitä muuallakin kuunnella, kunhan on riittävän fiksu radio, jotta saa noi kanavat tarkasti asetettua.
Koeta vaan sitkeesti. Irrota vaikka välillä se i Trip Podista, ja taas takaisin
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Ööh.. nyt tipahdin täysin kelkasta. Miten tuo kaukosäädin liittyy iTripin toimimattomuuteen..
Joka tapauksessa, mulla on täysin samat releet (Griffin iTrip autolaturilla) tilattuna samasta paikasta ja toimii moitteetta. Laite on sen verran yksinkertainen, että jos se ei toimi siten, että kytket sen ei päällä olevaan iPodiin ja laitat iPodiin virrat päälle, niin kannattaa olla yhteydessä laitteen myyjään ja vaatia toimiva laite tilalle.
Kaukosäädin on Applen standardikomponentti, joka toimitetaan mm. Front Row:n mukanakin ja iPod käytössä menunäppäin ei toimi (taitaa lukea ohjekirjassakin). Olisivat kyllä voineet sen koodata kuntoon..
Liitin vain tuon kaukosäätimen tähän asiaan, koska luulin sen olevan myös rikki. Onneksi se ei ole. Lähetin tuonne iPod-Europeen viestiä asiasta sen Contact Representative-jutun kautta.
iPod Video 60gt
Kylläpä on huono kauppa tuo iPod-Europe. Viime viikolla lähetin valituksen tuolta Contact Representative kautta ja tänään iltapäivällä sähköpostilla. Ei mitään vastausta vielä...
iPod Video 60gt
kallekilponen kirjoitti:Itsellä on taajuutena 100,1
Silloin on ainakin teoriassa stereovaikutelma parhalimmillaan (siis mahdollisimman lähellä 100:aa).
Haa, hyvä juttu, koetetaan heti pian, jämähdin tohon100,6:een enää muita yrittämättä.
100.1 on Turun seudulla jonkun paikallisradion käytössä, muistaakseni. Ei siis toimine Amanitalla.
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
Mä käytän Kensingtonissa taajuutta 103.7, jolla olen saanut härvelin toimimaan kohtuullisesti. Diskanttia pitää kyllä pienentää, jotta ylimääräinen ujellus ei kuulu.
Nythän mm. Mazdakin ilmoitti tuovansa 2007-vuoden mallistoonsa maailmanlaajuisesti iPod-kytkennän. Olisihan se hienoa, jos saisi kytkettyä suoraan autostereoihin. Tuo ei kuitenkaan liene tarpeeksi suuri syy vaihtaa autoa...
Itse olen käyttänyt 88.8MHz taajuutta joka toimii parhaiten Riihimäki- Järvenpää akselilla. Kyllähän tuo riippuu paljon siitä missä päin suomea liikkuu. Ouluun ajettaessa taajuutta tuli vaihtaa muutama pykälä ylöspäin (en muista tarkkaan lukemaa). Kyllä se niin on että signaalia tulee vaihtaa aika usein jos tekee pitkiä matkoja.
Tuo 100Mhz myytti on kyllä mielestäni aivan perätön. Asiat voi olla ehkä paperilla/teoriassa niin noin, muttei se mene käytännössä mene ihan noin. Ääni on parhaimmillaan silloin kun taajuus on mahdollisimman vapaa ja taajuudessa on mahdollisimman vähän muiden kanavien häiriöitä. Ei siinä paljoa 100MHz taajuudet auta jos taajuus on käytössä tai taajuus ei ole kunnolla vapaa.
Paras nyrkkisääntö on se että vapaan taajuuden molemmilla puolilla tulee olla myös vapaa taajuus. Esim. jos löydät vapaata kaistaa 100.1, 100.2, 100.3 MHz taajuuksilla tulee iTrip asettaa toimimaan 100.2 MHz taajuudelle. Eli taajuuksilla 100.1 ja 100.3MHz tulee olla vapaita. Silloin iTripin ääni on paras mahdollinen.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
Kokeilin vihdoin eilen tuota Griffinin iTripin kääntämistä INTL-moodiin ja auton radion säätämistä alimmalle mahdolliselle taajuudelle (Volvossa näytti olevan 87.5MHz). ITrip toimi moitteettomasti ainakin pääkaupunkiseudulla ja äänenlaatu oli tavallista parempi, kun kilpailevia radiokanavia ei ollut lähimaillakaan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Toimiiko tuo 87.5MHz ympäri Suomea?