olen pidempään yrittänyt selvittää tätä löytämättä ratkaisua, joten kokeilen jos joku täällä osaisi neuvoa. Käytössäni on 13-tuumainen early 2015 MacBook Air, jonka käyttöjärjestelmänä on macOS Sierra versio 10.12.6. Versio alkaa olemaan jo sen verran vanha, että kone ei suostu enää lataamaan päivityksiä (herjaa niiden olevan yhteensopimattomia, eikä suostu löytämään uusia päivityksiä), eikä esim. Safari enää avaa kaikkia sivuja, koska käytössä on liian vanha versio.
Olen yrittänyt päivittää käyttöjärjestelmän useamman kerran siinä onnistumatta. Jos menen Tietoa tästä Macista -valikkoon ja klikkaan Ohjelmiston päivitys, App Store tarkistaa päivitykset ja ilmoittaa ainoastaan neljästä yhteensopimattomasta ohjelmapäivityksestä (iMovie, Numbers, Pages, Keynote). Tuo päivityssivu ei näytä siltä kuin pitäisi, kaikki asettelut puuttuvat ja teksti on perus Times New Romania.
Olen yrittänyt ladata High Sierran ja Mojaven suoraan Applen omilta sivuilta, mutta aina kun yritän avata ladatun asennustiedoston saan seuraavan virheilmoituksen: "Ohjelman Asenna macOS Mojave tämä kopio on vioittunut eikä sitä voida käyttää macOS:n asentamiseen." Sama virheilmoitus toistuu kaikkien käyttöjärjestelmien kanssa kun yritän ladata ne Applen omilta sivuilta.
Olen varmistanut että kone täyttää laitteistovaatimukset ja että koneella on päivitystä varten riittävästi tallennustilaa. Silti ei onnistu. Mikä neuvoksi? Omat tietotekniset taidot eivät ole erityisen hyvät, mutta oletan että kone on kuitenkin yhä käyttökelpoinen, eikä tämä ole merkki siitä että on aika päivittää uudempaan